11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    McMeller

Pagina's rangschikken in Pages

Hallo,

In de nieuwste versie van Pages lukt het mij via de miniatuurweergave niet om pagina’s te verwijderen, te dupliceren, of de volgorde aan te passen. Google leverde informatie op over een sectie-einde dat toegevoegd moet worden maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat doe ik fout?

Bijdrager
    Xcode

Ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Bijdrager
    McMeller

Haha, dan ligt het in elk geval niet helemaal aan mij.:-)

Bijdrager
    Shmoo

Kun je ze niet gewoon slepen in de juiste volgorde ?

Of zeg ik nu iets te logisch ?

Bijdrager
    McMeller

Dat kon in iWork ’09 inderdaad wel, net als verwijderen met de delete-toets. Maar dat is dus precies wat niet meer lukt.

Bijdrager
    Xcode

Net als dat ‘plak en pas stijl aan’ ook niet meer lijkt te werken.:(

Bijdrager
    Bamboe81

Klinkt als 2 goede redenen om voorlopig maar ff niet te update-en. Onbegrijpelijk dat zulke cruciale functies verdwenen zijn. Gebruike beide behoorlijk veel. Als het verdwijnen hiervan is vanwege iOS/iCloud-intergratie, vind ik het persoonlijke een stap terug. Uitgangspunt voor tekst-verwerker is voor mij desktop/laptop. Cloud & mobiel zou m.i. aanvullend moeten zijn en niet de functies van laptop/desktop downgraden. Jammer als dat zo is…

Bijdrager
    Xcode

Hmmm, in dat geval hoor ik graag hoe ik de vorige versie van Pages op mijn nieuwe MacBook (geleverd met Mavericks) zet. Als ik ‘m oversleep van mijn oude MacBook (die ook Mavericks draait) krijg ik ‘m niet werkend, dus originele installatie lijkt mij ook niet te gaan werken… je kan ‘m immers niet updaten naar de voorlaatste versie.

Bijdrager
    McMeller
    Xcode op 26 oktober 2013

Hmmm, in dat geval hoor ik graag hoe ik de vorige versie van Pages op mijn nieuwe MacBook (geleverd met Mavericks) zet. Als ik ‘m oversleep van mijn oude MacBook (die ook Mavericks draait) krijg ik ‘m niet werkend, dus originele installatie lijkt mij ook niet te gaan werken… je kan ‘m immers niet updaten naar de voorlaatste versie.

Dat zal je alleen lukken met een DVD van iWork ’09. Maar die heb je als het goed is, anders zou hij ook niet op je andere Mac staan, toch?

Bijdrager
    Xcode

Ik gebruik Pages al sinds de introductie in 2005. Ik heb net iWork ’09 ge├»nstalleerd (heb een legale versie), waar Pages 4 in zit. Maar die heeft nog een aantal updates nodig om tot de vorige versie van Pages te komen (die geoptimaliseerd is voor het retina scherm). Maar de App Store stelt dat er geen update beschikbaar is… want ik heb Pages 5. Dus, problematisch.

EDIT: Heb een losse update voor iWork ’09 gevonden. Vorige versie werkt perfect nu.:)

Ik heb trouwens ook een manier gevonden om grote stukken tekst (en mogelijk ook afbeeldingen) te verplaatsen in Pages 5:

Selecteer dat wat je wilt verplaatsen, haal de muis even weg, en sleep vervolgens alles naar de plek waar je het wilt hebben. Het is een workaround, maar het is altijd beter dan niets.;)

Bijdrager
    McMeller

Anyway, deze functie lijkt dus stuk. Even wachten op de volgende update dan maar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.