5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Evelien90

Pages 08 automatische paginanummering

Ik werk nu al een tijd met pages maar het lukt me maar niet om automatische paginanummering in te stellen. Moet een groot rapport maken en heb geen zin om dat op elke pagina handmatig toe te voegen.
    kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Pages ’08 heb ik niet, maar in Pages ’09 doe je dat in het menu Voeg in -> Paginanummer. Zet je dit in de kop- of voettekst van je document, dan komt het automatisch op elke bladzijde.

Ook kun je kiezen voor Voeg in -> Automatische paginanummers… waardoor een venster opent met wat opties die in feite niet veel anders doen dan je ook met de hand kunt.

Bijdrager
    Evelien90

Ja dat is dus het nadeel van ’08.

Pages ’08 heb ik niet, maar in Pages ’09 doe je dat in het menu Voeg in -> Paginanummer. Zet je dit in de kop- of voettekst van je document, dan komt het automatisch op elke bladzijde.

Als je dit gebruikt dan komt er in elke voettekst hetzelfde nummer

Ook kun je kiezen voor Voeg in -> Automatische paginanummers… waardoor een venster opent met wat opties die in feite niet veel anders doen dan je ook met de hand kunt.

Deze optie bestaat niet bij ’08. Of in ieder geval niet bij “Voeg in”.

Maar toch bedankt!

Bijdrager
    Marius1976

Dat klopt niet wat je zegt Evelien90. Er moet ergens iets mis gaan.

Als je dit doet:

1. Bevind je op pagina 1 van je document
    2. Ga naar de voettekst van pagina 1 (je weet wel dat balkje wat onderin oplicht zodra je er met je muis op staat)
    3. Ga naar menu “Voeg in…”
    4. Kies Paginanummer

Nu verschijnt er als het goed is een “1”

Als je nu naar je volgende bladzijden gaat, zie je als het goed is dat de paginanummering oploopt.

Je kunt dit natuurlijk naar hartelust opmaken door gewoon de voettekst op pagina 1 te wijzigen. Bijvoorbeeld door het mooi te centreren, of door het woord” bladzijde” erbij te zetten, of weet ik wat niet meer.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat het niet goed ging. Je kunt wel nog ‘rommelen’ met de pagina nummers door naar het INFO schermpje te gaan, en dan op het tweede tabje te klikken boven in (Layout info) en daarna op sectie te gaan staan. Maar standaard staat dit goed.

Dus WAT er mis gaat weet ik niet…

Maar het kan wel gewoon. Ik heb Pages ’08 (v. 3.0.3) maar volgens mij kon dit ook al in Pages ’06…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Evelien90 op 18 oktober 2011

Als je dit gebruikt dan komt er in elke voettekst hetzelfde nummer

Dat is wel heel vreemd. Je begint toch niet per ongeluk op elke bladzijde een nieuwe sectie of zo, en hebt de nummering zo staan dat hij elke keer opnieuw begint?

Evelien90 op 18 oktober 2011

Deze optie bestaat niet bij \’08. Of in ieder geval niet bij “Voeg in”.

Ik moet zeggen dat ik hoe dan ook het nut niet inzie van die “automatische paginanummers” aangezien het net zo makkelijk gaat door, en evenveel moeite is als, het nummer met de hand in de kop- of voettekst te zetten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.