4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Kersje

Pages: Inspringen van de tweede regel bij opsomming

Beste mensen,

Ik heb een vraag betreffende het inspringen van de tweede regel bij een opsomming. Bij het opsommingsymbool komt er een tab zodat alles achter de opsomming een mooi geheel vormt met de andere opsomming-onderdelen. Maar wordt de zin te lang voor een regel, en typ je automatisch verder in een tweede regel, dan valt de tekst een stukje naar voren, een halve centimeter. Ik heb geprobeerd dat aan te passen met de lineaal, maar dan verschuift alles, de gehele opsomming en niet slechts de tweede regel. Ook bij de opmaak voor symbolen kan ik nergens iets met deze opmaak vinden.

Het zit er zo uit:

Waar kan ik de instellingen vinden om de tweede regel (theelepel…) mooi met de eerste regel gelijk te laten lopen (De chili…).

De afbeeldingen hierboven is slechts een deel van de opsomming. Boven en onder is ook een opsomming, maar die bestaan uit één regel. De regel die ik hier typte is te lang voor een regel en gaat dus automatisch verder op de volgende regel, met deze ‘terugvallende’ inspringing tot gevolg. Dat is lelijk.

Bedankt voor de hulp en de gouden tip!

Liefs,

Kirsten

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dit is te doen met de inspringing van de tekst bij de instellingen voor de opsommingstekens:

Als ik dat op die manier zet, komt de tekst er zo uit te zien:

Bijdrager
    Kersje

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 9 januari 2019 om 10:53</p>
    Dit is te doen met de inspringing van de tekst bij de instellingen voor de opsommingstekens:

Als ik dat op die manier zet, komt de tekst er zo uit te zien:

Jakko, bedankt voor de reactie. Helaas heb ik daar eindeloos mee gestoeid, maar het probleem blijft. Ik heb exact dezelfde instellingen toegepast aan de opsomming, maar ik blijf de voorliggende inspringing houden.

Vreemd genoeg, in een ander document, waarin ik de regel blank opnieuw heb getypt, krijg ik alles mooi en netjes onder elkaar.

Is het mogelijk dat zoiets verborgen zit in de opmaak van het sjabloon?

Kirsten

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik eerst een poosje heen en weer aan het schuiven was met de drie inspringingsdingetjes op de liniaal in een poging dit uit te vogelen (want ik heb er zelf ook elke keer ellende mee, en weet nooit goed hoe het ook alweer naar m’n zin te zetten is). Met die alledrie op dezelfde tabpositie en die 0,5 cm tekstinspringing bij de opsommingstekens kwam het wel goed uit.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.