12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    iHam

Pages bestanden opslaan probleem

Hallo OMT-ers,

Ik ben onlangs overgegaan naar OSX Mavericks en daarbij is ook Pages geüpdatet. Maar helaas op dit moment als ik in pages een document wil opslaan gaat dit niet. Deze geeft dan aan: Het document kan niet automatisch worden bewaard.
    Of nog specifieker, ik kan wel bestanden opslaan binnen de documenten map, maar niet in mappen die in de documenten map zitten. De submappen van documenten dus.

Ik kan wel het document op de goede plek krijgen als ik de naam wijzig of het bestand verplaats via het bewerk pijltje aan de top van pages, maar ook door het document te sluiten. Pages laten vragen of ik het wil bewaren en dan opslaan. Dat gaat ook.
    Ook kan ik achteraf als ik een bestand in documenten heb opgeslagen deze verplaatsen naar een submap van documenten zonder problemen.

Wie kan mij helpen met dit merkwaardige probleem? Ik heb niets kunnen vinden op het forum of google.

Groeten,
    iHam

Bijdrager
    Blieper

Heb je het over Pages versie 5.0?
    Ik kan daar namelijk gewoon saven waar ik maar wil….;-)

Bijdrager
    iHam

Jazeker 5.0 Het is ook een vreemd probleem
    Edit: Bij nieuwe mappen heb ik het probleem ook niet

Bijdrager
    Blieper

Hoe staat jouw deel optie in het open bestand (rechtsboven)?

Bijdrager
    Blieper

Lijkt me dan wellicht een permissie gebeuren, misschien eens je Schijfbevoegdheden herstellen…

Bijdrager
    iHam

Aan de deel optie is niets veranderd lijkt mij. Het zegt gewoon iCloud, deel instellingen en stuur een kopie.
    Wat zou er veranderd kunnen zijn aan mijn permissies? En als dat het geval al is, hoe doe ik dat dan? Die permissies resetten? Ik dacht met een schijfje maar ik ken de feiten er niet van.

Bijdrager
    Blieper

Hulpprogrammamap->Schijfhulpprogramma en dan je schijf selecteren en de Schijfbevoegdheden herstellen…

Bijdrager
    iHam

Bedankt! Ik zal het dadelijk proberen!

Bijdrager
    iHam

Hmmmm, ik heb het geprobeerd. Maar het heeft niet ogen baten helaas. Toch bedankt voor de hulp!
    Ik sta nog steeds open voor suggesties.

Bijdrager
    fedde123

inmiddels opgelost?
    Ik heb hetzelfde probleem en heb het document hard nodig, in iCloud maar hij wil niet opslaan.

Ik heb het al opgelost:

Ik heb alle bewerkingen verwijderd en daarna geen problemen meer gehad, een andere manier was er niet. Dus ik heb de tekst gekopieerd, in een ander pages document gedaan, daarna bewerkingen verwijderd en toen alles weer terug geplakt: Weg probleem.

Het is denk ik niet de beste methode maar het werkt.

Dus bij deze is dit geen vraag maar een oplossing.

Bijdrager
    Lia Keizer

Iets is mij niet duidelijk in deze: ‘bewerkingen verwijderen’, hoe doe ik dat?:-?
    Kijk er waarschijnlijk dik over heen bij het zoeken.

Lia

Bijdrager
    rcwijnen

Bij mij wilde pages ook niet opslaan, hij kon het bestand niet lezen, het lijkt wel of apple op microsoft begint te lijken, ik heb de computer opnieuw opgestart en pages kan weer opslaan, overigens heb ik Catalina.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.