4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stel maar

Kan geen video importeren van Panasonic hdc sd707 camera

Ik heb een panasonic hdc sd707 camera.
    Erg tevreden over alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
    Ik wil mijn video op de computer zetten om te bewerken. Ik gebruik FCS 3 hiervoor.
    Nu kan ik de video in 1080/60P niet importeren via log and transfer. Video die niet opgenomen is in 1080 kan ik wel importeren.
    Ook in iMovie is dit zo.

Ik heb een beetje gegoogled, en lees dat het bij de ene wel werkt en bij de andere weer niet.
    Maar heb nog niet echt een oplossing gevonden.
    Heeft iemand hier een oplossing voor die niet te veel rompslomp geeft.

Bijdrager
    Pieterr

IMovie 2009 werkt niet met AVCHD & 1080/50p?

Verder nog een leuk verhaaltje of er nu echt 50p uit deze camcorder komt:
    http://forums.creativecow.net/thread/8/1088949

Bijdrager
    ibobi

Je kunt de 50p van deze camera (met jawel, 50 echte frames per minuut; de discussie op creative cow gaat over de HDMI uitgang, de files hebben 50 echte frames) via convert in Toast omzetten (op het oog lossless) naar ProRes 422. ProRes422 HQ is teveel van het goede. De resulterende files kun je in FCP7 importeren en ze in een sequence mikken. Kies er voor dat de setting van de file worden overgenomen in de settings van sequence; of pas de settings van de sequence aan naar 50p. In FCP kun je deze files moeiteloos editen.
    Er zit alleen een bug in Toast. De geluidskanalen hebben een ongelijk geluidsniveau na het converteren van de file. Dat kun je FCP natuurlijk herstellen of je dient Clipwrap aan te schaffen, waarmee je ook de AVCHD files van je camera kunt omzetten in ProRes files.
    De ProRes files zijn niet mals qua grootte maar ze worden soepel afgespeeld op een iMac 2.8 Ghz.

Bijdrager
    Pieterr
    ibobi op 30 januari 2011

met jawel, 50 echte frames per minuut; de discussie op creative cow gaat over de HDMI uitgang, de files hebben 50 echte frames.

Goed punt! Ik was al op zoek waar de denkfout zat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.