6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    gruttepier1988

Pages Werkt ineens niet meer!

Beste allen,

Tot mijn verbazing heb ik sinds gister last dat pages bijna niet meer werkt.
    Erg vervelend aangezien ik bezig ben met mijn scriptie! Gelukkig kon ik verder in Word, maar niet ideaal gezien de mooie functies van Pages qua lay-out. Het probleem deed zich ineens voor. Typen ging haperen en vervolgens is pages gechrashed.

Het probleem:
    – Opstarten van een document uit finder lukt niet, of duurt ong. 5 minuten.
    – ALS het document dan al opstart, kan ik misschien 1 woord typen, waarna ik het wieletje krijg en in sommige gevallen pages zelfs niet geforceerd kan stoppen.
    – Wel kan ik als ik pages open, een nieuw document starten, typen en opslaan.
    – Maar ook deze bestanden geven soms problemen met openen.

Het lijkt er op dat er een probleem is met mijn scriptie bestand.
    Grootte 13 mb (door het gebruik van afbeeldingen)

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
    – Langs geweest bij iCentre
    – Naar verluid van de service medewerker, Pages opnieuw geinstalleerd.
    – Alle Updates gedaan (OSX El Capitan 10.11.3, Pages 5.6.1)

Zelf heb ik een macbook pro retina, 2014, 13 inch, 2,6 ghz i5

– Getest op Macbook pro van vriendin, hier werkt het wel. (Specs: El Capitan 10.10.5, Pages 5.6.1)

Iemand hetzelfde probleem? Zou top zijn als iemand een oplossing heeft.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je zelf ook Yosemite hebt gedraaid, zou je kunnen overwegen dit naast El Capitan te installeren. (op een tweede partitie of externe harde schijf)

Als je de MBP nieuw hebt gekocht dan kun je ook Pages daar zo bij zetten en het dan testen. Als het werkt kun je dat zolang gebruiken totdat het document af is.

Ik gok dat het een zeldzame bug is. Bovenstaande is de snelle-probleem-ontwijk-methode.

Bijdrager
    gruttepier1988

Hoi SunKeeper,

Bedankt voor je snelle reactie.
    Is het mogelijk om Yosemite op een externe harde schijf te laten draaien dan?

Ik ben zelf ook bang dat mij deze zeldzame bug moet overkomen tijdens mijn afstudeer periode:( Maar goed. Ik ga het zeker proberen!

Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    SunKeeper

Zeker. Je gaat naar de Mac App Store > Aankopen (bovenaan) en klikt bij Yosemite op ”Download”.

Als de download klaar is kun je de installer starten en dan moet je een andere schijf kiezen. (op je eigen schijf kan niet i.v.m. nieuwere versie)

Dan installeert die.
    De rest wijst zich vanzelf, je kunt Pages downloaden uit de Mac App Store, (aangeraden) maar je kunt het ook eventueel kopiëren uit de Programma’s-map van El Capitan en dan plakken in Yosemite.

Bijdrager
    gruttepier1988

Ik ga het gelijk proberen! Mijn dank is groot

Bijdrager
    SunKeeper

Zodra geïnstalleerd, kun je wisselen tussen de twee installaties door de juiste aan te klikken in Systeemvoorkeuren > Opstartschijf of door de Option-toets ingedrukt te houden vóórdat de Mac opstart. (tijdens opstartgeluid)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.