27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    carlo

pages bewerken

Ik heb iets gekopieerd naar pages maar kan er niet in werken,
    als ik “maak selectie ongedaan” doe en ik klick weer op de pagina selecteert hij weer de hele pagina!!
    Wie weet een manier om dit op te heffen zodat ik in die pagina kan werken??

groet,
    Carlo

Moderator
    Pete.Z

Misschien handig even te veduidelijken wat het “iets” is wat je wilt bewerken, document, foto, welk formaat?

Bijdrager
    carlo

document A4
    ik weet niet of je deze schermafbeelding open kunt krijgen??

Moderator
    Pete.Z

Afbeelding niet te zien, probeer eens te uploadenmet de IMG button?

Bijdrager
    carlo

ik hoop dat het zo wel lukt

Carlo

Bijdrager
    KarelWillem

Nu nog even weten WAT dat iets is wat je hebt gekopieerd naar Pages.

Is het een .jpg (afbeelding) o.i.d.? Dan is het logisch dat je er niets in kunt doen.

Bijdrager
    carlo

“Wat” is een document gemaakt in apple works .cwk (TK)

Bijdrager
    KarelWillem

En hoe heb je die in Pages binnen gehaald?

Gewoon erin openen kan niet toch?

Bijdrager
    carlo

als ik hem in Pages wil openen krijg ik “importfout het Apple works-document “Certificaat .cwk” is geen tekstverwerkingen document”.
    Vervolgens heb ik het gekopieerd en geplakt in Pages. Nu nog een manier vinden om het te kunnen bewerken!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Geplakt vanuit AppleWorks of vanuit de Finder? Zo te zien gebruik je daar een versie van Pages ≤ ’09, maar onder een OS X-versie waarop AppleWorks niet meer werkt, dus ik vermoed vanuit de Finder. Het zou dan kunnen zijn dat Pages één of andere voorvertoning of voor-gerenderde versie van het originele document plakt, als plaatje dus. Klik het certificaat eens aan en ga dan in het infovenster (⌥⌘i) naar het tabblad met het liniaaltje, om te kijken wat daar staat. Als er een bestandsnaam en afmetingen staan, is het (waarschijnlijk) geplakt als afbeelding, en die kun je niet bewerken in Pages.

Bijdrager
    carlo

ik heb OSX 10.5.8
    hier werken AppleWorks6 en Pages ’09 op !!!
    Bij info, staat onder linialen “droppedlimage.pict”
    Hoe nu is het wel bewerkbaar te krijgen????

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt AppleWorks dat nog werkt zeg je.

Dus… daar bewerk je het dan uiteraard in(?)

Wat jij hebt gedaan – zoals het vermoeden al was – is het document als afbeelding in Pages plakken. En dan valt er ‘niets’ meer te bewerken nee.

Bijdrager
    carlo

Het is de bedoeling dat het overgezet wordt naar Pages op mijn nieuwe computer iMac OS-x 10.11.6 en daar werkt AppleWorks niet meer op.
    Weet je een truck om het wel bewerkbaar in Pages te krijgen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Maar in de drie dagen dat dit topic al voortsleept, had je het complete document opnieuw kunnen maken in Pages.;)

Alternatief is deze afbeelding als basis gebruiken, en gewoon met tekstblokken de delen erin te zetten die (telkens?) gewijzigd moeten worden

Bijdrager
    KarelWillem

Dan ziet het er in Pages bijvoorbeeld zo uit, en kun je erin zetten wat je wilt.

Bijdrager
    carlo

Bedankt voor de reacties en adviezen, ik kan er nu mee uit de voeten!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    KarelWillem op 31 mei 2017

Je hebt AppleWorks dat nog werkt zeg je.

Dus… daar bewerk je het dan uiteraard in(?)

Ik denk dat de beste manier is om in AppleWorks alle tekst die ingevuld moet kunnen worden, uit het certificaat te halen, en het dan in Pages te plakken. Door dan wat tekstvakken op de juiste plaatsen te zetten kun is het certificaat daarna in Pages weer in te vullen.

Of als alternatief zou je ook op ⇧⌘N kunnen drukken in Pages:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat de beste manier is om in AppleWorks alle tekst die ingevuld moet kunnen worden, uit het certificaat te halen, en het dan in Pages te plakken.

Is niet echt nodig. Je kunt in Pages ook heel eenvoudig een wit vlakje o.i.d. onder je tekstvak zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, en een tekstvak een witte vulling geven. Dat heb ik bewust niet gezegd, omdat als je echter in AppleWorks even de tekst wist, je in Pages geen problemen zult hebben als tekstvakken die bijvoorbeeld net wat te groot moeten zijn en daardoor delen van het certificaat bedekken die je zichtbaar wilt houden.

Bijdrager
    KarelWillem

Gelukkig werkt alles op een Mac als sinds de vroege jaren tachtig volgens het WYSIWYG principe.:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zie even niet hoe dat relevant is als het gaat om voorkomen dat tekstvakken teveel van de achtergrond bedekken.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat je ziet wat je doet. Hoe kan je vlakken teveel laten afdekken, als je ziet dat ze dat doen?

Zie mijn voorbeeld… je ziet toch waar je een vlak neer zet, en of dat goed staat?!

B.t.w.: zijn het niet de tekstvlakken die je een witte achtergrond gaat geven. Dat is veel te lastig.
    Gewoon een ‘vorm’ plaatsen met witte achtergrond over de items die je wilt wijzigen.
    Daarbovenop komt een tekstvlak.

Zo dus (maar dan wit):

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, natuurlijk kan dat. Ik blijf erbij dat het handiger is om even in AppleWorks te zorgen dat het altijd goed leeg is.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha…. lekker volhouden.;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik weet niet of je het al doorhebt, maar we zijn allebei net zo eigenwijs als de ander:)

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Helemaal waar! .:-D

Bijdrager
    koen

Mooi ontwerp, trouwens ;!

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.