23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    incorrect

Pages, Numbers & Keynote op OS X iCloud ready?

Beste mensen,
    Wat ik niet helemaal begrijp is hoe iCloud voor documenten nu onder OS X gaat werken? Misschien een domme vraag, maar is het echt zo dat je om een document te bewerken dat in iCloud zit (doordat het is gemaakt met je iPhone of iPad) met één van de iWork programma’s (Numbers, Pages of Keynote), je eerst moet inloggen en dan het document moet downloaden? Lijkt me namelijk dat het dan een stuk onhandiger werken wordt. Het zou handig zijn als je al je documenten altijd bij je hebt in de diverse versies die daarvan bestaan toch? En dan is het downloaden (en waarschijnlijk weer uploaden naar iCloud toch niet zo handig?

Ben benieuwd wat jullie ervan denken…

groet,
    Bas

Bijdrager
    stavos

De documenten worden automatisch gedownload. Dus gewoon openen als een normaal bestand, bewerken en opslaan. Daarna wordt de nieuwe versie automatisch weer geupload en ook gedownload op je andere devices.
    Zo te lezen heb je geen ervaring met synchronisatie diensten als MobileMe en Dropbox?

Bijdrager
    incorrect

Jawel… Heb al jaren een .Mac/MobileMe account. Ik heb zelfs een developer account en ben dus al een tijdje in het bezit van iWork voor iOS en laatste iOS. Punt is dat ik geen os x developer ben en dus niet heb kunnen kijken hoe ze de Lion kant van de zaak hebben getackeld. Dat de documenten automatisch gedownload worden begrijp ik niet helemaal. Kun je hier een screenshot ofzo van posten?

Bijdrager
    Too

*kick

Daar ben ik ook wel benieuwd naar; volgens Apple.com moet je eerst je document downloaden via iWork.com en dan verder je ding doen. Naar mijn weten worden de documenten niet automatisch gedownload naar mijn mijn downloads op mijn mac ?

Bijdrager
    G4

het is inderdaad vreselijk onhandig om via je mac de bestanden te bewerken. via de ipad is het handig maar anders moet je inloggen, downloaden, bewerken, uploaden…, wat een gedoe.

hoop dat ze dit snel aanpassen.

Inactief
    Anoniem

Ik ben er vanuit gegaan dat het synchroniseren van iWork bestanden zou werken op een iDevice als ook op de Mac. Dus niet. Het werkt alleen op iDevices.

Wat mij betreft dus een halve oplossing en reden genoeg om iCloud, wat betreft synchronisatie van bestanden, links te laten liggen.

Weet iemand of iWork nog een update krijgt om het te laten synchroniseren met iCloud?

Bijdrager

Ik mag hopen dat die update er snel aan komt. Ik vind het nu al een grote tegenvaller dat dit niet kan.
    Ook het ontbreken van iCloud reminders in iCal.

Bijdrager
    wbreeman

Helemaal mee eens! Iwork is tot nu toe eigenlijk beetje onzinnige dienst. Heel onhandig! Ik hou het op Drop Box!
    Reminders valt me ook tegen, Durf het niet te zeggen, maar verlang bijna terug naar Outlook!

Bijdrager
    wbreeman

Overigens snap ik helemaal niks van Iwork. Ik maak document aan met Pages op IMAC. Deel dat via Iwork.com. Kan dat document nergens terugvinden op mijn Iphone of Ipad.
    Als ik open klik, zie ik Idisk, DAV en Leeg. Maar nergens Iwork, mijn document of I cloud.
    Hoe krijg ik dat document daar nu?

Andersom als ik doc maak in Iwork op Iphone: Komt wel online en als ik erop klik krijg een niet bewerkbare versie. Dan moet ik zelf eerst weer openen met PAges kiezen. Maar vervolgens komt het niet meer op Iphone of Ipad.
    Erg omslachtig, het werkt m.i. gewoon niet. Alle instellingen Icloud en Iwork staan op alle devices aan.
    Of zit ik nu heel erg te slapen…?

Bijdrager
    iquik

Ik heb ook iCloud geactiveerd. Ik zie van de Pages en Numbers documenten die ik op mijn iPhone of iPad aanmaak helemaal niets terug in de iCloud of op het andere device.

Ik heb in de instellingen van beide apparaten iCloud Documents aanstaan. Weet iemand wat ik nog extra moet doen?

Bijdrager
    iFreek

Net Pages aangeschaft voor iOS en OS-X en kom er achter dat de OS-X versie niet samenwerkt met iCloud. Echt een enorme tegenvaller en bijna onbegrijpelijk dat dit (nog) niet werk.

Je moet je docs uploaden en downloaden via iCloud.com. De huidige versie van Pages komt uit 2009, het is de hoogste tijd voor een nieuwe versie, met een volledig nieuwe vormgeving en iCloud integratie.

