2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Pages > PDF > Rip > errors!

Bij de printshop zijn er problemen wanneer mijn PDF geript moet worden. Het programma geeft dan errors vanwege niet ingesloten fonts … !? O ja, ze halen mijn PDF eerst door Acrobat Pro … om er weer een PDF van te maken.

Eerlijk gezegd gaat dit al boven m’n pet, maar ik zou toch willen weten of er hier pro’s zijn die mij eventueel verder zouden willen helpen.

Ik gebruik Pages 08 … en maak een gewone PDF aan via een printopdracht. Geen problemen bij mij, wel bij de printshop dus. Ook nog geprobeerd om via een printopdracht een PDF X te maken, maar daar krijg ìk dan vervolgens een error op.

Is het sommige van jullie duidelijk wat hier het probleem zou kunnen zijn? Het moet toch mogelijk zijn … of niet? Moet er een ander programma aan te pas komen?

Dank bij voorbaat voor duwtje in de goede richting!

Bijdrager
    hopsa

Je kan vragen of ze jouw PDF wel willen printen zonder eerst er een eigen PDF van te maken.
    Dat doen ze ongetwijfeld om hun workflow op te zetten, zodat iemand achteraf niet kan zeggen dat zij iets niet goed hebben gedaan.

Als je niet zo streng bent willen ze het vast een keer proberen zonder acrobat pro.

Weet je welk lettertyp je hebt gebruikt? Lever die dan ook aan, dat zal allengs schelen.

Groeten en succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.