29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Xserve

Paint op OS X

Is er geen (handige) Paint-achtige applicatie voor OS X. Ik vindt het werken met afbeeldingen zeer moeilijk. Ik kan niet zomaar afbeeldingen verkleinen/vergroten en tekst en andere inplakken. Gewoon taken die Microsoft Paint wel kan.

Ik heb deze programma’s nodig om een tekening wat te bewerken:

– AppleWorks
    – iPhoto
    – Voorvertoning
    – Schermafbeelding

Bij PC heb ik alleen Paint nodig.
    Bestaat er zo’n programma voor OS X?

Bijdrager
    JM-Y

Photoshop geprobeerd..?

Bijdrager
    Xserve

moet ik dan €99 afdoeken omdat OS X geen deftige tekentool heeft :nietblij: ?

Bijdrager
    Fabio

osx is een besturingssysteem, geen tekenprogramma :innocent:

maar kijk eens naar graphicconvertor, die zat wellicht standaard op je mac? of anders kun je misschien iets met appleworks? ik weet even niet wat er allemaal wel of niet standaard is bij welke machine, maar voor zover ik weet kreeg je bv bij een imac/emac/ibook appleworks, terwijl je bij de ‘professionele’ machines graphicconvertor kreeg… :)

Bijdrager
    JM-Y
    ”Xserve”

Miss haal je er nog wel meer uit waardoor die 99 euro niks lijkt;)

Bijdrager
    Xserve

zelfs een 10 jaar oude tekentool als Paint is beter dan dit :nietblij: :nietblij:
    ERGERNIS!!!

Bijdrager
    Xserve
    ”JM-Y”
    ”Xserve”

IK WIL GEWOON EEN DEFTIGE TEKENTOOL!!!

Bijdrager
    Fabio

jees man, doe s rustig! en vertel eens of je een van de genoemde apps hebt…

Bijdrager
    draaischaap

Ik kreeg graphicconverter inderdaad bij mijn powerbook, maar toch vind ik dat Xserve hier wel een punt heeft. Apple levert wel software om video’s en muziek te editten, maar even wat pixels poetsen is er niet bij.

Een basic “pixel-pusher” zou niet misstaan in iLife… (iPixel)

Bijdrager
    Xserve

nee ik heb alleen de apps die standaard bij de Mac mini meegeleverd werden.
    zoek dus een tekentool die vergelijkbaar is met paint.
    stom dat OS X dat niet standaard heeft:?

Bijdrager
    JM-Y
    ”Xserve”
    ”JM-Y”
    ”Xserve”

IK WIL GEWOON EEN DEFTIGE TEKENTOOL!!!

Was maar een idee hoor.. jeeeees..

Bijdrager
    Annoniem

Ga je toch weer lekker terug naar windows! Of ga je zelf eens leren programmeren, of op internet zoeken naar een mac teken programma.

Trouwens als er iets een kut teken programma is dan is het wel microsoft paint!!!

Bijdrager
    Xserve

sorry kben wel een beetje aant overdrijven.
    maar zou toch wel graag een paint achtige tool hebben om wat eenvoudige bewerkingen te doen

Bijdrager
    draaischaap

Beheers je hormoontjes, Xserve! (moeilijk, ik weet het)

Niet makkelijk te installeren, want X11 nodig, maar is ‘the Gimp’ misschien iets voor jou?
    http://www.gimp.org/macintosh/

Bijdrager
    Fabio

tja, ik gebruik het niet, maar kun je kleine aanpassingen niet in iphoto doen (rode ogen, kleuren corrigeren, krasjes wegwerken etc.)? graphic convertor kost trouwens iets van $ 19,95, is ook niet echt de hoofdprijs als je ziet wat het allemaal kan!

Bijdrager
    Nikita
    ”Annoniem”

Trouwens als er iets een kut teken programma is dan is het wel microsoft paint!!!

Nou ik wil graag daarop reageren met dat ik Paint toch een hele tijd gebruikt heb om allerlei dingen te veranderen… Het is echt een handig programma voor als je al de toeters en bellen van een professioneel programma niet nodig hebt. Da’s toch wel het enige wat ik mis bij OSX t.o.v Windows. (bovendien is er toch ooit MacPaint geweest, waar is dat heen gegaan?)

