6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nic

Pages – halve zin verdwijnt onderaan pagina

Beste allemaal,

Ik heb ineens een apart probleem in een van mijn documenten: onderaan elke pagina verdwijnt een deel van de zin in plaats van dat de zin doorgaat naar de andere pagina. Een voorbeeldplaatje:

Dit is natuurlijk niet moeilijk te overkomen door gewoon een keertje extra op enter te drukken, maar bij volle lappen tekst die justified zijn, betekent dit dat ik sommige zinnen deels moet afkappen en/of lijkt het alsof ik aan een nieuwe alinea begin waar dat niet de bedoeling is.

Ik krijg het maar niet gefixt in Pages, en Google levert helaas geen resultaten op. Is er iemand die weet wat er aan de hand is en kan helpen?
    Mac OS 10.9, probleem doet zich voor in zowel Pages ’09 (versie 4.3) als Pages ’13 (v. 5.0).

Alvast bedankt!

Geblokkeerd
    Bento

Oplossing: MS Word gebruiken.

Bijdrager
    Janjans

Het kan misschien liggen aan de paginanummering. Haal die eens weg en kijk dan of het probleem zich nog steeds voordoet? Ook kan je proberen de marges van de voettekst aan te passen, wellicht biedt dat soelaas.

Bijdrager
    Nic

@Janjans het weghalen van de paginanummering had helaas geen effect. Het aanpassen van de paginamarges (een extra marge onder elke pagina lukte wel). Niet optimaal, maar ’t ziet er nu allemaal weer strak uit. Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Verdult

@Bento, ken je het verschil tussen een workaround en een oplossing?

Geblokkeerd
    Bento
    Verdult op 05 december 2013

@Bento, ken je het verschil tussen een workaround en een oplossing?

Een workaround is door blijven modderen met pages, een oplossing is overstappen op Word.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.