13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    pirrewit

Pad tussen Itunes op C schijf en bestanden op D schijf weg

Ik meen dat er verleden week een update van iTunes was.Ik heb deze uitgevoerd en en er verder niet meer naar gekeken. Nu open ik iTunes met snelkoppeling en nu is deze helemaal leeg.Er stonden 64 gieg liedjes in. Er bestaan wel diverse backup’s dus dat is geen probleem maar ik had heel veel info aangepast in de ITunes toepassing en ik vrees dat deze nu ook weg zijn en dat zou een titanenwerk zijn om alles terug op orde te krijgen.

Wat ik heb zijn diverse recente herstelpunten.

Een oude ITunes versie op een oude laptop met dezelfde 64 gieg.

De diverse mappen op de D schijf waar de liedjes staan dus andere schijf dan de C schijf met ITunes.

Deze diverse mappen ook op een externe schijf als backup.

Een exacte kopie op een IPOD.

Ik heb een laptop Win7 en 64 bit

Vraagjes zijn dus waarom ITunes de paden naar de plaats van de liedjes heeft verloren.

Hoe ga ik best te werk om alles te herstellen?

grts

Bijdrager
    sedikit

Dit is een Apple-forum. Is deze vraag niet bestemd voor een Windows-forum?

Bijdrager
    pirrewit

ITunes is toch 100 % apple en nodig voor Ipad en Ipod en Iphone . Dus zelfs op Win7 is het een apple probleem.
    grts

Bijdrager
    pirrewit

Bij nader inzien staat het topic misschien niet in het juiste forum.
    Ik heb evenwel de zoekfunctie gebruikt en daaruit blijkt dat nagenoeg alle vragen over ITunes in het IOS forum staan.
    Ik vond ook niet direct een andere plaats om het probleem te stellen vandaar IOS.
    grts

Bijdrager
    Pier

Al is goed je voorkeuren in itunes bekeken? Volgens mij kan je daar gewoon de locatie van je itunes map aanwijzen.

Bijdrager
    pirrewit

Daar staat als locatie C/ music/ iTunes/iTunes media en dat is dus niet juist want de liedjes staan in 5 mappen op de D schijf Gewoon als map1 en map2 enz.
    Ik kan in voorkeuren geen 5 locaties aanduiden en als ik er een aanduid bvb D/ map1 gebeurd er ook niets.
    grts

Bijdrager
    madcat

Gewoon de liedjes van je d disk opnieuw in de library gooien, maar als je niet je liedjes op je c disk wilt hebben zal je even organise library moeten uitschakelen.

Of je zet gewoon alles op je D, wat een beter idee is:
    http://support.apple.com/kb/ht1364

Bijdrager
    pirrewit

Ik stel nu ook vast dat alle apps en boeken en video’s verdwenen zijn. Ook de afspeellijsten zijn weg.
    Dus het ziet er naar uit dat er eigenlijk een volledig lege nooit gebruikte iTunes staat die alle historiek verloren is.
    Vreemd toch. Nu moet ik niet alleen de liedjes er terug inzetten maar ook al de rest weer uit de Ipad halen.
    grts

Bijdrager
    madcat

Anders zet je gewoon je backup even terug van die map, windows 7 heeft dacht ik ook die feature.
    Waarschijnlijk is je itunes library niet meer correct, je kan ook itunes openen met (op de mac) option key zodat je de juiste kan selecteren.

Bijdrager
    pirrewit

Ik zal eens op zoek gaan naar de library in een van mijn backup’s.
    grts

Moderator
    Night

Je kunt beter de link van MadCat even bekijken en op zoek gaan naar de juiste lokatie van je eigen iTunes Media folder, dus niet van een back-up. Het pad naar die folder kun je dan in de Advanced tab aangeven en iTunes zal weer als nooit tevoren werken.

Bijdrager
    pirrewit

Ik heb de link reeds bekeken maar kom niet verder want er is niets meer te verplaatsen. Alles is leeg .
    Dus ik kan wel de locatie van c naar d verplaatsen maar dan blijft ITunes leeg.
    De situatie tot nu is en was dus : de software ITunes op de C schijf en de liedjes op de D schijf in 5 mappen. Die liedjes zijn dus jaren geleden geïmporteerd in de ITunes. De boeken komen uit “calibre” op de C schijf en de apps komen uit de Apple apps store.
    Dit is dus allemaal verdwenen. Dus ik heb nog enkel een volledig lege ITunes met als locatie : C/ music/ iTunes/iTunes media en daar staan 3 mappen in “Books” met 2 pdf handleidingen , Mobile applications met al mijn apps die een ipa extensie hebben en ook nog de lege map “automatisch toevoegen aan iTunes” als laatste nog iTunes preferences met extrensie plist.
    Ook vind ik nog een iTunes music library .xml en een map “Previous ITunes library met een itl file van 28-12-2012
    Dus blijkbaar staat er op de C schijf nog een heleboel die ITunes jammer genoeg niet meer aan elkaar kan linken.
    grts

Bijdrager
    pirrewit

Alles is gelukkig opgelost.
    Op de locatie C/ music/ iTunes heb ik de eigenschappen geopend en da n vorige versies gekozen en een aanwezige versie van 29 maart teruggezet.
    En ziedaar alles terug in orde.
    Alleen waarom het fout liep blijft een open vraag.
    iedereen bedankt voor meedenken
    grts

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.