9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

PAGES: hoe trek ik vertic. lijnen over de hele lengte dicht naast elkaar.

Ik moet een A4 vol zetten met lijnen 2 mm naast elkaar (verticaal). Tabellen is te breed (3,2) Ik moet sommige lijnen ook gestippeld hebben en allemaal dun (0.75) Ik kan niet vinden waar en hoe je dat doet maar als het in word kan….
    Suggesties welkom!
    Alvast dank.

(ik hoop juiste rubriek want kan “pages” niet vinden)

Bijdrager
    moller

google

https://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=pages+draw+line&oq=pages+draw+line&gs_l=hp.3..0i30j0i5i30l3.471.5834.0.6041.21.18.3.0.0.0.64.900.18.18.0…0.0…1c.1.EuSjNEjzixU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.1355534169,d.d2k&fp=713dc90cc08fa3aa&bpcl=40096503&biw=1195&bih=803

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Pages is een Mac app. Geen systeem van je Mac. Daarom topic verplaatst.[/mod]

Bijdrager
    Bruce27

verplaats naar waar???
    prima dat je het doet maar leg nou eens uit hoe ik dat zelf op de goede manier doe? Scheelt jou werk.
    Ik heb alle items bekeken maar geen idee waar je hem nu gezet heb.
    Dus gaat het volgende keer weer fout.
    ik krijg ook nog steeds geen email bericht na een reactie.
    mvg,

Bijdrager
    Yggdrasil

Zelf kun je geen topic verplaatsen. En verder heb je net gereageerd op je topic. Bovenaan deze pagina kun je zien waar het topic staat. Als je een e-mail wil ontvangen over je topic, dan kun je onderaan de pagina het vinkje aanduiden (Houd me via e-mail op de hoogte van reacties).

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Oplossing voor je eerste probleem: zet een lijn op de bladzijde en stel in het Infovenster op het tabblad Formaat de begin- en eindcoördinaten in zodat hij staat waar je eerste lijn moet komen:

Dit kun je herhalen zo vaak je wilt, en je kunt ook je bestaande lijn slepen met de ?-toets ingedrukt, dan maak je er een kopie van. Daarvan hoef je dan alleen de x-coördinaten in te stellen, wat ongeveer 2/5 aan werk scheelt. Als je meerdere lijnen tegelijk selecteert kun je daarvan wel in één keer een kopie maken, helaas kun je niet de coördinaten van allemaal tegelijk instellen zodat ze bijvoorbeeld allemaal 1 cm opschuiven. Wat wel kan is meerdere lijnen slepen met ? ingedrukt en ze dan met de muis neerzetten, maar de nauwkeurigheid hiervan is niet zo best, zeker niet omdat objecten “magnetisch” zijn als je er dicht bij in de buurt komt — als ik het even probeer kan ik op die manier niet een lijn op 2 mm van een andere zetten, want dan plakt hij er aan vast.

Bijdrager
    tarun

Nog slimmer is een tabel te maken die dit na-aapt. Zorg dat de kolommen de juiste breedte hebben en geef de lijnen van de tabel de juiste opmaak.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een tabel is schijnbaar te breed (zie openingsbericht), en hoe dan ook vind ik het netter om het juiste gereedschap te gebruiken:)

Bijdrager
    Bruce27

Inderdaad had ik o.a. ook last van “plakkende” lijnen, het bleef een hoop geklooi.
    Ik heb het toen maar anders opgelost door een origineel te copieren en met vergroot/verklein functie een nieuw “origineel” te maken.
    Ging toch het snelst en … mooist ook nog.

Toch allen dank voor de hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.