9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Bart Looman

panasonic camcorder niet compatibel met Apple?

Heb nieuwe Panasonic NV-GS 70 EG-S camcorder. Trekt foto’s met resolutie van 1,7megapixel, maar er wordt geen USB-driver voor apple bijgeleverd! kan dus geen foto’s inladen in mijn Imac.
    Weet iemand of er een alternatieve usb-driver bestaat?
    Moet ik mijn camera nu inruilen voor een sony (ik weet dat het daarmee wel kan)??

Bijdrager
    passenger

Je kunt ook een kaartlezertje kopen.

Bijdrager
    Bart Looman

Bedankt, goeie tip.
    Na een halfuurtje ben ik er zelf ook achtergekomen:)

De fotokwaliteit valt eigenlijk erg tegen bij de Panasonic-camcorder; een Sony DCR-PC110 met 1 megapixel geeft mooiere foto’s. Videokwaliteit is wel goed.

Bijdrager
    papa

Sony is sowieso de standaard op camcordergebied. Dat wil niet zeggen dat Panasonic slecht is maar Sony heeft doorgaans beter te bedienen menu’s en meer mogelijkheden. Ook zijn de accu’s van Sony beter en krachtiger zodat je er langer mee kunt filmen. Het verschil wordt echter vooral gemaakt door de CCD (beeldchip) en de lens. Bij Sony is de lens afkomstig van Carl Zeiss en dat is een van de beste en daarom geeft die camera mooier beeld dan de Panasonic. :finderoud:

Bijdrager
    cabbie

ik heb dit nou al verschillende keren gezien
    Mijn ervaring is dat FOTOS van van video cameras matig zijn en
    VIDEO van digitale foto cameras niet goed zijn.

ik heb een canon DV. zeer over te spreken. kan ook foto’s maken, je kunt ze alleen niet met goed fatsoen serieus gebruiken.

Bijdrager
    papa

Dat klopt ja. Fotografie is meestal bijzaak op de DV camcorders want eigenlijk is het bedoeld om snel wat snapshots van bijvoorbeeld je zonvakantie te nemen zodat je die snel op je website kunt zetten. Voor dergelijke doeleinden is de ingebouwde beeldchip krachtig genoeg. Wil je echt mooie foto’s afdrukken dan kun je beter een losse camera kopen. Wel wordt de kwaliteit van de camcorders steeds beter. Er zijn al Sony’s met een 2 megapixel CCD en de verwachting is dat dat merk in de toekomst naar 3 megapixel camcorders toegaat. In combinatie met de Carl Zeiss lens zal dat goede resultaten kunnen opleveren. :finderoud:

Bijdrager
    SvS

Ja, valt behoorlijk tegen (bij mij wel: sony trv 330, 0,8 megapixels) fotofunctie gebruik ik nooit ivm belabberde kwaliteit.

Bijdrager
    2manydjs

Die is dan nog veel slechter.
    DV ziet er heel goed als het video is, een videostill ziet er meestal niet uit.
    Daarom hebben veel camera’s tegenwoordig ook een geheugenkaartje erin zitten.
    Daar kan je foto’s van een hogere kwaliteit opzetten dan op een DV tapeje.

Bijdrager
    araminta
    ”papa”

Sony is sowieso de standaard op camcordergebied. Dat wil niet zeggen dat Panasonic slecht is maar Sony heeft doorgaans beter te bedienen menu’s en meer mogelijkheden. Ook zijn de accu’s van Sony beter en krachtiger zodat je er langer mee kunt filmen. Het verschil wordt echter vooral gemaakt door de CCD (beeldchip) en de lens. Bij Sony is de lens afkomstig van Carl Zeiss en dat is een van de beste en daarom geeft die camera mooier beeld dan de Panasonic. :finderoud:

Hmm, ten eerste sla je JVC voor het gemak over. Ten tweede heeft Panasonic in deze klasse Leica-lenzen, en die zijn niet minder dan CZ, sterker nog, in reviews komt een camera als de NV GX7 van pana beter uit dan de PC101 van Sony (zelfde klasse). Maar goed, wat ik wel zeggen is dat er echt geen duidelijk waarneembare verschillen zijn tussen merken in dezelfde klasse. Het is geen profispul, toch?

Accu’s zijn beter van Sony? Can you document that, please?

Wat betreft de originele vraag: de camera aansluiten op de mac via de bijgesloten USB-kabel, en de cam verschijnt als disk op de desktop. Even snuffelen in die schijf, en voila, de foto’s. Maar eigenlijk is de cam niet voor stills…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.