12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    chatsmit

pagina krul

Ik ben opzoek naar een programma voor mac die zulke simpele animated gifs kan maken:

Ik kan me herinneren dat ik ooit voor windows een programma had (meegeleverd bij Paint Shop Pro) waar je zulke simpele (en vaak ook lelijke) dingen mee kon maken.

Bijdrager
    MacBeer

Bij Photoshop zit ImageReady… daar kan dat toch ook mee? Fireworks is het alternatief van (voormalig) macromedia

Bijdrager
    TheBT

Ik ben eigenlijk ook net op zoek naar zoiets. Maar dan voor een ebrochure. En dit zou in flash moeten zijn.

Iemand enig idee waar ik de broncode van zo’n flashbestand kan vinden? Of eventueel met een speciaal programma?

Bijdrager
    computer space

Wanneer je in photoshop de frames als lagen maakt, kun je met save-for-web er een gif-filmpje van opslaan.

Bijdrager
    J-R0eN

ik heb dit soort animaties wel eens gezien in een flash-site, ben ook wel benieuwd hoe zoiets in elkaar steekt..
    misschien weet konijn hoe je zoiets kan realiseren ( volgens mij had hij erg veel verstand van flash?)

Bijdrager
    chatsmit

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat het met photoshop en imageready kan, maar dan moet je dit laag voor laag gaan maken. Ik ben opzoek naar een simpel programma die een aantal standaard effecten zoals bijv. pagina krul, vlaggen effect en dat soort dingetjes, met 1 druk op de knop voor je maakt. Jasc had voor windows het programma Animation Shop wat in het het pakket zat van Paint Shop Pro. Een dergelijk programma zoek ik voor de mac.

Bijdrager
    computer space

Je kunt in Freehand en illustrator wel blends doen en die splitsen naar lagen. Dat kun je dan weer omzetten naar gif of swf.

Bijdrager
    MauZ

valt illustrator onder simpele programma’s??:roll:

Bijdrager
    boerke

Iphoto.
    paginakrul in de presentaties
    volgens mij kan ’t ook in imovie. (anders met een van de goedkopere plugin’s)

Bijdrager
    J-R0eN

@ boerke : hoe doe je dat dan in Iphoto?

Bijdrager
    boerke

sorry, moest eerst de kids van school halen

-Dia-voorstelling / sla pagina om / exporteer

http://boerke.spymac.com/pageturn.mov

Hierna kan je het filmje vast wel bewerken om er gifs van te maken.
    (als je dat al wilt)
    (kan volgens mij bijna automatisch in graphicsconverter)

http://www.lemkesoft.de/

Bijdrager
    chatsmit

Boerke bedankt! Erg leuk ook dat filmpje wat je gemaakt hebt :D
    Ik ga het zometeen proberen.

edit: werkt goed, in Quicktime het filmpje exporteren naar Afbeeldingsreeks. Dit dan weer in imageready importeren met Folder as Frames en klaar. Perfect, nog meer leuke creatieve mogelijkheden.:lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.