13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Larsenal

Pages; spelling woord verwijderen

Hoi,
    Ik heb tijdens een spellingscheck per ongeluk een foutief gespeld woord toe gevoegd aan de woordenlijst. Hoe haal ik deze er weer uit?

Bijdrager
    Yaris

If you used Learn and want to undo the effect of the Learn operation, type the word into the text field below the Guess list, and then click Forget.

Als u op ‘Voeg toe’ hebt geklikt en een woord uit de woordenlijst wilt verwijderen, typt u het woord in het tekstveld onder de lijst ‘Suggesties’ en klikt u vervolgens op ‘Sluit uit’.

Bijdrager
    tarun

Ik zie geen knop “Learn” (of “Leren”) laat staan “Sluit uit”. Dus hoe dan?

Bijdrager
    Yaris

Rechtsklik in het document en selecteer Spelling > Spelling.

Bijdrager
    Dick de Roos

Als je het woord opnieuw typt (met een klein foutje), komt het oude woord in een veld onderin bij de lijst suggesties.
    Klik dus op het woord in de suggestielijst dat, als je er op klikt, in het veld onder de lijst geplaatst wordt.
    Nu kan je wel “sluit uit” klikken.

Bijdrager
    tarun
    ”Dick

Als je het woord opnieuw typt (met een klein foutje), komt het oude woord in een veld onderin bij de lijst suggesties.
    Klik dus op het woord in de suggestielijst dat, als je er op klikt, in het veld onder de lijst geplaatst wordt.
    Nu kan je wel “sluit uit” klikken.

Sorry, maar ik zie dit:

Doe ik iets verkeerd of hebben jullie een andere spellingscontrole?

Bijdrager
    Yaris

Aha, ik heb het gevonden. De optie om verkeerde woorden uit de spellingcontrole te verwijderen is aanwezig in 10.4 maar niet meer in 10.5. Gebruik Dictionary Cleaner.

Bijdrager
    tarun

Bedankt. Ik dacht al dat ik gek werd. Dat Dictionary Cleaner is een leuke oplossing trouwens.

Bijdrager
    Dick de Roos

OK, ik heb 10.4 op mijn iMac (en 10.5 op de MacBook, maar daarop keek ik niet). Weer wat geleerd. :)

Bijdrager
    Beccie

Mg ik hier even op in haken. Ik heb nu een proefversie gedownload van iWorks en ben nu bezig in pages. Maar alles is rood onderstreept. Hoe kan ik de taal wijzigen in Nederlands, zodat hij alleen de foutief gespelde woorden rood onderlijnd.
    Wat dit werkt heel vervelend.

Bijdrager
    Uzbad

Beccie,

Kijk bijv. in dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134244&highlight=

En er zijn er meer over geopend. Zoek maar eens op “spelling”, “Pages” en dergelijke.

Succes!

Bijdrager
    Beccie

danku:)

Bijdrager
    trabant

Is er eigenlijk onder 10.4 een andere manier om die ingebouwde woordenlijst na te lopen, want er zitten me toch een stel onnozele samenstellingen bij…
    Ik heb een beetje luie ringvinger en ik tik nogal eens *dar en *mar in plaats van daar en maar. Die werkbij kan me gestolen worden en de Van Dale kent Mar. ook alleen maar als afkorting van Marokko.

U begrijpt: die wil ik eruit gooien. Net als een boel andere onwoorden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.