5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

Pages: hoe maak je een a5 boekje van 4 of meer pagina's?

Geen ervaring met pages en de handleiding van 1000 pag., …. bedankt apple. Ik moet een boekje maken van 4 of meer pagina’s, A5 formaat. dus pag. 1 moet aan 4, 2 aan 3 komen enzo maar wel automatisch graag…
    Is er sjabloon of andere aanwijzing hoe dat te doen/ ik heb geen flauw idee hoe groot iets op het scherm of papier komt. Alles is op A4 gebaseerd.
    Het zal wel zo simpel zijn dat je je rotzoekt naar iets te moeilijk. (Nadeel van apple)
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    iMad

Gebruik de Info knop om het Formaat aan te passen.

Geld bijna voor elk programma, als je iets wil aanpassen in programma’s van Apple.
    Moeilijk nee!!!

Bijdrager
    wido

Het is toch wat ingewikkelder dan iMad suggereert… Ik moet geregeld voor mijn werk boekjes maken, en ik kan je melden dat Pages het niet uit zichzelf kan.
    Ik doe het als volgt:
    – ik maak de pagina’s in Pages op in A5, met alle opmaakkenmerken die nodig zijn (marge, lettertype, nummering enz.).
    – dit exporteer ik als PDF
    – ik lees dit dan in in het programmaatje Bookletcreator (voor € 10) te koop via internet, als je googlet kom je er wel) die er dan een boekje van maakt met de juiste pagina’s tegenover elkaar.
    Het resultaat is een PDF. Zo werkt het voor mij prima en foutloos.

Bijdrager
    Triumph

Kan nog veel eenvoudiger, ik gebruik het al jaren Make A Booklet van uit Apple support destijds

Nu is er ook een andere ga naar http://download.cnet.com/Create-Booklet/3000-2088_4-86349.html
    en kies uit het printer venster links onder PDF en selecteer

Bijdrager
    Yost

Dit is gratis, maar ik weet niet of het goed werkt. Heb het zelf (nog) niet gebruikt.
    http://web.mac.com/vogelbusch/Site/Programs/Einträge/2009/7/22_Create_Booklet_1.1_support_Snow_Leopard.html

Sommige printers kunnen het overigens zelf. HP Laser printers, bijvoorbeeld. Dan zie je het als een instelling ergens in het Druk Af… venster. Bij de extra printerinstellingen.

Edit: Triumph was me voor.;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.