Bijdrager
    dolfke

Helaas een mager afkooksel van wat Google Docs al jaren doet …
    En op iPad is de interface (het ingeefpad) onbruikbaar, wat op de beperkte oppervlakte op een iPhone goed gedaan is, is op de iPad hopeloos, en het overbodig grote invoervlak bedekt gewoon andere taken zoals de formulekiezer.

En dat mijn Mac niet synchroniseert met iDevices is gewoon een regelrechte ramp, Apple niet waardig zoiets durven uit te geven.

Deze software is een “early” alpha, Apple kom uit je pijp en fix this quickly !!!

Bijdrager
    dolfke

Oh ja, op mijn iDevices krijg ik zoets als opladen uit WebDAV … begrijpt iemand dit ?
    Ik dacht dat Apple bekend stond van éénvoudige oplossingen ???

Apple, vervang WebDAV door iCloud, en maak iWork werkbaar zoals het vanaf het begin zou horen !!!

Bijdrager
    Afroman

Hmm, bij jullie zo te lezen ook nog niet iCloud ready? gemiste kans hoor. Ik dacht dat ik het kon uploaden naar iWork beta maar dan komt die niet naar iCloud. Zucht.

Bijdrager
    dolfke

iCloud Beta stopt er al hélemaal mee, dus dit is een doodgeboren straatje zonder eind.

Bijdrager
    Sufkont
    dolfke op 10 april 2012

iCloud Beta stopt er al hélemaal mee, dus dit is een doodgeboren straatje zonder eind.

Nee dan begint de ellende pas
    Ik gebruik iWork heel veel voor mijn presentaties in Keynote
    Die deel ik met mijn collega’s en zo kunnen zij opmerkingen plaatsen die anderen weer zien enz.
    Ik krijg er een melding van en ga weer aan de slag.
    Dat herhaald zich totdat we klaar zijn;-)

Van de week idd weer een bericht ontvangen dat het gaat stoppen.
    Ik moet mijn bestanden van iWork afhalen en lokaal opslaan…
    Nu je iWork-documenten heel eenvoudig tussen je apparaten kunt uitwisselen met iCloud, zullen we de iWork.com Public Beta-dienst beëindigen. Met ingang van 31 juli 2012 heb je geen toegang meer tot documenten op iWork.com en kun je je iWork-documenten niet meer op het web bekijken.
    We raden je aan om vóór 31 juli 2012 in te loggen op iWork.com en al je documenten naar je computer te downloaden. Gedetailleerde instructies voor het bewaren van een kopie van je documenten op je computer

is er iemand die weet of ik dan straks dit kan voortzetten op icloud?
    Volgens mij is dat nu nog een heel beschermde omgeving voor “delen met je zelf en verder niemand”

Bijdrager
    dolfke

In Mountain Lion kan je je documenten op iCloud bewaren (Pages, Numbers, Keynote), evenals het nu al mogelijk is op iPhone en iPad.

Bijdrager
    Sufkont
    dolfke op 29 juni 2012

In Mountain Lion kan je je documenten op iCloud bewaren (Pages, Numbers, Keynote), evenals het nu al mogelijk is op iPhone en iPad.

Hmm. ik heb veel meer bestanden hoor dan Pages, Numbers en Keynote…
    En ik wil mijn presentaties nog delen ook!
    Stap terug in de tijd (voor de presentaties iig)

Bijdrager
    dolfke

Is inderdaad een hele stap terug, ik begrijp Apple gewoon niet … ze verplichten ons om Google Drive te gebruiken, FOEI !!!

Als ze ons gewoon de keuze lieten en laten betalen voor iDisk, 300.000 gebruikers in de kou nou.

Bijdrager
    Steven Paul

Zou het niet handiger zijn als iWork volledig webbased zou zijn?

Bijdrager
    Froggle

Wacht even, ik snap het probleem hier niet. dolfke zegt zojuist een antwoord waar dit topic over gaat. En Sufkont vind dat ie meer wil hebben.

@Sufkont: Maar want denk je dan? Dat Apple bestanden van programma’s die zij niet hebben ontwikkeld gaan ondersteunen? Eind van het jaar komt Microsoft met Office voor de iPad. Dan zal daarvoor dus ook een Cloud based dienst voor komen (Skydrive?), wat dan het zelfde gaat werken als Documenten in de Cloud.

Bijdrager
    Sufkont

Ik heb idd meer dan alleen apple bestanden
    in dropbox kun je alles kwijt, en is perfect geback-upt met versies en al

het ergste is dat ik functies van apple verlies (iwork voor keynote)
    Daar waren mijn microsoft collega’s erg over te spreken.
    Zo konden we samen mijn presentaties doornemen en opmerkingen plaatsen
    Die functie is er nu niet meer!

Bijdrager
    Froggle

iCloud moet je ook totaal niet met dropbox vergelijken. Dropbox is een opslagdienst. iCloud is een synchronisatie dienst die je bestanden tijdelijk online opslaat, totdat je het op al je apparaten sync hebt.

Het is dus sowieso zeker geen Dropbox vervanger, mocht je dropbox gebruiken.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.