7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Pages pagina nummering

Hallo OMT,

Elke keer dat ik een verslag schijf weer het zelfde probleem. De pagina nummering van Pages. Als ik op pagina 3 de nummering wil laten beginnen met ”3”. Dan worden pagina 1&2 automatisch ook genummerd, net als de pagina’s die na 3 komen. Wat ik wil is de nummering laten beginnen bij pagina 3 en alle pagina’s daar onder. Hoe doe ik dat?

Vorig verslag kon ik uitprinten, dus heb ik het hele verslag (behalve pagina 1 en 2) uitgeprint met nummering. Daarna nummering verwijderd en toen pagina 1 en 2 uitgeprint. Maar nu moet ik het digitaal inleveren en kan dat dus niet. Of ik moet gaan prutsen met pdf’s enz.

Alvast bedankt,
    Nick

Bijdrager
    Remy K.

Ik denk dat je dit kunt doen d.m.v. pagina secties? Ik weet het niet zeker maar geloof dat je zo je document op kunt delen? Even het proberen waard:)

Moderator
    Poezenbeest

Zit geloog ik ergens diep verstopt in inderdaad iets met secties. Je kan ergens de paginering per pagina regelen in de vottekst.

Anders gewoon een wit kader daar plaatsen op p1 en p2

Sleutelbeheerder
    Night

Welke versie van Pages gebruik je? Er zit een groot verschil in handelswijze tussen Pages uit iWorks’09 en de nieuwere versies.

Het komt er echter in beide versies op neer dat je in de tekst (dus op pagina 3) een sectie-break moet aangeven (door het de-selecteren van de optie ‘match previous section’) en je kan dan tevens aangeven dat je een pagina met een ander cijfer dan 1 wil laten beginnen (onderste optie).

Bijdrager
    ndunsbergen

Nieuwste, ik zal straks even kijken of ik het voor mekaar krijg

Bijdrager
    ndunsbergen

Gevonden na het prutsen met idd secties en de settings in de afbeelding van night!

Thx allemaal voor het reageren:)

Sleutelbeheerder
    Night

(y)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.