4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SunKeeper

[opgelost]Pages – hoe krijg je begin- en eindnoten verwijderd?

Help, ik begrijp er echt niets van.

Ik wil een stuk tekst op een A4 zetten zonder witte randen. De zijranden aanpassen lukt wel, maar aan de bovenkant en onderkant blijf ik zitten met die stomme balkjes voor begin- en eindnoten (of hoe dat ook mag heten) die alleen verschijnen als je er met de muisaanwijzer overheen gaat. Hoe verwijder je die?

Thanks alvast, zou enorm geweldig zijn als iemand dit weet.(y)

Bijdrager
    Chorro

Usually you can just click in the footer area and delete whatever is there. If you want to remove usage of headers or footers all together, in Pages:
    Open the Inspector window (menubar/view/show inspector)
    In the Inspector window, open the Document Inspector section.
    In the Document Margins subsection, uncheck headers, footers or both.

Bron

Werkt dat in jouw versie van Pages? Kan ’t hier niet voor je checken omdat ik nog de oude versie draai.

Bijdrager
    SunKeeper

Pages 4.3? Ik heb nog niet ge├╝pdatet dacht ik.

Dit werkt, 100 x thanks!!8-):idea:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je hebt het over de kop- en voetteksten: de losse regels waarvan je wilt dat ze op (bijna) elke pagina van het document voorkomen, met bijvoorbeeld bladzijdenummers, hoofdstuktitel, e.d. erin. Een voetnoot is een stukje tekst onderaan een pagina waarnaar in de tekst verwezen wordt, bijvoorbeeld met een sterretje, een cijfer, o.i.d.; een eindnoot is hetzelfde, maar dan aan het einde van het hoofdstuk of het document.

Hoe dan ook lijkt mij dat de oplossing voor wat jij wilt doen, is om de marges van het document op 0 cm te zetten. Dit doe je in het Infovenster op het eerste tabblad:

Ik denk dat je al een heel eind komt door de koptekst en voettekst uit te zetten in dat venster.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.