23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    mackerjack

pages heeft geen serienummer

mijn probleem: ik ben al een tijdje bezig geweest met de trial-versie van iwork en heb nu een pages-document waar aardig wat werk in zit. ik kan dit niet meer opslaan omdat mijn trial-versie is verlopen. ik wist wel dat dat moment er aan zou komen maar het was geen probleem omdat ik maar een serienummer hoefde te kopen en in te voeren en ik kan mijn document weer bewaren. dus heb ik vanochtend in de regionale apple-winkel een leuk doosje met iwork gekocht. maar wat blijkt: er zit geen serienummer in. om het te kunnen gebruiken moet ik evengoed van de dvd installeren maar dan moet ik eerst mijn trial-versie afsluiten en dan ben ik mijn wijziigingen kwijt!

is hier een oplossing voor? (zonder online een serienummer te kopen)

Bijdrager
    topaj

Apple vertrouwt je, je hebt geen serienummer nodig.
    Het is een retail CD, en die heeft geen serienr nodig

Bijdrager
    sally

Misschien kun je de datum van je computer even een paar dagen terugzetten zodat je weer kunt saven vanuit je trial?

Bijdrager
    dnhems

Alles selecteren
    iwork afsluiten
    iwork installeren
    plakken.

misschien werkt het zo?

Bijdrager
    BasiX
    ”dnhems”

Alles selecteren
    iwork afsluiten
    iwork installeren
    plakken.

misschien werkt het zo?

Moet je wel eerst even kopiëren. :’)

Bijdrager
    dnhems
    ”BasiX”
    ”dnhems”

Alles selecteren
    iwork afsluiten
    iwork installeren
    plakken.

misschien werkt het zo?

Moet je wel eerst even kopiëren. :’)

haha ja sorry… had ik er wel bij moeten zetten:P

Bijdrager
    fatboysmart

plist wissen is genoeg

com.apple.iWork08.plist in HD > Library > Preferences

Bijdrager
    mackerjack

helaas werkt het bij mij allemaal niet. misschien had ik moeten herstarten … maar ja dan ben ik ook mij wijzigingen kwijt. ik ben bang dat ik mij erbij moet neerleggen dat ik mijn wijzigingen opnieuw moet uitvoeren.

dank voor de reacties. het is leuk te merken dat er wordt meegedacht.

Bijdrager
    defores

Gewoon eerst je iWorks map wissen in de map programma’s.
    Vervolgens installeer je gekochte iWorks.

Dan hoort het gewoon te werken.

Bijdrager
    Pieterr
    ”fatboysmart”

plist wissen is genoeg

Toen ik dat las dacht ik “zo simpel kan het toch niet zijn”, maar blijkbaar begint de 30 dagen teller dan weer opnieuw te tellen. Groundhog Day?

Bijdrager
    mackerjack

het probleem is NIET iwork aan het werk te krijgen, het probleem is WEL dat ik een open document heb die ik niet meer kan opslaan zonder licentienummer zodat bij alle remedies ik mijn wijzigingen kwijt ben. al wat ik nodig heb is een licentienummer en die hebben ze juist in mijn versgekochte pakketje weggelaten.

Bijdrager
    Hansi2124

Kan je geen backup maken van de situatie op dat moment en daarna pas de nieuwe iWork installeren? Dan kan je daarna misschien het document oproepen vanuit je backup….

Bijdrager
    mackerjack

slim bedacht maar de backup slaat alleen opgeslagen bestanden op en dat kan ik juist niet. in het bestand dat op mijn schijf staat zijn mijn vele wijzigingen nog niet verwerkt.

Bijdrager
    Hansi2124

Doet-ie het ook niet als je gaat naar Deel – Stuur via mail …….?

Bijdrager
    mackerjack

’n goeie, had ik nog niet gezien. maar helaas hans, ook dan krijg ik de melding dat ik ‘m eerst via een serienummer moet activeren.

Bijdrager
    jabesse

Volgens mij is het registreren een kwestie van de juiste code (die op een sticker op het iWork doosje zit) invullen. Vanuit Pages kun je dat doen via menu Pages -> Register Pages (bij mijn Engelse versie van de vorige versie van iWork). Dan hoef je Pages dus niet af te sluiten.

Bijdrager
    mackerjack

dat is dus mijn grote ontgocheling toen ik het doosje van iwork’09 opende: vanaf die versie zit er geen serienummer meer bij. je kunt hem alleen maar activeren door vanaf de dvd de software te installeren zonder dat je een nummer moet invoeren. in geval van een geinstalleerde trial-versie wordt die bijgewerkt naar een normaal werkend exemplaar maar daarvoor moet je het programma eerst afsluiten.

Bijdrager
    NOTyourHERO

Ik weet niet of het alleen tekst is, maar anders kun je het spul ook gewoon kopieren naar je mail.

Bijdrager
    defores
    ”mackerjack”

het probleem is NIET iwork aan het werk te krijgen, het probleem is WEL dat ik een open document heb die ik niet meer kan opslaan zonder licentienummer zodat bij alle remedies ik mijn wijzigingen kwijt ben. al wat ik nodig heb is een licentienummer en die hebben ze juist in mijn versgekochte pakketje weggelaten.

Er zit geen licentie nummer bij het programma moet opnieuw geïnstalleerd worden.
    Ik snap ook niet je belangrijk werk in een trial doet. Je moet er ook nooit vanuit gaan dat een trial een full version kan worden ineens met een serienummer.

Bijdrager
    heroicnonsense

Je kunt iWork ’09 weldegelijk activeren middels een serial, maar die serial zit niet bij de retailversie.

Je krijgt hem wel als je iWork koopt via http://iworktrialbuy.apple.com

Andere optie: download en installeer de trial van MS Office 2008, copy/paste je document naar Word en sla hem op (of laat het open staan). Installeer vervolgens je retail iWork ’09 en plak het document weer in Pages.

Misschien moet je hier en daar wat opmaak herstellen, maar dat is niet het meeste werk, toch?

Succes!

Bijdrager
    PrOnTo

Met schermafbeelding een screenshot van maken?:P

Bijdrager
    denboris

even een serial op het net zoeken,
    en die even gebruiken.

volgens mij kan dit geen kwaad, aangezien je toch een legale versie hebt gekocht.
    wanneer je het document opgeslagen hebt, kun je dan de “illegale” versie verwijderen en de legale installeren.

Bijdrager
    wouwout

opnieuw een topic over de pages misere?

zoals gisteren al geadviseerd had je een serial moeten kopen met een credit card. had je de deur niet uit hoeven te gaan en was het binnen 2 minuten geregeld geweest.

Maar ja… ik zie hierboven heel veel goede suggesties waaronder kopieren en plakken in teksteditor of Word. En daar opslaan.

Daarna de retail versie van iwork installeren. En het geheel dan weer in pages inlezen.

Moet je alleen de opmaak opnieuw doen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.