23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    roosenton2

panasonic of Sony

we willen een nieuwe TV kopen.We twijfelen tussen de Panasonic 58DXW904 en een super de luxe 55inch van Sony
    Twee vragen die opduiken
    1 Apple TV kan met beide TV’s overweg ???
    Deze vraag komt op omdat Panasonic het FirefoxOS gebruikt en Sony Android
    En dan komen we op vraag 2 Welke van de twee : Firefox of Android is beter? (ook met het oog op de (onbekende :-):-)) toekomst.
    Ik bedoel anders gezegd welke van die twee systemen is het meest op de toekomst gericht?

Bijdrager
    Pietje13

Vraag 1: Ja.
    Vraag 2: Persoonlijke smaak. Probeer het eens in de winkel.

Bijdrager
    wouter57

Koop gewoon een simpele ordinaire Samsung met het besturingssysteem Tize. Laat je niet voor de gek houden met die verkooppraatjes want ook die Sony en Panasonic TV,s gaan gemiddeld 4 jaar mee. Als je geluk hebt 5 jaar. Als je toch een AppleTV wilt kopen is de Samsung een goede keuze. Koop je TV met de komende feestdagen dan kosten ze bijna geen drol.

Bijdrager
    makasa

Ik ben zeer tevreden met een Panasonic 4K TV en ATV3. Geen problemen tot op heden.
    Firefox doet het ook prima. Ik mis geen mogelijkheden.

Bijdrager
    Shmoo

3000,- voor een TV.

Bijdrager
    tarun

Heb een Panasonic gekozen omdat ik het beeld mooier vind (persoonlijke smaak). Ook vind ik de afstandsbediening handiger (wel belangrijk). Het smartgedeelte gebruiken we niet in verband met het gebruik van een TV-kastje van de provider en onze Apple TV.

Bijdrager
    computer space

Kijk even of ie voor 3000€ native 23,976Hz ondersteunt.
    En werkt ie nog goed als monitor als alle software over 5 jaar vleugellam is door gebrek aan updates.

Bijdrager
    roosenton2

native 23,976 Hz ????????geen idee waar je zoiets kan vinden maar zal eens op zoek gaan.

Als monitor( ,je bedoelt als beeldscherm bij een MAC? ik wil gewoon een goede TV (geengezeik) en bij Panasonic is momenteel een actie (paar honderd Euro cashback maar dat is niet het belangrijkste) maar de garantie wordt uitgebreid naar 5 jaar…….(gratis)
    Wat Samsung betreft….er komt hier in huis NIKS meer van Samsung!!Alleen maar ellende mee gehad ,was net na de garantie al kapot (na een keer of drie kapot gaan/wisselen voor nieuwe Tv tijdens de garantie periode).
    Toen ook niet meer te repareren (moederbord kapot en niet meer te bestellen vanwege het achterlijk snel wisselen van modellen)Die fabriceren echt naar het principe goedkoop maar ook snel kapot…….koop maar een nieuwe…….NIET DUS!!!

Bijdrager
    bassbug

Ik begrijp niet waarom je zoveel geld uit wilt geven aan een TV.
    TV’s gaan door de technische ontwikkelingen veel korter mee dan vroeger. Vroeger ging een TV zeker 10 jaar mee, tegenwoordig is dat misschien maar de helft. Je peperdure TV is dan in no time verouderd omdat er allerlei nieuwe features komen.

4K TV’s?
    Ha, dat duurt nog even voordat er genoeg content komt en wellicht is dat weer verouderd in een paar jaar.

Helemaal zot vind ik dat een joekel van een TV de hele woonkamer in beslag neemt. Alles ingericht rond een TV is toch volstrekt passé…

Bijdrager
    KarelWillem
    bassbug op 05 december 2016

…4K TV’s?
    Ha, dat duurt nog even voordat er genoeg content komt en wellicht is dat weer verouderd in een paar jaar.

Helemaal zot vind ik dat een joekel van een TV de hele woonkamer in beslag neemt. Alles ingericht rond een TV is toch volstrekt passé…

Ach ja, die 4K-discussie. Die wordt steeds amusanter.
    Over vier jaar zul je nog steeds mensen met deze argumenten horen.
    4K materiaal is er zat, ik kijk minimaal 80% in 4K.:)

TV’s kunnen plat aan de muur. Dat is net zo zot als het ophangen van een schilderij, of zes grote planten voor je raam.
    Laat iemand dat even lekker zelf uitmaken?

Bijdrager
    bassbug

Sorry dominee…;)

Ja als je alleen 4K content zoekt en die bekijkt, dan kan de percentage nog wel hoger.

Bijdrager
    KarelWillem

Buiten dat: de meeste 4K TV’s doen het best leuk in ‘upscaling’.
    Zodat ook je KPN (Ziggo, etc.) HD-materiaal er op vooruit gaat.

En die mooie iPhone van je filmt ook al een tijdje in 4K hè?!

