7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SuperRoos

Pages (6.3.1) wil niet in landscape afdrukken

Pages wil op mijn iMac niet in landscape afdrukken, niet via de printer en niet naar pdf. In Pages zelf ziet het er tijdens het maken en bewerken van het document allemaal goed uit, maar in het printerdialoogvenster verandert de ori├źntatie naar portrait. Bij precies dezelfde documenten gebeurt dit niet in Pages op mijn MacBook, die maakt er keurig pdf’s en printjes in landscape van. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd. Zie ik een instelling over het hoofd?

Roos

screenshot

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden geleden door  SuperRoos.

Bijdrager
    2010pulver

Ik ga ervan uit dat je in Pages onder Document de optie voor ‘Landscape’ hebt aangevinkt.

Anders zet eens alle dubbelzijdige opties uit.

Gr. Dennis

Bijdrager
    Neal Bader

Ik denk dat je het opnieuw zou moeten proberen, want als ik dit probeer, dan komt er bij mij automatisch te staan dat hij in landscape zal worden afgedrukt, dus zonder een instelling te veranderen. In landscapeIn portrait

Bijdrager
    Neal Bader

Misschien zorgt de dubbelzijdige instelling voor het probleem, of heb je het misschien opgegeven alsof het als een boek moet worden uitgeprint

Bijdrager
    mtooster

Ja, ik heb dit probleem ook. De ori├źntatie zit in je opgeslagen printer Instelling (zoals het hoort)

Maar om de een of andere reden gebruikt Pages de pagina-orientatie die in de instelling is opgeslagen (en dat zou niet moeten) Hetzelfde gebeurt overigens ook in de andere iWork apps.

In voorvertoning is dat geen probleem, want daar kun je de ori├źntatie aanpassen. Maar in pages zou hij gewoon de ori├źntatie van het document aan moeten houden (zoals dat voorheen altijd gebeurde)

Wat je voorlopig even kunt doen: In voorvertoning een nieuwe afdruk instelling aanmaken op basis van de instelling die je wilt gebruiken, maar dan met een landscape ori├źntatie aangetikt. En die dan gebruiken in pages.

Oh, en de bug doorgeven via http://apple.com/feedback

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  mtooster.

Bijdrager
    SuperRoos

@mtooster: dat is het! Als ik in het printerdialoogvenster “standaardinstellingen” kies, doet ie het wel goed. Het zijn mijn eigen voorinstellingen voor afdrukken die het met deze versie van Pages niet goed doen. Ik heb ze gemaakt toen ik nog de oude Pages 4.3 gebruikte┬á en ben pas sinds kort over naar de nieuwe Pages (dat stelde ik steeds maar uit om allerlei redenen – ik vind bij voorbeeld tabellen veel makkelijker en cleaner om mee te werken in de oude versie). De nieuwe Pages gebruikt diezelfde voorinstellingen wel, maar kan er blijkbaar niet goed mee overweg. Ik ga nieuwe voorinstellingen maken, en dit even doorgeven aan Apple.

Dank allemaal voor het meedenken!

Roos

Moderator
    Night

Zie ook dit topic:

Horizontaal printen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.