3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    mbaert

palm zire 21 en 2 macs

Wat doe ik fout?

Ik heb de adreslijst van Adresboek uit m’n iMac op de Palm gezet. Ook m’n kalender van iCal. Ik kom op m’n werk, sluit hem aan op de plaatselijke G5 en doe een iSync sessie. Alles prima, alles klopt, adressen uit Adresboek G5 zijn toegevoegd en iCal info G5 ook. En dus ook op de G5 toegevoegd. Tot hier alles perfect. Nu voeg ik in de G5 adressen en iCal data toe. weer iSync, weer goed en alles aangepast.

Maar nu komt het.
    Ik kom thuis en sluit de Palm aan op m’n iMac, iSyncen, alles goed totdat, hé, alle data wordt uit m’n adresboek op de iMac verwijderd…(vraagt overigens wel netjes of ik dat wel of niet moet doen, ik koos zelf voor doorgaan) en vervolgens krijg ik op de Palm een reset te doen. Alle data van Adresboek op de iMac nu dus kwijt, maar gelukkig is de iCal data wel goed… maar wat blijkt? ook de adressen op de Palm zijn weg! Wat is hier aan de hand? Waarom verwijdert iSync de data uit beide adresboeken? Gelukkig heb ik een backup van m’n adressenbestand!

Wat moet ik doen om de info van de G5 naar m’n iMac te krijgen via de Palm, en vice versa, of kan ik dit beter niet doen met 2 macs???

Help, dit moet toch gewoon kunnen?

… Moet ik misschien resetten voordat ik op de volgend computer iSync draai of zo?

Bijdrager
    DESMEV

ik ga nog het 1 en ander gericht uitproberen, maar ook hier gebeuren onverwachte dingen met isync. Op de display van m’n Zire wordt dan een data fout (exacte tekst ben ik even kwijt, maar er staat van alles) gemeld, die alleen maar te verwideren is door een paar keer aan en uit te zetten. En het levert inderdaad onverwachte rsultaten op indien er via de zire tussen 2 macs gesynchroniseerd moet worden. Agenda’s gewist, data op Mac in nieuwe agenda (“ongearchiveerd”) geplaatst. Heel vreemd allemaal. Ik maak in ieder geval een exportbackup voor elke sync actie totdat ik zeker weet wat er aan de hand is.

Bijdrager
    Eehhm…

Ik werk nog steeds in OS9 en daar gebruik ik Palm Desktop, maar nu Palm stopt met ontwikkeling voor OSX vraag ik mij af wat ik moet als ik de machine heb die ik binnenkort ga kopen. Ik gebruik mijn Zire met plezier, maar als ik dit soort dingen hoor. Hier heb ik dus geen zin in.

Was er maar alvast die Apple PDA waar luidruchtig over gefluisterd wordt sinds Palm dit vertrek aankondigde…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.