3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Pages standaard in Word formaat laten opslaan?

Het lijkt misschien een vreselijk idee voor sommigen, maar ik zou het ergens handig vinden als alles wat ik met pages maak standaard in word (.DOC) formaat zou worden opgeslagen.

Ik werk erg graag met pages, maar ik wil niet steeds van te voren bedenken of ik al of niet elders wellicht met m’n documentje verder moet werken. ‘Elders’ houdt dan natuurlijk weer in dat ik aangewezen ben op een PC met windows en… juist word.

Op zich heb ik helemaal niets tegen dat Word formaat, dus als pages nou gewoon voortaan netjes alles als .DOC zou opslaan (in plaats van dus steeds ‘exporteren’ te moeten kiezen) dan zou dat wel een oplossing zijn.

Oh ja… ik zeg het maar vast weer even: je hoeft niet te reageren met ‘Dan gebruik je toch voortaan office voor Mac’ ofzo, want ik wil dus pages gebruiken. Haha.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Deskman

Helaas kan dat niet. Voor .doc moet het bestand altijd geconverteerd worden. Na het opslaan zou je het dus weer opnieuw moeten openen en converteren. Beetje jammer is het wel, een echt uitwisselbaar bestandsformat is er niet…

Bijdrager
    Marius1976

Hmmm best jammer dus.

Hoewel ik, toen ik begin februari voor het eerst kennismaakte met Pages in eerste instantie dacht: dat programma knikker ik er als eerste af, ben ik daar vrij snel op teruggekomen. Pages is (behalve dat het erg traag is) echt een hartstikke goed programma. Niet al te veel toeters en bellen, maar wel de extra’s die het toch behoorlijk compleet maken. Met name het werken met verschillende objecten, die geheel onafhankelijk van elkaar geplaatst kunnen worden in verschillende lagen vind ik echt ideaal.

Dat je dus ‘exporteren’ moet kiezen vind ik een beetje lullig. Normaal gesproken kun je bij andere toepassingen ook gewoon onder ‘bewaar’ of ‘bewaar als’ kiezen in welk formaat je het wilt opslaan. Het is jammer dat ze van die ‘standaard’ zijn afgeweken.

Verder mis ik ook de optie ‘afdrukken huidige pagina’ … dat gebruik ik ook nogal vaak normaal, en nu moet ik dus steeds invoegen bijv. print pagina 4 t/m 4. en dat gaat op den duur toch vervelen.

Verder absoluut niets dan lof over dit coole progje.

met groeten,
    Marius

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.