7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MitGH

Pages traag op iPad Pro?

Ik moest notulen tijdens een vergadering en heb daarvoor een deel van de agenda punten alvast in een Pages document voorbereid. Tijdens de vergadering zou ik dus tussen de reeds ingevoerde tekst stukken tekst moeten invoeren, dan daar ontdekte ik dat dat erg traag ging. Dat zal wel relatief traag zijn, want normaal tik ik met zo’n 250-300 aanslagen per minuut…. maar toch, de tekst ijlde gewoon een stukje na op het scherm, en werd steeds in groepjes van 4-7 tekens getoond.

Toevallig was er nog een deelnemer aan deze vergadering die ook stukjes tekst zat in te voeren in een bestaand document met een iPad Pro, en hij ondervond hetzelfde.

Ik ben dit thuis later verder gaan uittesten, ook even hetzelfde geprobeerd in Notities, en daar is dat effect veel minder. Het lijkt zich dus alleen in Pages voor te doen. En alleen op de Pro, ik heb het ook nog even op de iPad Air getest en daar deed zich dit niet voor.

Zijn hier mensen met dezelfde ervaring?

Geblokkeerd
    Anoniem

Hier geen last van, maar ik haal dan ook geen 300 aanslagen per minuut. Wat overigens erg veel is.
    Ligt het misschien aan de Bluetooth van je keyboard?

Anoniem

Scheelt het misschien als je de spellingscontrole uitzet?

Bijdrager
    MitGH

Ik gebruikte eerst een Logitech Create toetsenbord, via de smart connector. Dat is onbruikbaar, wellicht tot iOS 9.3 want dan komt daar een update voor. Met dat toetsenbord vallen er gewoon letters uit, je krijgt vrijwel onleesbare tekst als je wat sneller probeert te typen. Maar dat schijnt al een bekend probleem te zijn.

Maar daarna ben ik dus rechtstreeks op het glas gaan typen. Waarmee de eventuele vertraging via een toetsenbord dus geen rol speelt. Spellingscontrole uit geeft enig verschil, maar dat is vrijwel niet te merken. Maar als je helemaal aan het eind van het document gaat typen gaat het wel een stuk beter. Het lijkt er op alsof pages op de iPad pro gewoon veel moeite heeft om tekst in te voegen. Hoezo een snelle processor? De iPad air 1e generatie doet het beter…

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt een 1000,- gadget maar je gebruikt software voor knuppeltjes?

Pages, kom op zeg dat is voor kinderen, speeltuin software. Er zijn zoveel goede iOS apps die zich professioneel inzetten voor het geen dat jij er mee wilt doen.
    Investeer een paar euro in goede iOS app.

Bijdrager
    MitGH

Als ik Word kon kopen deed ik het meteen. Abonnement? Forget it!

Heb dit ‘gadget’ vooral gekocht vanwege de combinatie van een groot scherm en slechte ogen. Doe er vooral studie mee, input is een niet al te frequente bijzaak. Doe ik meestal op mijn 27 inch 5K

Maar welke tekstverwerkers zijn er dan verder?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou zeggen, zoek eens in de app store…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.