12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Pages 5?

Heb Mavericks geïnstalleerd en zag daarna volgens mij een venster in beeld verschijnen met de mogelijkheid om een nieuwe Pages te downloaden. Het venster was echter ook opeens weer weg. Heeft iemand een downloadlink / url voor mij? Ik kan de nieuwe Pages namelijk niet vinden.

Bijdrager
    Shmoo

Ga naar de updates pagina van de Mac App Store en druk op CMD + R

Als dat niet werk loguit van de MA’S met je AppleID en zet de taal van het systeem op Engels – verwijder Nederlands en herstart je Mac

Als het goed is moet je dan in de Mac App Store alle programma’s Gratis krijgen mits je de oude versies op je computer hebt staan.

Inactief
    Anoniem

Bekijk wel eerst even goed de lijst met wat Apple allemaal weggelaten heeft uit de nieuwe Pages t.o.v. de oude. Laten we hopen dat dit slechts versie 1.0 is en dat veel zaken uit de vorige versie terugkomen. Waar is mailmerge in godsnaam gebleven bijvoorbeeld:twisted:??? Maak je professioneel gebruik van Pages, gooi dan zeker de oude versie nog niet weg!

Bijdrager
    GastonM

De oude versie van Pages wordt niet verwijderd als je de nieuwe update installeert (bij mij althans), dus je zal de nieuwe gewoon kunnen uitproberen zonder risico te lopen.

Bijdrager
    jebman

Doe wel wat aanpassingen bij gelijktijdig gebruik:

van elders:

for my Mac:
    1. Renamed the prior version of Pages to include its version number — i.e., renamed “Pages” in the iWork ’09 folder to “Pages 4.3”.
    2. Renamed the new version of Pages to include its version number — from “Pages” to “Pages 5.0” — and moved it out of my Applications folder. (I moved it into my Documents folder.)
    3. Selected an older, non-5.0-saved Pages doc in the Finder and selected Get Info to specify that it be opened with Pages 4.3; clicked the “Change All” button to apply the change universally.
    4. Copied the last saved, “4.3-friendly” versions back from my external (DropBox) storage to my local HD.

I suppose I could have also coped the 4.3-friendly copies back my Time Machine backup, too, but I was playing it extra safe.

for my iPad:
    1. Deleted Pages 2.0 on the iPad itself.
    2. Deleted Pages 2.0 from the Apps library in iTunes and quit iTunes.
    3. Navigated to the iOS apps folder (iTunes/Mobile Applications) in the Finder
    4. Entered Time Machine, went back to last week to find my previous copy of Pages for iOS (version 1.7.2), selected it, and restored that version to the present.
    5. Reopened iTunes, selected Pages, and ctrl-clicked for Get Info; iTunes reported that the item could not be found and asked if I would like to look for it.
    6. Navigated back to the iOS apps folder (iTunes/Mobile Applications) via the Open dialogue that iTunes presented, and selected Pages 1.7.2.
    7. Re-synch’ed my iPad, restoring my preferred version of pages for iOS to its rightful place.

As a result, I once again have a more capable version of Pages on my Mac and a more limited version of Pages on my iPad. This is fine with me, since I rarely want to do more on my iPad than access, read, and make minor changes to files. They are then synch’ed back to iCloud and I can work back and forth on my Mac and iPad.

It’s regrettable. Pages 2.0 for iOS is much better (and less ugly) than Pages 1.7.2 for iOS… but Pages 4.3 for OS X is so much more capable (and less annoying) than Pages 5.0 for iOS, I really don’t have a choice.

Bijdrager
    dsm

Dank voor alle antwoorden. CMD-R is voor mij niet de oplossing en de stappen die ik dan moet ondernemen om een versie op te halen waarop al veel kritiek is… ik blijf maar gewoon met mijn oude versie werken;)

Bijdrager
    Shmoo

Probeer eens je systeem-taal op Engels te zetten en dan Nederlands tijdelijk verwijderen.

Mac herstarten en dan nog eens in de Mac App Store kijken wanneer je online bent. Waarschijnlijk kun je de nieuwe versies van iWork dan gewoon downloaden als update.

Volgens mij werkt dit alleen als je het systeem op Engels zet.

Bijdrager
    dsm

Thanks, maar zo belangrijk is Pages voor mij niet. Ik ga niet allerlei instellingen aanpassen. Heb Pages 4.X al en ook Word en iAWriter én Ulysses… ik kom er vast wel uit met de andere programma’s. Toen ik mijn eerste vraag postte, wist ik nog niet dat Pages 5 zulke slechte recensies kreeg.

Geblokkeerd
    Bento
    Shmoo op 30 oktober 2013

Probeer eens je systeem-taal op Engels te zetten en dan Nederlands tijdelijk verwijderen.

Mac herstarten en dan nog eens in de Mac App Store kijken wanneer je online bent. Waarschijnlijk kun je de nieuwe versies van iWork dan gewoon downloaden als update.

Volgens mij werkt dit alleen als je het systeem op Engels zet.

Nederlands verwijderen is onnodig. Engels bovenaan zetten volstaat.

Bijdrager
    dsm

Ik denk dat ik weet hoe het zit. Ik heb Numbers en Pages nooit in de App Store aangeschaft… vroeger wel op een DVD. Wilde net Keynote draaien, kreeg toen een pop-up dat ik kon updaten. Heb dat geprobeerd omdat ik me bij Keynote geen buil kan vallen, maar die update werd vervolgens ook niet opgehaald en is ook niet te zien in mijn scherm in de App Store. Het zij zo, ik mis er niets aan als ik de kritieken zo lees.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het probleem is niet dat Pages een slecht programma is, althans niet als je nooit met de oude versie hebt gewerkt. Waar veel mensen (terecht, denk ik) pissig van worden is dat het een programma is dat veel minder kan dan zijn voorganger. Apple haalt dit trucje wel vaker uit (iMovie ’11, FCPX) maar als je productiviteit ervan afhangt kan het knap vervelend worden, temeer omdat er een punt gaat komen waarop de oude Pages het ook niet meer helemaal goed gaat doen.

Bijdrager
    dsm

Nee, dat snap ik. Ik vind zelf ook niets mis met Pages, hoewel ik tegenwoordig met meer plezier gebruik maak van iA Writer. Maar juist als je al allerlei documenten in het verleden hebt aangemaakt in Pages (of Numbers / Keynote), dan moet het niet zo zijn dat die documenten in de nieuwe Pages (etc.) niet meer te lezen / gebruiken zijn. Ik las al allerlei drama-verhalen van mensen met bestanden waarin de formules niet meer werkten en grafieken niet meer goed werden weergegeven etc.

En als zaken als de Inspector etc. en andere handige tools verdwenen zijn, dan vind ik met vele anderen de upgrade feitelijk een downgrade.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.