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Xserve”

sorry kben wel een beetje aant overdrijven.
    maar zou toch wel graag een paint achtige tool hebben om wat eenvoudige bewerkingen te doen

GraphicConverter is misschien wel wat voor je….

Bijdrager
    sammerman

Ik heb altijd kidsstudio gebruikt voor simpel werk maar dat zit volgens mij niet standaard op een mac. Maar je kunt een kijken op http://www.versiontracker.com gebruik gewoon een paar zoek termen en kijk of je kunt vinden wat je zoekt.

Bijdrager
    Xserve

Beheers je hormoontjes, Xserve! (moeilijk, ik weet het)

:nietblij: :nietblij: :grrr: :wink: :) :D :moe: zzz zzz :inlove: :love: :nietblij: :nietblij: :grrr:
    en altijd dat wisselen van stemming; :P maar kom nu effe serieus;

ik wil wel een gratis tool. Jullie gaan me toch niet zeggen dat zoiets niet bestaat?

Modulatie door xServe:
    ik heb deze alvast gevonden; iemand ervaring?
    -Teal pp8
    -Mirror Paint

Bijdrager
    lowfi

moeten we je handje ook vast houden als je plasje gaat doen?

komop zeg zoek lekker zelf…. of iig het fatsoen hebben het op een normale manier te vragen :roll:

Bijdrager
    Xserve
    ”Low-Fi”

moeten we je handje ook vast houden als je plasje gaat doen?

komop zeg zoek lekker zelf…. of iig het fatsoen hebben het op een normale manier te vragen :roll:

goed, ik zoek zo’n applicatie. dit vond ik al.

-Teal pp8
    -Mirror Paint

Ik wil vooral mijn ergernis uitspreken over het ontbreken van een eenvoudig tekenprogje in OS X.
    Een videopakket met High Definition ondersteuning wel, maar dit niet???

Bijdrager
    computer space

ColorIt was heerlijk voor dit soort werk. Aan de OS X versie wordt nog gewerkt. Niet gratis maar 40$ is ook niet veel. http://www.microfrontier.com

Graphic Converter blijft ook een fantastisch programma.

Heb je ook nog een heerlijk alternatief voor de finder. Met name voor grote opruimacties op verschillende volumes. GC kun je standaard laten verplaatsen in plaats van kopieren en de doelmap kan open blijven staan terwijl je in een andere aan het snuffelen bent. En het blijft leuk om een keer van je hele compu bij alle bestanden een icoon en een preview te laten berekenen (duurt wel een dag bij een goede collectie bestanden, maar dan vind je ook alles zo terug)

Bijdrager
    Nietzman
    Bijdrager
    Xserve

ziet er perfect uit, kga het straks uitproberen.
    :D Dankjewel

Bijdrager
    danielpunt

de site doet het niet Nietzman.

Verder bookmark ik deze pagina eventjes. Ik paint veel:P

Bijdrager
    Frank121

Welk programma gebruik je nu?

Misschien is ImageJ een optie? (freeware).

http://rsb.info.nih.gov/ij

Moderator
    Strifer

graphicconverter is de oplossing hier. prachtig programma. en het werkt ook als je niet die 20 dollar of euro geeft, gewoon dat venster met delayed start op de koop toenemen (dat is neem ik aan nog steeds zo? ik ben inmiddels al tijden registered user)

Bijdrager
    vogel

Hee Xserve, heb je dat Graphic Converter, dat al honderdduizend keer genoemd is, nou al geprobeerd of niet? En dat je je ergert aan het ontbreken van zo’n tool in het systeem weten we nou wel.
    ImageWell is ook een prima programmaatje. Kijk en zoek maar eens op http://www.versiontracker.com

Bijdrager
    wjgmspeedy

En volgens mij is Seashore nog niet genoemd. http://seashore.sourceforge.net/ Gratis, gebaseerd op theGimp maar werkt gewoon op OSX. Een soort miniphotoshopje. :)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.