11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Pandora op een iPhone met een Nederlandse Apple ID?

Sinds kort ben ik in het bezit van 2 iPhone SE’s. De eerste versie en de tweede versie.

Op de tweede versie draai ik nu bijna alles dat ik wil draaien.

Op de eerste versie draai ik Pandora. Dat is muziekstreamingdienst die ik prefereer. Ik gebruik het met meer dan tevredenheid op mijn iMac via een VPN. Die dienst is namelijk officieel alleen beschikbaar in de VS. Het is dan ook enkel te downloaden met een Amerikaanse Apple ID.

Ik heb een VS Apple ID op die originele SE gezet, zodat ik dan kan luisteren naar de muziek van Pandora als ik niet thuis ben. Dat werkt alleen niet helemaal naar tevredenheid.

Daarom wil ik graag de VS Pandora app op de tweede versie SE zetten. Alleen dien ik dan eerst uit te loggen van mijn Nederlandse Apple ID. Ik heb daar abonnementen aan gekoppeld die ik liever niet kwijt raak. Ik begreep dat je abonnementen kwijt raakte als je uit je telefoon logde.

Mijn oplossing zou dan zijn:

1. Eerst uitloggen op de oude SE. Dan inloggen met mijn Nederlandse Apple ID.
    2. Vervolgens uitloggen op de nieuwe SE en dan inloggen met mijn VS Apple ID.
    3. De Pandora app uit de Amerikaanse winkel halen.
    4. Uitloggen Amerikaanse ID.
    5. Inloggen Nederlandse ID.

Kan ik op deze manier de Pandora app op een iPhone SE second edition krijgen zonder dat ik mijn abonnementen kwijtraak?

Het gebruiken van een hoofdtelefoon die gekoppeld is aan mijn oude SE die dan internet krijgt van mijn nieuwe SE is toch niet zo praktisch als ik gedacht had…

Bijdrager
    TheBigZ

Ik begreep dat je abonnementen kwijt raakte als je uit je telefoon logde.

Je raakt niets kwijt als je uitlogt. Zodra je opnieuw inlogt heb je alles weer terug.

Bijdrager
    whaha

Dus ik kan gewoon uitloggen, VS Apple ID inloggen, app downloaden, uitloggen & weer inloggen met mijn Nederlandse Apple ID?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat heb ik ook recentelijk moeten doen op een nieuwe iPhone. Ik had ooit wat muziek gekocht in de US store. Die moet je dan opnieuw valideren door een keer in te loggen met het bijbehorende Apple ID.

Bijdrager
    whaha

Cool!

Hier maak je mij heel erg blij mee. Ik ga het meteen uitvoeren.

Ik zal deze post editen met het resultaat.

Edit: Ik kan het nu niet uitvoeren, omdat ik iemand anders de code voor mijn apparaatvrije schermtijd heb laten invoeren.

Dus kan ik niet uitloggen. Als die persoon weer in de buurt is, kan ik de wisseltruc gaan toepassen.

“Uitloggen is niet beschikbaar vanwege beperkingen”

Staat er als ik wil uitloggen. Ook als ik schermtijd en apparaatvrije schermtijd uitschakel.

Ik ben nu een hoop data kwijt. #Balen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door whaha.
    Bijdrager
    GoeieDag

whaha op 1 juni 2020 om 16:23
    Ik kan het nu niet uitvoeren, omdat ik iemand anders de code voor mijn apparaatvrije schermtijd heb laten invoeren.

WTF? Iemand anders heeft die code ingevoerd zodat jij ‘m niet weet? Wat is dit?

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>GoeieDag op 1 juni 2020 om 21:52</p>

whaha op 1 juni 2020 om 16:23
    Ik kan het nu niet uitvoeren, omdat ik iemand anders de code voor mijn apparaatvrije schermtijd heb laten invoeren.

WTF? Iemand anders heeft die code ingevoerd zodat jij ‘m niet weet? Wat is dit?

Steeds als je denkt dat je alles wel een keer gezien hebt… 🤪

Bijdrager
    whaha

Alles leuk en aardig, maar waarom mag ik niet uitloggen met mijn Apple ID als apparaatvrije schermtijd uitgeschakeld is?

Is er ergens nog een beperking waar ik niets van weet?

Bijdrager
    GoeieDag

Geen idee. Van wie mag je niet uitloggen?

Bijdrager
    whaha

Dat weet ik dus niet.

Er staat:

Uitloggen is niet beschikbaar vanwege beperkingen

De volgende keer dat ik apparaatvrije schermtijd uitschakel, zal ik eens herstarten. Misschien helpt dat.

Bijdrager
    whaha

Het is gelukt.

Om uit te kunnen loggen diende ik eerst schermtijd helemaal uit te zetten.

Toen heb ik met mijn Amerikaanse Apple ID in kunnen loggen en Pandora installeren. Bij het inloggen kreeg ik wel een foutmelding.

Daarna heb ik uitgelogd en heb ik met mijn Nederlandse Apple ID weer ingelogd. Toen koos ik er weer voor om de gegevens op mijn telefoon te combineren. Dat heeft tot gevolg gehad dat ik een Agenda app had met elke afspraak er 3x in. Gelukkig kwam ik er achter hoe ik die kon verwijderen.

Ik heb nu Pandora op mijn telefoon, schermtijd staat weer aan en ik ben tevreden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.