12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    yilopy

pages toont steeds wieltje

Ik probeer een tekst te schrijven, maar bij elke twee woorden verschijnt het wieltje weer en moet ik eindeloos wachten voordat ik verder kan. Ik gebruik maar 42% van mijn geheugen en de activiteitenweergave laat niets geks zien. weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt?

Bijdrager
    KarelWillem

Have you tried turning it off and on again?:)

Ofwel: herstart je computer eens, en doe dan nog eens een poging.

Bijdrager
    yilopy

heb ik gedaan, al drie maal. maar het helpt niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Dat is niet goed dus.

Geen andere apps die je (te) lang laten wachten?
    Is de traagheid echt alleen bij Pages merkbaar?

Bijdrager
    yilopy

ja, alleen bij pages. heel irritant, zeker als je een boek schrijft:)

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Even een testje doen dan.

Schakel even over naar een andere gebruiker.
    Heb je die niet, dan kun je die aanmaken in Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen.

Is het probleem ook aanwezig als je daar in werkt?

Bijdrager
    yilopy

tja, dan loop ik ertegen op dat de gebruiker alleen safari gebruiken mag. en voordat ik als digibeet dat weer heb uitgezocht.. mac zou toch voor de sukkel (zoals ik) makkelijk zijn? ik geef het op, ook omdat pages nog steeds geen begin hoofdletter heeft bij elke zin. en dat laatste probleem is nog steeds niet op te lossen, lees ik overal. ik kopieer mijn boek nu maar naar word, dan gaat dat laatste probleem lig over. en kan ik snel verder voordat mijn inspiratie wegsijpelt.

bedankt voor je meedenken, karelwillem!

Bijdrager
    KarelWillem

…tja, dan loop ik ertegen op dat de gebruiker alleen safari gebruiken mag…

Die snap ik niet helemaal geloof ik?

Als dat zo is, is er meer aan de hand op je computer dan alleen een traag Pages.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    yilopy op 08 september 2015

tja, dan loop ik ertegen op dat de gebruiker alleen safari gebruiken mag.

Ga naar  → Systeemvoorkeuren → Gebruikers en groepen. Kijk of je zelf beheerder bent; zo ja, klik dan op de gebruiker die alleen Safari mag gebruiken (waarschijnlijk moet je eerst op het hangslot klikken onderin het venster en dan je wachtwoord opgeven voordat je dit kunt doen) en zet dan „Schakel ouderlijk toezicht in” uit.

heel irritant, zeker als je een boek schrijft:)

ik geef het op, ook omdat pages nog steeds geen begin hoofdletter heeft bij elke zin. en dat laatste probleem is nog steeds niet op te lossen, lees ik overal.

Ik voel me genoodzaakt een schrijver aan te halen:

I detect, now, a slightly worrying edge to all this, a hint of indignation that grammar, spelling and punctuation have a part to play (‘Don’t publishers have people to do all that?’ was one response) and that the universe is remiss in not making allowance for the fact that you don’t have the time.

Bijdrager
    raymin

Als je alleen safari kan gebruiken, ben je ingelogd met je gast account die standaard op je mac zit. Je moet even een “echte” gebruiker aanmaken.

Bijdrager
    raymin

Pages begint gewoon met een hoofdletter bij elke zin hoor, je moet het alleen even instellen.

Bijdrager
    raymin

ik was wat te voorbarig, dat doet Pages met elk woord;!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.