Bijdrager
    roosenton2

ja KArelWillem ik ben het met je eens……..Als je nu iets nieuws wilt kopen waarom dan niet het laatste wat er op de markt verschijnt en PROBEREN de beste kwaliteit te kopen.
    Die Samsung die we ooit hadden………(ook smartphone gehad (ook rotzooi) ) na een paar dagen kapot,Samsung erbij moederbord vervangen,na 14 dagen weer kapot ,nieuwe Samsung gekregen……net na de garantie……Wat denk je moederbord kapot!Naar een onafhankelijke reparateur gebracht (die dus zelf geen TV’s verkocht alleen repareren) en de opmerking kwam “ik kan die Samsung niet meer repareren ,ik kom niet aan dat moederbord want niet meer verkrijgbaar” “Die Samsungs zijn bijna nooit te repareren je kunt beter een Sony nemen bijv……”
    Dat gedaan en na 4 jaar loopt hij nog steeds goed….Zo goed zelfs dat een winkel me driehonderd Euro inruilpremie wilt geven.Daarbij nog de cashback actie van Panasonic van 350 euro……en 5 jaar garantie…..

Bijdrager
    bassbug

Ik kijk de laatste jaren steeds minder TV.
    Zal wel komen door de toename van onbeduidende zenders en programma’s. Merendeel ‘meer van hetzelfde’ en gericht op kijkcijfers dan kwaliteit.
    Merk ook dat ik geen zin meer heb in aanzetten en consumeren wat er aangeboden wordt.

Heb ook jaren een AppleTV maar die wordt alleen af en toe gebruikt voor Keynotes bekijken en een filmpje streamen vanaf de computer naar de TV.

Bijdrager
    KarelWillem

Er is meer dan reguliere ‘Televisie’ gelukkig.
    Ik kijk ook maar maximaal drie of vier programma’s per week

We worden echter bedolven onder de prachtige series en films.
    En dat vooral steeds meer in 4K.

Bijdrager
    GoeieDag
    wouter57 op 04 december 2016

Koop gewoon een simpele ordinaire Samsung met het besturingssysteem Tize.

Tizen heet dat.
    En wat een kut-systeem is dat! Het kan ook wel komen door externe factoren als de CI+ module, maar wat is ie vaak traag en unresponsive na het aanzetten. Wat is er eigenlijk niet kut aan Samsung?!

Bijdrager
    computer space

Dat 23,976 Hz is de frequentie waarop films en veel moderne series gedraaid worden. 9 van de 10 tvs upsmudgen dit naar 100, 200 of 500 Hz en dan ziet een film er niet meer uit.

Geblokkeerd
    Anoniem
    bassbug op 05 december 2016

TV’s gaan door de technische ontwikkelingen veel korter mee dan vroeger. Vroeger ging een TV zeker 10 jaar mee, tegenwoordig is dat misschien maar de helft. Je peperdure TV is dan in no time verouderd omdat er allerlei nieuwe features komen.

Nou onze tv doet het al zeker een jaar of 8 en wil maar niet kapot:evil:
    Ik wil ook wel iets groters, maar alleen als deze het begeeft:-o die Philips toch, echt degelijk;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind het idee van Humax wel goed.

Gewoon een goed beeldscherm, met helemaal geen rommel er op.
    Televisie komt in de meeste gevallen van een settop-box, en voor wat betreft apps heb je de vrije keus uit heel veel apparaten.

En ondertussen blijft die Humax gewoon wat ‘ie is, zonder echt te verouderen en betaal je niet voor zaken die je toch vaak al in huis hebt.

HUMAX Pure Vision Display

Bijdrager
    bassbug

Jouw idee komt aardig in de buurt van mijn gedachte KW!
    Alle technologie naast weergeven van TV signaal is in no time verouderd, bugs die niet worden geüpdatet, etc.

Bijdrager
    KarelWillem

Exact. Op deze manier kun je het beste bij elkaar zoeken.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik zou voor de Sony gaan. Ik heb de laatste tijd juist zelf met de zelfde vraag in allerlei winkels gelopen, gekeken, gevraagd en kwam toch bij de Sony uit. Ik heb nu een Sony LCD TV, maar die is bijna 11 jaar oud en zal niet erg lang meer meegaan denk ik. Daarom wilde ik kijken wat het beste en het mooiste was. Bij gebrek aan een Apple Smart televisie, is volgens de meesten de Sony-Android (of eventueel de Samsung-Tizen qua systeem het beste en handigste. Qua TV vind ik Sony beter, ook wat specs betreft. De allerbeste allernieuwste 55″ / 4K TV van Sony is nu zo rond de €2000. En wat content betreft: die is er in 4K al behoorlijk aanwezig op Netflix, ook op YouTube en natuurlijk op BlueRay discs. Wat ik aan ‘upscalen’ van gewoon beeld heb gezien is ook erg mooi. Sony heeft duidelijk niet stil gezeten.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ga voor de Sony. Android bied een leger aan apps aan waarvan heel veel best handig zoals Plex client (je eigen netflix server of inloggen op die van een vriend). Ook kan je eenvoudig codecs installeren zodat je ook andere film formaten kan afspelen die standaard niet op je TV kan. Ook kan je er Kodi (XBMC) op installeren waardoor je via de juiste kanalen veel betaalde zenders gratis kan kijken in 720p of 1080p. Zo heb ik Sky Sport F1 HD via een Kodi kanaal gewoon op m’n TV in plaats van een SD stream via je de iPad. Daarnaast heeft een TV met Bravia Engine het mooiste beeld, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.