6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Yaris

Pages : tekst in kleur markeren

Hoe kan ik in Pages tekst in kleur markeren, zoals je met een kleurstift op papier zou doen ? Er is wel de optie Info -> Tekstinfo -> Alineavulling, maar dan wordt de hele alinea gekleurd. Is het mogelijk om alleen maar enkele geselecteerde woorden te markeren ?

Bijdrager
    stanwillemse

Tekst selecteren en een kleurtje geven?

Bijdrager
    bieker

Ik denk dat Yaris wat anders bedoelt. Hij wil een woord markeren net als met een markeerstift. Dat kan wel in Word naar mijn idee. In Pages ben ik het (nog) niet tegen gekomen.

Bijdrager
    Yaris

Ik bedoel inderdaad wat bieker zegt : met een markeerstift iets in kleur zetten zodat je eenvoudig kunt aanduiden wat belangrijk is in een tekst. In Word was dat gemakkelijk. Ik begrijp niet dat Apple ook niet zoiets voorzien heeft in Pages. Je kunt daar wel een hele alinea markeren, waarom dan niet enkele woorden ?

Bijdrager
    Gijs

Het is niet helemaal wat je wilt, maar het komt dicht in de buurt. Selecteer het woord (of woorden) dat je wilt markeren. Ga in het Infovenster naar ‘afbeelding’ en vink ‘schaduw’ aan. Kies de gewenste kleur en zet doorzichtigheid op 0. Vervolgens kun je nog de hoek zodanig draaien dat de schaduw bijna precies over het woord valt.
    Dit werkt, maar niet erg prettig als je veel woorden wilt markeren, want je moet dit hele proces voor elk woord opnieuw doorlopen. Of je laat het aanstaan, maar dan wordt dus je hele tekst gemarkeerd.

Bijdrager
    Peach
    ”Gijs”

Het is niet helemaal wat je wilt, maar het komt dicht in de buurt. Selecteer het woord (of woorden) dat je wilt markeren. Ga in het Infovenster naar ‘afbeelding’ en vink ‘schaduw’ aan. Kies de gewenste kleur en zet doorzichtigheid op 0. Vervolgens kun je nog de hoek zodanig draaien dat de schaduw bijna precies over het woord valt.
    Dit werkt, maar niet erg prettig als je veel woorden wilt markeren, want je moet dit hele proces voor elk woord opnieuw doorlopen. Of je laat het aanstaan, maar dan wordt dus je hele tekst gemarkeerd.

Je kan dat iets vlotter doen (dan woord per woord).. door gewoon de :apple:-toets in te houden, terwijl je verschillende ‘belangrijke’ woorden selecteerd.
    Ik weet het, niet echt een schitterende oplossing..

Grtz Peach

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.