9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. Jones

Pages 5 | functionaliteit

Goedemorgen,

Ik heb gisteren geüpdatet naar de nieuwe iWork suite. Daarmee moest ik ook mijn bestaande sjablonen ‘migreren’.
    En wat er volgens mij nu aan functionaliteit ontbreekt is:

1. Er kunnen geen afbeeldingen meer aan een header worden toegevoegd;
    2. En misschien nog wel erger: de mailmerge functie is weg!? Ook het koppelen van een aantal velden aan je adresboek is weg.

Zie ik dit nu over het hoofd? Of heeft Apple in 1 klap de nieuwe Pages onwerkbaar gemaakt (voor mij dan).

Bijdrager
    KarelWillem

Wat mist er verder nog:

1. Selecting non-contiguous text gone
    2. Outline view appears gone
    3. Customizable Toolbar is gone
    4. Many templates appear gone
    5. Captured pages gone
    6. Reorganize pages by dragging gone
    7. Duplicate pages gone
    8. Subscript/superscript buttons gone
    9. Select all instances of a Style is gone
    10. Retain zoom level of document gone
    11. Facing pages gone
    12. Endnotes gone
    13. Media Inspector can’t find iPhoto library on external drive

https://discussions.apple.com/thread/5468056?tstart=0

Bijdrager
    Buzz

Een uitleg van het hoe en waarom:
    http://rarebitstudio.com/blog/2013/10/whither-iwork

The fact that iWork on the Mac has lost functionality isn’t because Apple is blind to power users. It’s because they’re willing to make a short-term sacrifice in functionality so that they can create a foundation that is equal across the Mac, iOS, and web versions. It will take time to bring these new versions of iWork up to parity with what the Mac used to have. In the meantime all platforms have to live with the lowest common denominator.

Jammer dat Apple hier niet zelf wat eerlijker over was tijdens de presentatie en op de website. De laatste zin van dit citaat is niet helemaal waar natuurlijk, want in de tussentijd kunnen Mac gebruikers door blijven werken met de vorige versie van de apps, als ze de in de nieuwe versie verdwenen functionaliteit belangrijker vinden dan het kunnen werken op iOS en de iCloud website. Je hebt dus de keuze.

Bijdrager
    Mr. Jones

Weet iemand ook hoe ik de oude versie terug kan krijgen?

Ik heb gisteren een nieuwe Macbook Pro gekocht en daar staat nu Pages 5 op. Blind kopiëren vanaf mijn oude Macbook Pro zorgt er echter voor dat Pages ’09 niet opent.

Is er ergens een oude downloadlink zodat ik weer verder kan met mijn werk?:roll:

Bijdrager
    makasa
    Bijdrager
    Mr. Jones

Wanneer ik die versie wil installeren krijg ik onderstaande melding:

:(

Geblokkeerd
    Anoniem

Ook belangrijk: bewerk en save je documenten niet in iWork ’13: er vindt een bestandsconversie plaats en afgezien van knippen en plakken is er geen weg terug.

Inactief
    Anoniem

@Buzz_D Je vergeet te vermelden dat jouw quote slechts een aanname is van de schrijver van het artikel. (Laten we hopen dat hij gelijk heeft) Onderaan lezen we namelijk:

Caveat: this is all hypothesis based on my experience designing cross-platform software. I could be wrong.

Bijdrager
    jebman

van het apple forum geplukt:”

One should be able to *open* older Pages docs in Pages 5 without making them inaccessible to older versions. It’s *saving* these old docs under the new version that becomes… well, not a one-way trip, exactly, but turning around isn’t obvious or easy.

For myself, I did the following:

for my Mac:
    1. Renamed the prior version of Pages to include its version number — i.e., renamed “Pages” in the iWork ’09 folder to “Pages 4.3”.
    2. Renamed the new version of Pages to include its version number — from “Pages” to “Pages 5.0” — and moved it out of my Applications folder. (I moved it into my Documents folder.)
    3. Selected an older, non-5.0-saved Pages doc in the Finder and selected Get Info to specify that it be opened with Pages 4.3; clicked the “Change All” button to apply the change universally.
    4. Copied the last saved, “4.3-friendly” versions back from my external (DropBox) storage to my local HD.

I suppose I could have also coped the 4.3-friendly copies back my Time Machine backup, too, but I was playing it extra safe.

for my iPad:
    1. Deleted Pages 2.0 on the iPad itself.
    2. Deleted Pages 2.0 from the Apps library in iTunes and quit iTunes.
    3. Navigated to the iOS apps folder (iTunes/Mobile Applications) in the Finder
    4. Entered Time Machine, went back to last week to find my previous copy of Pages for iOS (version 1.7.2), selected it, and restored that version to the present.
    5. Reopened iTunes, selected Pages, and ctrl-clicked for Get Info; iTunes reported that the item could not be found and asked if I would like to look for it.
    6. Navigated back to the iOS apps folder (iTunes/Mobile Applications) via the Open dialogue that iTunes presented, and selected Pages 1.7.2.
    7. Re-synch’ed my iPad, restoring my preferred version of pages for iOS to its rightful place.

As a result, I once again have a more capable version of Pages on my Mac and a more limited version of Pages on my iPad. This is fine with me, since I rarely want to do more on my iPad than access, read, and make minor changes to files. They are then synch’ed back to iCloud and I can work back and forth on my Mac and iPad.

It’s regrettable. Pages 2.0 for iOS is much better (and less ugly) than Pages 1.7.2 for iOS… but Pages 4.3 for OS X is so much more capable (and less annoying) than Pages 5.0 for iOS, I really don’t have a choice.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.