8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ronald

pages document omzetten naar html?

Ik dacht dat er wel een standaard optie in Pages zou zijn maar ik kan die niet vinden.

Geprobeerd pages doc naar word om te zetten en dan dat doc op te slaan als web pag

maar dat wordt een rommeltje .

op het web gezocht en er lijkt geen echte oplossing te zijn
    (en dan zou Word dus betere optie zijn om je doc in te maken daar die het wel omzet)

vraag: hoe op simpele wijze pages document incl plaatjes (divers, meeste pdf afbeeldingen) om te zetten naar html?

Bijdrager
    MathiasB

Door gewoon een document naar html om te zetten is de kans groot dat het een rommeltje zal worden…
    Dan zou ik eerder een pdf versie online zetten die mensen kunnen downloaden, of je document dmv afbeelding online zetten, op deze manier zal je de layout behouden.

Bijdrager
    ronald

Ha Mathias,

bedankt voor je reactie.
    Ja, een pdf of een afbeelding is geen probleem.
    Alleen wilde iemand het in html hebben.

het gaat erom dat het direct zichtbaar is op de site en niet een klik om te downloaden.

Bijdrager
    Hansi2124

In Pages kiezen voor Deel > Stuur naar iWeb > Pages is misschien nog mogelijk.

Bijdrager
    ronald

Ik meen dat je voor toepassing iWeb een abonnement moet hebben of vergis ik mij?

Ik ga het meteen even uitproberen
    bedankt voor de tip

Bijdrager
    rtgrs

Dat abonnement heet MobileMe. Kan, maar hoef niet. iWeb kan ook via FTP met een server communiceren.

Moderator
    Strifer

nee, voor iWeb heb je geen abonnement nodig. Dat is allen als je iWeb in combinatie met MobileMe gebruikt. Je kunt alle projecten uit iWeb gewoon in een map opslaan en dat uploaden naar je eigen website. Sommige speciale apple onderdelen werken niet, die werken alleen op de mobile me server (zaken als de ingebouwde blog pagina bijvoorbeeld, dacht ik – maar de meeste dingen werken gewoon zoals het eruit ziet).

gewoon ’s proberen denk ik zo! succes!

Bijdrager
    ronald

Ok, bedankt

Ik zal het uitproberen. Vreemde is dat je bij deel iweb dan de keuze pages of PDF ekrijgt
    Dacht juist dat je i pages naar web wilt

Gr

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.