24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Pages en Word in het Duits

Na een stuk gekopieerd te hebben staat de spelling van dat deel in het Duits, hoe krijg ik ‘m in het Nederlands?

Bijdrager
    Brent146

Pages selecteren in de Finder, dan toon info, en dan alle talen behalve de gewenste uitvinken…

En hier is al een topic over: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1463561

Hier wordt ook in uitgelegd hoe je de taal instelt van Pages ’08…

Bijdrager
    The JM

Heb ik al gedaan, maar er klopt nog geen hout van…Ieder woord krijgt een rode kronkel en Pages geeft daarvoor een heel raar alternatief. Ik weet niet welke taal het is..

Inactief
    Anoniem
    ”Brent146″

Pages selecteren in de Finder, dan toon info, en dan alle talen behalve de gewenste uitvinken…

En hier is al een topic over: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1463561

Hier wordt ook in uitgelegd hoe je de taal instelt van Pages ’08…

Het gaat over de tekst zelf, niet over de menu’s, etc.

Bijdrager
    Mcgerard

Tekst selecteren en dan naar INFO en dan TEKST en dan tabje MEER. Daar kun je taal op NL zetten en dan loopt alles als gesmeerd met je tekst.

Grüsse Gérard.

Bijdrager
    The JM

Ik wou net melden dat ik dat had gevonden, desalniettemin bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    macmickey2

Meld het dan even in de titel van je topic… :wink:

Bijdrager
    Dick de Roos

“(Opgelost)” dus achter de titel plaatsen.
    Dat is handig voor anderen ook. :P

Bijdrager
    The JM

Nee, want hij staat nog steeds standaard in het Duits. Hoe kan ik Nederlands instellen als standaard taal?

Bijdrager
    Yaris

Zou je Pages niet beter opnieuw installeren?

Bijdrager
    The JM

Ja dat kan. Moet ik dan heel iWork opnieuw installeren of kan ik ook alleen pages opnieuw installeren?

Of weet iemand toch nog een oplossing zodat het zonder opnieuw installeren kan?:)

Moderator
    unSOUND

Staat het gedeelte “Spelling” wel goed ingesteld ?

Menubalk > Wijzig > Spelling…

Bijdrager
    The JM

Daar zie ik alleen maar dit:

Dus daar kan ik geen taal instellen..

Bijdrager
    Yaris

De taal van de spellingcontrole in Pages instellen doe je als volgt:

Info > Tekst > Meer.

Dan de gewenste taal kiezen.

Bijdrager
    The JM

Klopt. Maar dan moet ik die bij ieder document veranderen, want standaard staat de taal op Duits.

Bijdrager
    Yaris

Sluit Pages af, verander je voorkeurtaal in de Systeemvoorkeuren en start Pages opnieuw op. Je zult zien dat de standaardtaal daar ook veranderd is.

Bijdrager
    The JM

Daar stond alles al goed, maar ik heb Duits helemaal omlaag gesleept en dat bleek te helpen. Dus hij is nu in het Nederlands:D

Bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Pedro

Heb al deze tips gevolgd maar elk ms word document dat ik inlees staat op ” Deutsch” . Nog meer tips? Eigen sjablonen etc staan direct netjes in NL

* Aanvulling, het betreft hier MSWord documenten van derden die aangemaakt zijn op een PC. Deze documenten zijn in het NL opgemaakt.
    Als ik deze op een PC open gaat het goed, in Pages is de taal dus Deutsch. Met Cmd A en dan keuze voor NL kan ik de meeste documenten wel in een keer goed zetten maar het blijft irritant.

Documenten met veel tabellen erin gaan niet in een keer over naar NL daar moet elke tabel afzonderlijk geselecteerd en omgezet worden.

In de lijst met mogelijke talen staan een aantal, van ” Alle” via Australisch Engels tot Svenska, deze heb ik in de systeem voorkeuren bij talen niet geactiveerd staan.

Na de taalselectie NL en opslaan als pages document gaat openen weer netjes in NL, na een export naar .doc formaat na aanpassing van de taal geeft heropenen weer Deutsch.

Zou er iemand van een vertaalafdeling Deutch en Dutch door elkaar hebben gehaald?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    The JM

Ik zal even de titel voor je aanpassen;)

Bijdrager
    RobinStn
    ”Pedro”

Heb al deze tips gevolgd maar elk ms word document dat ik inlees staat op ” Deutsch” . Nog meer tips? Eigen sjablonen etc staan direct netjes in NL

* Aanvulling, het betreft hier MSWord documenten van derden die aangemaakt zijn op een PC. Deze documenten zijn in het NL opgemaakt.
    Als ik deze op een PC open gaat het goed, in Pages is de taal dus Deutsch. Met Cmd A en dan keuze voor NL kan ik de meeste documenten wel in een keer goed zetten maar het blijft irritant.

Documenten met veel tabellen erin gaan niet in een keer over naar NL daar moet elke tabel afzonderlijk geselecteerd en omgezet worden.

In de lijst met mogelijke talen staan een aantal, van ” Alle” via Australisch Engels tot Svenska, deze heb ik in de systeem voorkeuren bij talen niet geactiveerd staan.

Na de taalselectie NL en opslaan als pages document gaat openen weer netjes in NL, na een export naar .doc formaat na aanpassing van de taal geeft heropenen weer Deutsch.

Zou er iemand van een vertaalafdeling Deutch en Dutch door elkaar hebben gehaald?

Ik heb exact hetzelfde probleem. De taal van Mac OS staat netjes op NL (met de Nederlandse vlag) en de taal instelling in Pages op NL. Sla ik een stuk tekst op als test.pages en ook exporteer als test.doc zou je zeggen dat als je ze weer opent alles op NL spellingscontrole moet staan. Maar, open ik test.pages opnieuw staat het goed, echter open in het zojuist geexporteerde test.doc dan staat de spellingscontrole toch weer op Deutsch. Dit ondanks alle tips die ik heb opgevolgd.

Bijdrager
    VincentBaas

Hier heerst hetzelfde probleem, [command] + A en dan op Nederlands zetten werkt wel, maar dan nog: het hoort niet voor te komen. :x

Bijdrager
    RobinStn

Probleem is opgelost met de update van Pages die vandaag beschikbaar is gesteld door Apple!:D

Bijdrager
    Pedro

Hier ook alles weer naar behoren. Pages is nu weer echt een hele leuke tekstverwerker!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.