8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bbqwerty

Pangu ios 8 jailbreak – werken de ING en Rabo apps?

Volgende week wil ik hier de iPhone van mijn vader jailbreaken.
    Nu maakt die veel gebruik van de ING app en de Rabobank app.

In reacties onder het artikel over de Pangu jailbreak hoorde ik iemand klagen over dat er een bank app het niet meer deed.
    Heeft iemand hier ervaringen mee? Werken ze gewoon? Zo ja, welke bank gebruik jij etc.?
    Ook ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden qua veiligheid.

Ik hoor graag jullie reacties!

Bijdrager
    Absrnd

Als ik jou was zou ik even wachten met dat jailbreaken,
    Alle banken hebben nieuwe regels opgesteld sinds 1 januari dit jaar, daar staat in, dat als je, je geld kwijtraakt door fraude, en je hebt niet geautoriseerde apps op je phone staan (jailbreak), dan krijg je ÔéČ 0,- vergoed.

dat geldt ook voor de PC die je gebruikt

Goede beveiliging van de apparatuur die wordt gebruikt voor bankzaken. Hierbij geldt dat de ge├»nstalleerde software op de apparatuur, zoals computer, tablet en/ of smartphone, die voor het regelen van de bankzaken wordt gebruikt, is voorzien van actuele (beveiligings)updates. Ge├»nstalleerde software is bijvoorbeeld het besturingssysteem en beveiligingsprogrammaÔÇÖs, zoals virusscanner en firewall.

Ook mag er geen illegale software zijn geïnstalleerd. Verder moet de apparatuur die wordt gebruikt voor het regelen van bankzaken met een toegangscode beveiligd zijn. Klanten moeten er daarnaast voor zorgen dat de toepassingen van de bank op hun apparatuur niet door onbevoegden zijn te gebruiken. Als laatste moeten klanten na hun bankzaken uitloggen.

Bijdrager
    bbqwerty

Goed punt, alleen zou een jailbreak mensen ‘toegang’ kunnen geven aan zo’n beveiligde app als ing?
    Las laatst dat die apps dus ook veilig schijnen te zijn op openbare wifispots van hackers etc (in tegenstelling tot bankieren door je browser)

Bijdrager
    makasa

Waarom nog jailbreaken?

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, natuurlijk. Het woord Jailbreak valt.

En de reactie is: waarom?:) Gaaaaaaaaaaaap.

Bijdrager
    KarelWillem
    bbqwerty op 13 november 2014

…Werken ze gewoon? Zo ja, welke bank gebruik jij etc.?
    Ook ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden qua veiligheid….

Rabobank app doet het hier gewoon.

Ik gebruik het alleen eigenlijk nooit.
    Thuis heb ik de Mac, en onderweg ben ik dan toch wat ouderwets.
    Dat bankieren kan ook wel wachten tot ik thuis ben.

En voor wat betreft de veiligheid… met of zonder jailbreak let je gewoon goed op en gebruik je het normale verstand.
    De banken denken zich nu volledig in te dekken door de schuld ten alle tijde bij de gebruiker neer te leggen.

‘Illegale software’ is zo’n mooie bangmaker.
    Er is niets illegaals aan een programma als Pangu draaien, en daarmee het besturingsysteem van je iPhone open gooien.

Verder is inbraak op je telefoon ook zonder jailbreak mogelijk.
    En is het bewijs bij problemen natuurlijk door geen enkele bank te leveren.

Bijdrager
    bbqwerty

Thanks KarelWillem,

Zelf denk ik dat het gevaar echt wel meevalt. Eigenlijk gebruikt ie de bank applicaties alleen thuis met een beveiligd wifinetwerk. Dus lijkt me vrij veilig wat dat betreft.
    Nu nog even iemand die kan bevestigen of de ING app het doet en anders probeer ik het zelf even. Maar toch, misschien heeft iemand er al ervaringen mee (:

Je hebt trouwens gelijk over het jailbreak woord KarelWillem, het lijkt wel bijna verboden te zijn hier:o

Bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    pinkie

Ik heb de ING app op een 5s met iOs 8.1 jailbroken en heb geen enkel probleem ondervonden!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.