10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

page Control in Tab Bar app

Hallo allen,

Ik ben op het moment bezig met het ontwikkelen van een app voor een plaatselijk evenement.
    Het evenement is: 4 zomeravonden films draaien in een gratis openlucht bioscoop.

Nu staat de app al redelijk en heb ik de volgende dingen erin zitten.

Tabbar 1 Twitter: twitter feeds van de organisatie dankzij UIWEBview (misschien ga ik er nog een ‘drag to refresh’ aan toe voegen zo goed als af

Tabbar 2 : Info over de sponsors basis staat

Tabbar 3 : Een of andere manier waarop bezoekers berichten kunnen achterlaten. (soort van gastenboek, weet ik nog niet precies)

Tabbar 4 : 4 films dus ik wil in deze tab graag 5 views.

view 1: info over het ‘filmplein’
    view 2: info over film 1
    view 3: info over film 2
    view 4: info over film 3
    view 5: info over film 4

Tabbar 4 ( en 3) willen nog niet echt lukken. Hoe kan ik nou binnen de tab ervoor zorgen dat de gebruikers tussen deze views kunnen ‘swipen’?!

Ik werk met 5.0 en Xcode 4.2

Bijdrager
    gtalien

Voor tabbar 4 is een UIScrollView het beste, alle 5 pagina’s in de UIScrollView zetten en vervolgens “paging” aan zetten. Dan kunnen gebruikers netjes swipen tussen de verschillende pagina’s.

Voor tabbar 3 is het misschien het handigst om ook gewoon weer een UIWebView te gebruiken en dan gewoon met HTML/PHP/MySQL/etc. een gastenboekje maken. Is makkelijker te maken dan een “native” gastenboek:)

Bijdrager
    taxandria

Ok top!

Bedankt voor je reactie! ik ga even aan de slag met de UISrollView
    !!

Dankjewel

Bijdrager
    taxandria

@gtalien,

Het lukt me niet! heb je misschien een tutorial? Of kun je me op een andere manier verder helpen?
    Iedere keer dat ik kan swipen tussen meerdere ViewControllers verdwijnt de tabbar? (en ik kan ook niet verder dan 3 windows scrollen?)

De rest ben ik zeer tevreden mee op het moment!

Bijdrager
    taxandria

En hoe kan er ik ervoor zorgen dat de UIWebView telkens reload als er naar een andere viewcontroller wordt gegaan?

Bijdrager
    gtalien

Excuses! Ik was vergeten “Houd me via e-mail op de hoogte van reacties.” aan te vinken!

Is het inmiddels nog gelukt? Anders zal ik even kijken of ik snel ergens een tutorial kan vinden. Mocht dat niet lukken leg ik het zelf even uit:P

Bijdrager
    taxandria

Nee, het is me nog niet gelukt!
    Wel tuturials gezien , maar deze spreken allemaal over verticaal scroll view.

Ik wil dus een horizontale scrollview met daarin ook die page indicator!
    Klopt het dat ik je in scrollviews alleen plaatjes kan plaatsen? Op zich geen probleem maar een scroll tekst view lijkt me iets beter in mijn situatie, maar als t niet kan dan kan t niet he;)

Heel erg bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    gtalien

Gebruik je Interface Builder om de interface op te bouwen?

In een UIScrollView kun je zetten wat je wilt. Je kunt in zo’n UIScrollview ook weer andere views zetten. Dus je bent niet gebonden aan alleen plaatjes.:)

Een snelle manier voor een page indicator weet ik even niet uit m’n hoofd.

Bijdrager
    taxandria

Ok, dan snap ik er niet zo veel van;) haha.
    Het probleem is misschien dat ik een TabBar applicatie heb?

Bijdrager
    taxandria

Of dat ik de gehele opbouw niet snap. Ik wil 5 viewcontrollers onder 1 tabje ‘onderbrengen’ en dan tussen die viewcontrollers kunnen swipen. De pagecontrol indicator is inmiddels gelukt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.