6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    boelie

Pagina toont prima op mac maar op pc ho maar

Ik heb voor m’n studie een set colleges websitebouw te volgen. Dit is oersaai, omdat het over html 4 gaat, een standaard uit 1999 maar dat geheel ter zijde:D
    Ik ben een beetje vooruit op de colleges gaan lopen zodat ik niet meer heen hoef te gaan, het heeft te maken met een deal die ik had gesloten met de docent. Enfin, ik heb alles af en dat resulteert in een website met frames, javascript en een heuse teller:P

Er is echter een probleempje, op m’n mac werkt het vlekkeloos of ik nou safari, firefox of explorer gebruik, ik heb er geen problemen mee. Maar op een pc laat hij niet eens de frames zien! Ik krijg een javascript melding (die ik er zelf in heb gezet) en daar eindigt het in een groot wit scherm. Iemand enig idee waar ik de mist in ben gegaan?

Bijdrager
    roelboekel.nl

1. je gebruik frames, dit is een standaard nog voor 1999, daarna zijn er veel tabellen gebruikt, de huisige techniek is boxes (CSS) Moeten ze op school toch wel weten neem ik aan.

2. gebruik van java script waar het niet voor bedoeld is

3. html 4 is niet verkeerd, xhtml is beter in combi met CSS

Ik vermoed dat je fout je in je javascript zit btw

Roel

Bijdrager
    boelie

Hey Roel,

bedankt voor je reply. Zelf ben ik ook niet te gecharmeerd van frames, maar de layout zoals hij nu is daar kan ik niets aan veranderen; het is nl onderdeel van de opdracht.

Als er een fout in de javascript zit, heb je enige suggestie?

Bijdrager
    Castor

Sorry, kan het even niet laten: waarom doe je zo pedant over HTML 4 uit ’99 om vervolgens met zo’n vreselijke popup je pagina te openen?

Bijdrager
    tennapel
    ”boelie”

Maar op een pc laat hij niet eens de frames zien! Ik krijg een javascript melding (die ik er zelf in heb gezet) en daar eindigt het in een groot wit scherm. Iemand enig idee waar ik de mist in ben gegaan?

Als het werkt op Firefox op de Mac werkt het ook op Firefox op de PC.

WAT werkt niet in WELKE browser op WELK os?

Bijdrager
    boelie

@castor; excuses hiervoor ik kan begrijpen dat het niet prettig is. Echter is het wel onderdeel van de opdracht dus ik kan het niet verwijderen:(
    @tennapel: op de faculteit werken we met windows xp i.c.m. explorer die erbij gegeven wordt. Ik heb firefox geïnstalleerd maar deze gaf niet eens de javascript popup. Ik begin het idee te kregen dat het aan de proxy-server op de faculteit ligt.:?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.