17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MK1983

Pagina's worden niet weergegeven na update ML

Ik heb mijn imac geupdate naar Mountain Lion, en nu willen een aantal sites niet goed laden, op de ipad doet hij het wel maar in Safari geeft hij op de imac alleen maar platte tekst. Wie heeft er een oplossing voor mij? Ik kan de site van Adobe ook niet laden dus updaten van flash lukt niet.

Bijdrager
    Blieper

Kies eens voor ‘Stel Safari opnieuw in…’ via het menu Safari

Bijdrager
    csteelooper

Kijk, als het niet helpt om Safari opnieuw in te stellen, eens of je bij Preferences > Security de optie Enable Plugins aan hebt.

Ik heb mijn instellingen als volgt staan:

De optie die ik net aanhaalde is rood omkaderd, zodat je die ook terug kunt vinden in de Nederlandse versie.

Bijdrager
    MK1983

Ik heb Safari opnieuw ingesteld, en ook naar de instellingen gekeken, maar beide lossen niets op. Weet niet of het gewaardeerd wordt als ik een screenshot neerzet van een site die het probleem geeft? Zou als reclame gezien kunnen worden.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]ML is OS X en hoort dus niet thuis in subforum iOS. Ik heb het aangepast aan het feit dat je problemen hebt met Safari.[/mod]
    Maak maar een screenshot van die site en geef het webadres ook maar gelijk.;-)

Bijdrager
    MK1983

Excuses voor het verkeerd plaatsen.

Hierbij het screenshot zoals het weergegeven wordt:

Dit is de website: http://www.goossenswonen.nl, ik heb deze site nodig om mijn bestelling te volgen en te weten hoelaat men komt leveren.:oops:

Inactief
    Anoniem

Probeer eens een andere gebruiker aan te maken, en kijk of het probleem er dan nog steeds is. En wat zie je met een andere browser?

Bijdrager
    MK1983

In Firefox precies het zelfde. Andere gebruiker ga ik even proberen.

Bijdrager
    MK1983

Andere gebruiker precies het zelfde verhaal, nu had ik de foutenlog geopend via het ontwikkel menu, nu geeft hij aan certificaat verlopen. Is dit te omzeilen?

Bijdrager
    csteelooper

Hier is een screenshot van de site die jij opgaf, zoals-ie bij mij wordt weergegeven:

Opmerking: ik heb het onderste deel weggelaten ivm de grootte van het screenshot, maar geloof me, de site zag er helemaal perfect uit… Geen problemen hier dus met Mountain Lion 10.8.1.

Hangt je Mac toevallig in een bedrijfsnetwerk? Hoe dan ook wordt de site voor jou niet als vertrouwd aangemerkt, dus daarom kunnen de resources niet worden geladen… Geen idee hoe het dan komt dat het hier wel werkt. Eveneens met Safari. Zijn je root-certificates niet verouderd?

Bijdrager
    MK1983

Zo zou de site inderdaad moeten zijn, zit gewoon thuis dus geen bedrijfsnetwerk.

Waar vindt ik dat van die rootcertificates?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit heeft niets met certificaties te maken. Ik heb er ook een enkele keer last van bij een handvol sites (ook wel eens hier met OMT). Het heeft met de page-rendering te maken en meestal helpt het dan om de pagina te verversen. Als dat niet helpt en het probleem is aanwezig bij meerdere browsers (d.w.z: browsers die verschillende rendering engines gebruiken zoals Safari en Firefox) dan ligt de oorzaak meestal bij de server en verdwijnt het probleem op een gegeven moment. Heeft één browser er geregeld last van bij een bepaalde site(s) dan ligt de oorzaak meestal in de HTML code van de site.
    Dus tenzij het bij heel veel sites is, ligt de oorzaak meestal bij de site of de server. Is het bij veel sites dan ligt de oorzaak bij je verbinding.

Wat je kunt doen is naar systeemvoorkeuren gaan, dan ‘netwerk’ kiezen en dan op ‘assistentie’ klikken en vervolgens op “diagnostische info”
    Als alle groene ‘lampjes’ branden als je de site bezoekt is je verbinding OK.

Bijdrager
    MK1983

Bedankt voor je reactie, het blijkt nu na een update van Flash alleen nog de site welke ik opgegeven heb te zijn, ik verwacht dus na je verhaal dat dit zich wel oplost. Alle lampjes branden groen en verder geen problemen meer.

Bedankt voor jullie hulp! :thumbsup:

Bijdrager
    csteelooper

@hendrik ijzenboot: heb je zijn screenshot ook gelezen? Dat meldde dat “Het certificaat van deze server ongeldig is.” Het snijdt dus hout als je zegt dat het bij de server ligt, maar dan is het raar dat de site bij mij zonder problemen werkt. Daarom zeg ik dat het bij de root certificates ligt; een niet geheel onlogische gedachtengang. Anderzijds is het natuurlijk ook wel weer vreemd dat dit probleem zich dan juist manifesteert als MK1983 de upgrade naar Mountain Lion heeft gedaan, en het zich daarvoor nooit voordeed.

Overigens: die verbindingstest die je benoemt, System Preferences > Network > Assist me > Diagnostics…, geeft de status van je verbinding in het algemeen weer, en is TOTAAL NIET verbonden met welke site je bezoekt of wat dan ook. Je kunt er uit afleiden of je toegang hebt tot het internet, maar daarna houdt het al snel op.

Check voor de volledigheid het screenshot waarover ik het had nog maar eens (nu clickable):

Bijdrager
    MK1983

Wat kan ik doen met die rootcertificates? Waar kan ik dat vinden en wat kan ik er aan doen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@csteelooper

en is TOTAAL NIET verbonden met welke site je bezoekt of wat dan ook

Dat insinueerde ik ook niet. Het was gewoon bedoeld ter controle of de verbinding goed was op het moment dat het fout ging met die site.

@TS: Root certificaten worden uitgegeven door bevoegde instanties en de browser gebruikt deze om de gebruiker te beschermen door gewone certificaten van de sites te verifiëren via dat root certificaat.
    Het is dus niet iets waar je iets aan kunt veranderen of opzoeken.

Bijdrager
    MK1983

Betekend dus gewoon afwachten?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.