8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

Pages 08 inspector [opgelost]

Ik heb een vraag over Pages 08. Ik gebruik Engels als hoofdtaal in Mac OS X. Maar in Pages wil ik graag Nederlands voor de spellingcontrole. Dit heb ik dus op Nederlands gezet in de Inspector. Maar steeds als ik Pages opnieuw start, spring ie weer op Engels. Is er een manier om de instellingen van de Inspector op te slaan?

Bijdrager
    Misja

Nieuw sjabloon aanmaken met Nederlands als voertaal, die opslaan en bij Sjabloonkiezer openen met dat document. Zo heeft elk nieuw document standaard Hollands (en eventueel andere instellingen die je prettig vind)

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    ”Misja”

Nieuw sjabloon aanmaken met Nederlands als voertaal, die opslaan en bij Sjabloonkiezer openen met dat document. Zo heeft elk nieuw document standaard Hollands (en eventueel andere instellingen die je prettig vind)

is er ook een manier waarbij alle sjablonen automatisch op Nederlands gaan staan? Want als ik de systeemtaal verander, dan verandert de taal van de spellingcontrole ook automatisch, zonder dat dit in een sjabloon wordt opgeslagen.

Bijdrager
    Uzbad

Correct me if I’m wrong, maar je kunt toch voor elke sessie de systeemtaal aanpassen?

Dus voordat je begint met je project in Pages, je systeemtaal Nederlands maken, en daarna weer naar Engels terugzetten. Of is dat geen optie?

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    ”Uzbad”

Dus voordat je begint met je project in Pages, je systeemtaal Nederlands maken, en daarna weer naar Engels terugzetten. Of is dat geen optie?

Dan moet je elke keer weer opnieuw inloggen. Het zou een optie zijn, maar is niet echt optimaal.

Bijdrager
    Misja

Alle sjablonen staan op Nederlands als je een nieuw sjabloon aanmaakt met Nederlands als voertaal, zoals ik beschreef, nogmaals:
    1) open een nieuw document en ga met de Inspector naar tekst->meer en zet ‘m op nederlands
    2) sla op of exporteer als sjabloon.
    3) open sjablonenkiezer
    4) kies je net aangemaakte sjabloon

Op deze manier is elk nieuw document wat je openmaakt, het aangemaakte sjabloon en staat ie altijd op Nederlands…

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    ”Misja”

Alle sjablonen staan op Nederlands als je een nieuw sjabloon aanmaakt met Nederlands als voertaal, zoals ik beschreef, nogmaals:
    1) open een nieuw document en ga met de Inspector naar tekst->meer en zet ‘m op nederlands
    2) sla op of exporteer als sjabloon.
    3) open sjablonenkiezer
    4) kies je net aangemaakte sjabloon

Op deze manier is elk nieuw document wat je openmaakt, het aangemaakte sjabloon en staat ie altijd op Nederlands…

Dit werkt prima. Bedankt :)

Bijdrager
    Misja

Mooi. :D
    En als je eventueel andere eigenschappen van je document (regelafstand, afbreking oid) altijd hetzelfde wil, je het alleen maar in datzelfde sjabloon hoeft te veranderen en op te slaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.