23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Pasav

Pagina “plakken” in je eigen site

Ik wil een html pagina die bij mijn provider staat “invoegen” in mijn eigen site maar niet als frame maar op een eigen pagina ….

Is dit mogelijk .. ??

Het gaat om de log file van mijn site en die wil ik invoegen … maar als ik gewoon een link maak dan opent die echt die siet in ik wil dat die er echt een beetje bij hoort …

Handmatig kan het natuurlijk altijd maar dat is niet leuk …;)

Bijdrager
    Oupro

Je zou hem kunnen plaatsen in een iFrame.

Bijdrager
    Pasav

en hoe doe ik dat in Golive ….:)

Bijdrager
    Syndic

Plak de code in de pagina waar jij het wilt hebben:
    [code:1:01ef4b62f0]<iframe src="test.html" frameborder="0" width="500" height="300" scrolling="auto" name="iFrame"></iframe>[/code:1:01ef4b62f0]

Bijdrager
    Pasav

Gelukt dank ….

Bijdrager
    Jello

iFrame is idd de oplossing, ik werk er ook mee,
    maar opgelet !!
    als ge een link in het iframe hebt, dan zal ij da openen in da iFrame,
    tenzij ge in de <a href=”…”>link</A> een target toevoegt.
    targetten:
    “_blank” = opent in nieuwe pagina
    “_top” = wist de frames en laad pagina
    “naamframe of iframe” opent in iframe of frame …
    da word dan bv. <a href=”http://forum.macosx.nl&#8221; target=”_blank”>Mac osX</a>

Bijdrager
    3sje

Ik ben tegen frames (ergens bij Bravenet wel te volgen waarom nzo, is al jaren geleden), wat ik zou gebruiken is een server include, gewoon dat documentje zetten bij een include. Hangt echter wel af van je provider. Anders is een frame of iFrame wel de oplossing zeker… Of mss nog even iets met javaScript te doen. Die inhoud lezen en writen in de html.

Bijdrager
    Jello

mmmm, wrm heb je iets tegenn frames?
    Op bijna al mijn sites zijn er frames …
    De meeste zijn met boder=”0″ .Zodat het lijkt op 1 gehele gele pagina.
    En als ze links iet beklikken, dat het er rechts komt bv …

mmm, i love frames and Apple and my iBook…

Bijdrager
    Syndic

Frames is een hopeloos verouderde techniek :wink:

Bijdrager
    Jello
    ”Syndic”

Frames is een hopeloos verouderde techniek :wink:

,
    ja, maar als je ermee kann werken …
    verouderd, mmm, het is pas vanaf MSIE 4.0 dat da werkt, ze zitten nu nog ma aan 6 ofzo .

Bijdrager
    Oupro

Ok, maar wat zijn dan zoal betere en nieuwere technieken? En hoe werken die?

Bijdrager
    Syndic
    Bijdrager
    tricksel
    ”Jello”

mmmm, wrm heb je iets tegenn frames?
    Op bijna al mijn sites zijn er frames …

Dus omdat jij het gebruikt mag hij er niets tegen hebben? Hmm, volgens mij klopt hier iets niet… :? :wink:

In ieder geval, frames is tegenwoordig eigenlijk inderdaad nogal “not done”, tenzij het écht niet anders kan. Maak je menu’s m.b.v. css, en zet die “vast” op een pagina. Include je content-pagina’s met bijv. PHP… Als je er eenmaal mee kunt werken is het écht véél handiger. Denk bijv. aan het omzeilen van ongewenste scrollbars bij frames, en nog veel meer ongein…

Bijdrager
    tricksel
    Bijdrager
    Syndic
    ”tricksel”
    ”Syndic”

Webstandards… en webstandards en en webstandards!

Je vergeet webstandards :wink:

En natuurlijk CSS Beauty niet te vergeten :wink:

Bijdrager
    3sje

Zelfs hier vroeger raadde ze op Bravenet ook nog aan om javaScriptjes te gebruiken, zodat je zonder een programmeertaal zoals php, toch nog het gemak had van frames en het toch goed had! Frames zijn een hel voor zoekrobots en als je andere dingen opent.

Je zit in petieterige dingen te werken waardoor je vaak de verschillende adressen ook NIET ziet en dus niet simpel zomaar naar één bepaalde pagina kan gaan.

Als een pagina geïndexeerd is en als resultaat van een zoekopdracht getoond wordt, dan heeft die zoeker meestal niet alle andere frames die daar rondhangen, geen navigatie, blabla… enkel frustratie!

