4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Berrie94

Panasonic NV-DX 100 en Mac

Hallo allemaal,

Ik heb hier een Panasonic NV-DX100 videocamera staan. Het is al best een oudje, maar werkt nog prima.
    Ik kan me herinneren dat ie op een Windows bak goed werkte via Firewire. Nu heb ik een Firewire DV -> naar 800 kabel gekocht. En de Mac herkent de camera niet. Final Cut, iMovie, en Premiere heb ik geprobeerd maar ook die programma’s herkennen de camera niet. Aan de instellingen op de camera ligt het niet, want er valt daar niks in te stellen over het gebruik van de DV poort. Op internet kan ik bar weinig vinden over problemen met de Mac en de NV-DX100. Dus ik ben bang dat de camera te oud of incompatible met de Mac is. (ik heb een iMac C2D 2,66 GHz, Snow Leopard)

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie jouw camera inderdaad niet staan op de supportpagina van Apple. Niet voor iMovie ’08, maar ook niet voor iMovie ’09……

Bijdrager
    Berrie94

Topic kan opslot, want het werkt inmiddels!
    Ik heb m’n Mac herstart met de camera aangesloten in de VCR mode, en na de herstart herkende mijn Mac de videocamera.:grin:

Bijdrager
    Hansi2124

Een topic op slot doen gebeurt alleen als het niet relevant is of het is het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp. Na jou willen anderen hier nog reageren misschien in de toekomst…….
    Maar fijn dat je het hebt kunnen oplossen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.