4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Moriarty

Packagemaker probleem met overschrijven printerlijst.

Goedemiddag allen,

Met grote regelmaat moeten we een hele lijst printers toevoegen bij grote klanten op een grote hoeveelheid machines.

Tot op heden doen we dat door via packagemaker alle benodigde drivers samen te brengen en ze op die manier in 1 keer te installeren.
    Dat werkt goed, maar nu komt het probleem.

Als er naderhand nieuwe printers toegevoegd moeten worden, dan maken we een nieuwe .pkg met packagemaker.
    Deze overschrijft echter de bestaande lijst met printers in plaats van de nieuwe printers op te nemen in de bestaande lijst met apparaten.

Buiten het feit dat dit irritant is, is het gewoon heel veel werk om voor elke printer die men erbij wil hebben een compleet nieuwe .pkg te moeten maken met alle voorafgaande modellen daarin.

Zie ik een optie over het hoofd in packagemaker, of weet een van jullie wellicht een betere manier om dit op te lossen.

Ik hoor graag van jullie!

Moderator
    Night

Misschien moet je eens naar Packages kijken. Ik lees dat Packagemaker door zijn structuur (flat-style <-> bundle style) ook vaak voor problemen zorgt in nieuwere versies van OSX.

Zie: http://s.sudre.free.fr/Software/Packages/about.html

Bijdrager
    Maurits

Ik vermoed dat je probleem inherent verbonden is met pkg files.
    die checken geen versies, ze overschrijven gewoon de bestaande files. (om die reden kan je dus ook niet altijd veilig een de-installatie laten doen)
    Dus je hebt grofweg 2 keuzes:
    A-een mega pkg met alle drivers en configs
    B-vele kleine pkg’s met elke afzonderlijke driver en config. Maar je moet dan wel uitzoeken dat er geen afhankelijkheid is van andere pkg’s, en ook niet dat een pkg iets breekt voor een andere printer.

Wat is meer werk? Aan jou de keus.

Bijdrager
    Moriarty

Ik zat te denken aan een work-around om dit probleem op te lossen.

Als ik nou de inhoud van /private/etc/cups/ppd kopieer naar een andere tijdelijke map (bijvoorbeeld een temp mapje op mijn bureaublad) en na het runnen van de .pkg diezelfde inhoud weer terug kopieer en toevoeg aan de data van die /private/etc/cups/ppd map, dan zou ik in principe de nieuwe printers toe hebben gevoegd aan de bestaande lijst met printers.

Nu wou ik dit laten gebeuren door een Applescript op te nemen in de .pkg die ik in packagemaker maak.
    Ik heb echter totaal geen kaas gegeten van Applescript.

Een scriptje maken voor het maken van een nieuwe folder op mijn bureaublad is niet zo een punt:

tell application “Finder”
    set p to path to desktop
    make new folder at p with properties {name:”CUPS_TEMP”}
    end tell

Alleen de rest van het proces verdwaal ik in…

Het is dus de bedoeling dat in de volgende stap de inhoud van /private/etc/cups/ppd gekopieerd wordt naar die CUPS_TEMP map op het bureaublad.

Vervolgens moet de .pkg uitgevoerd worden.

Daarna moet de inhoud van de CUPS_TEMP map weer toegevoegd worden aan de /private/etc/cups/ppd map zonder de inhoud te overschrijven.

In het meest ideale geval moet dan de CUPS_TEMP map op het bureaublad gedelete worden.

En het zou helemaal mooi zijn als dit hele verhaal in een .pkg komt te zitten die een gebruiker simpelweg kan dubbelklikken:)

Hulp van een scriptwizzard zou heel erg welkom zijn!

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Alvast bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.