Je krigjt mottige scrollbars, zowat overal. Hoeveel sites zijn er niet die gemaakt worden door iemand die dan toch frames hebben opdat ze net begonnen zijn en die onder bepaalde browsers wel een scrollbalk hebben, onder andere niet, in een bepaalde grootte wel/niet, etc.

Bij mijn weten ken ik nu twee sites, van mensen die nu al 1,5 en 3 maand HTML kunnen, die gebruik maken van frames. Voor de rest ken ik geen site of kan ik me er toch geen herinneren. En aanhalen dat frames niet oud zijn omdat ze pas ondersteunt worden in MSIE 4.0 en nu nog maar aan versie 6.0 zitten… euh…. MSIE is ondertussen wel zowat de slechtste browser en de browser met de minste nieuwe functionaliteiten eh :? Afgaan op de traagheid van m$ zie ik niet goed als een criterium, misschien moet je eens alles op een tijdslijn zetten en het in die context zien. Ik denk dat iedereen nog wel weet dat m$ er net iets meer dan een half jaar heeft over gedaan om in hun MSN messenger de nieuwe emoticons in te zetten, wat elk ander chatprogramma al lang had en kan en een avatar tonen, wel daar moeten ze misschien nog eens een half jaar over programmeren eer ze dat kunnen :sealed:

Bijdrager
    Jello

ik geef u gelijk, ik heb frames,
    maar, alle apparte documenten heb ik voorboden te laten indexeren. En als ie 1 document toont, plakt ie automatisch het menu aan …

Bijdrager
    tricksel
    ”Jello”

ik geef u gelijk, ik heb frames,
    maar, alle apparte documenten heb ik voorboden te laten indexeren. En als ie 1 document toont, plakt ie automatisch het menu aan …

Ook als mensen javascript uit hebben staan?

Bijdrager
    3sje
    ”Jello”

maar, alle apparte documenten heb ik voorboden te laten indexeren.

Sja is een domme zaak vind ik, want zo komt je site amper voor in de zoekrobots. Voor sites waar ik al mee bezig ben geweest, is promotie belangrijk! Gebruikers moeten je gemakkelijk vinden op het Net en als ze ff googleën zouden ze in feite de site moeten vinden in de top vijf:-) Als je geen enkele frame dan laat indexeren, zal je homepage ook niet populair worden en vak voorkomen in de zoekresultaten. Dus vind ik slecht :-), weerom dus anti-frames.

”Jello”

En als ie 1 document toont, plakt ie automatisch het menu aan …

Hoe doet ge dat? Is toch met één of ander scriptje fzo? Of is er nog iets in HTML dat ik niet ken?

Bijdrager
    Jello

denk het nie:( . In goolge en andere zoekrobotten zie je enkel de index , dus ze gaan nooit een afzonderlijke pagina tegenkomen

Bijdrager
    Jello
    ”3sje”
    ”Jello”

”]En als ie 1 document toont, plakt ie automatisch het menu aan …

Hoe doet ge dat? Is toch met één of ander scriptje fzo? Of is er nog iets in HTML dat ik niet ken?

.
    Ik bedoel, in de zoekresultaten komen ze enkel de index van mijn site tegen, das al.
    Ze gaan dus nooit op bv. de pagina met foto’s kunnen, tenzij de URL kenne,

Bijdrager
    3sje
    ”Jello”

denk het nie:( . In goolge en andere zoekrobotten zie je enkel de index , dus ze gaan nooit een afzonderlijke pagina tegenkomen

Dus ja, komen ze nooit uit op zo’n probleem met frames van,; je hebt geen navigatie en enkel een stukje inhoud, maar voor promotiedoeleinden en in feite makkelijk-te-vinden-voor-de-gebruiker dus wel slecht eh:( Want er zijn heus wel een hele resem dingen die op andere pagina’s staan dan de startpagina waar mensen mogen op zoeken eh. Nu zou je dus best je homepage onderdompelen in ellenlange lijst van keywords:-)

Meer denk dat je ondertussen al een beetje begint te snappen waarom frames niet zo leuk zijn:-)

Bijdrager
    3sje
    ”Jello”

Ze gaan dus nooit op bv. de pagina met foto’s kunnen, tenzij de URL kenne,

Sja en de URL kennen en opslaan in de favorieten wordt toch verneukt door frames:-) want daar blijft het adres van de masterframe staan:D

(dus zou je in het frame moeten klikken en dat frame openen in een apart venster om de URL te kennen)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.