9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

pages twee kolommen invoegen

Ik gebruik de proefversie van Iworks en dat pages werkt lekker zeg. Maar nu zit ik nog steeds met het probleem dat ik twee teksten naast elkaar wil zetten. Theorie en daarachter komt mijn mening. Nu wilde ik dat in word omkaderen maar zijn daar binnen pages andere opties voor?

Kan ik bijvoorbeeld alleen mijn mening in twee kolommen zetten, terwijl de theorie daarboven en de andere tekst in een kolom blijft staan? En hoe doe ik dat dan?

Bijdrager
    DouweM

Misschien gewoon een full-width, borderloze, tabel met twee kolommen maken…?

Bijdrager
    wido

Ik denk dat je een Lay-out einde moet invoegen, en dat je na zo’n Lay-out einde andere opmaak kan toepassen, zoals verschillende kolommen.

Bijdrager
    Uzbad

Inderdaad, zoals wido hierboven zegt, een Lay-out einde invoegen, dan een tekst over twee kolommen intikken (of de reeds gesuggereerde tabel), en dan wederom een Lay-out einde invoegen, zodat je weer in je originele instellingen kunt werken.

Loop je nog tegen problemen aan, laat het weten, dan proberen we naar een oplossing te zoeken voor je hier op het forum.

Succes!

Bijdrager
    Beccie

Deze vraag heeft een vervolg :) Het is me trouwens wel gelukt om die twee kolommen te doen zoals ik wilde, idd door einde lay-out te gebruiken.
    Maar, nu wil ik het document gemaakt in pages mailen naar de docent maar die werkt me windows. Nu kan ik het document wel kopiƫren naar office for mac, maar dan is de mooie lay-out weg en dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Kan ik dit documentje (ik heb het gemaakt in een trial van iworks) converteren zodat de docent het ook kan lezen op haar windowscomputer?

Bijdrager
    wido

Ik denk dat je dan het beste kan exporteren naar PDF. Dat ziet er overal hetzelfde uit.

Bijdrager
    Beccie

Okee, maar het is wel de bedoeling dat ze er opmerkingen bij kan voegen. Kan dat ook in een PDF?

Bijdrager
    wido

ik dacht het niet…

Bijdrager
    Beccie

Naja ik heb het omgezet als PDF en ik neem de gok wel. Ik ga er maar vanuit dat er niet veel opmerkingen zullen zijn. Bedankt voor de tip in ieder geval :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.