19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Apple Focus

Paarse vlekken rond iconen 27 inch iMac

Beste OMT’ers

Zoals jullie al in titel zagen heb ik sinds kort last van paarse vlekken rond mijn iconen (zie foto: http://gyazo.com/e28a92b2660a581911c97c1f3c459d99 )
    Deze vlekken zijn er alleen maar als de app geopend is of als er een cijfertje in het icoon staat. Zelf weet ik niet waarmee het te maken mee zou hebben. Als ik het progamma sluit dan vervalt ook de paarse vlek.

misschien nog wat handige info: http://gyazo.com/03c44f800b5442389d2cf7ee8dfbde1a

Alvast bedankt!

Sion

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Lijkt op een corrupt image bestand dat zichtbaar wordt om aan te geven dat het programma open staat.
    Heb je al een keertje opgestart?

Bijdrager
    Apple Focus
    hendrik op 05 maart 2014

Lijkt op een corrupt image bestand dat zichtbaar wordt om aan te geven dat het programma open staat.
    Heb je al een keertje opgestart?

Ja al 2 keer gedaan! Het helpt maar na een halfuurtje komt het paarse balkje weer tevoorschijn:(

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

En dat is dan bij een willekeurig programma?

Bijdrager
    computer space

Videokaart naar de filistijnen?

Bijdrager
    Apple Focus
    hendrik op 05 maart 2014

Nee, alleen maar bij de programma’s die open staan. Dus waar normaal zo’n heel
    Klein grijs vierkantje komt om te zien dat dat programma open staat komt nu een grote paarse balk.

Bijdrager
    Logan Legend

Misschien kun je proberen om je HD te wissen en van een back up (als je die hebt) erop doen!
    kan misschien helpen.

Bijdrager
    Apple Focus
    IntelPowerXeon-Itanium op 05 maart 2014

Misschien kun je proberen om je HD te wissen en van een back up (als je die hebt) erop doen!
    kan misschien helpen.

Ik heb hem eens een halfuurtje uitgelaten en weer aangezet. Ik heb er al een halfuur geen last meer van gehad. Nu maar hopen dat hij het komende halfuur niet weer van die paarse balkjes laat zien ;!

Ik kan nog steeds niet bedenken wat het probleem geweest is :\

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    sionschlicher op 05 maart 2014
    hendrik op 05 maart 2014

Klein grijs vierkantje komt om te zien dat dat programma open staat komt nu een grote paarse balk.

Ik bedoelde dus of dat balkje na een bepaalt programma verschijnt dat je geopend hebt, of bij een willekeurig programma dat je opent. Je zegt namelijk dat na een herstart het even goed gaat. Dus dan heb je al wat programma’s geopend. Ineens gaat het dan fout, dus open je op dat moment dan een bepaald programma?

Bijdrager
    KarelWillem

…Zoals jullie al in titel zagen heb ik sinds kort last van paarse vlekken rond mijn iconen…

Het is een beetje jammer van de lelijke kleur.

Maar verder vond ik het een stuk duidelijker zo.:)

Bijdrager
    Apple Focus
    hendrik op 06 maart 2014
    hendrik op 05 maart 2014

Ik bedoelde dus of dat balkje na een bepaalt programma verschijnt dat je geopend hebt, of bij een willekeurig programma dat je opent. Je zegt namelijk dat na een herstart het even goed gaat. Dus dan heb je al wat programma’s geopend. Ineens gaat het dan fout, dus open je op dat moment dan een bepaald programma?

Nee, ik gebruik vaak Chrome om mee te internetten na meestal een halfuurtje als ik Chrome gebruikt heb dan komen die paarse vlekken onder ieder icoon dat open staat (eerst nooit last van gehad). Gister had ik er trouwens geen last meer van maar vandaag komen de balkes na 2 uur toch weer tevoorschijn :/ . Ik ga hem nu eens een halfuurtje uitlaten en dan alleen maar safari gebruiken kijken of dat helpt. Dat het dan toch aan Chrome heeft gelegen?

Bijdrager
    Apple Focus
    KarelWillem op 06 maart 2014

…Zoals jullie al in titel zagen heb ik sinds kort last van paarse vlekken rond mijn iconen…

Het is een beetje jammer van de lelijke kleur.

Maar verder vond ik het een stuk duidelijker zo.:)

Duidelijker is het zeker maar ook VEEL lelijker;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Gister had ik er trouwens geen last meer van maar vandaag komen de balkes na 2 uur toch weer tevoorschijn

Het lijkt er op dat het toch gebeurd bij een bepaalde handeling dan wel programma. M.a.w: iets wat je gisteren niet deed, deed je vandaag kennelijk wel…
    Kijk eens in de log-in lijst van je account wat daar mee opstart tegelijk met de Mac. En maak een nieuw gebruikersaccount aan en werk daar een poosje in. Als het dan goed gaat zit de oorzaak ergens in je huidige thuismap. Gaat het ook in dat nieuwe account fout dan heeft het met het systeem te maken en zou je de ‘combo update’ van je huidige OS versie opnieuw kunnen installeren. Dit kan met behoud van je data.

Bijdrager
    Apple Focus
    hendrik op 06 maart 2014

Gister had ik er trouwens geen last meer van maar vandaag komen de balkes na 2 uur toch weer tevoorschijn

Het lijkt er op dat het toch gebeurd bij een bepaalde handeling dan wel programma. M.a.w: iets wat je gisteren niet deed, deed je vandaag kennelijk wel…
    Kijk eens in de log-in lijst van je account wat daar mee opstart tegelijk met de Mac. En maak een nieuw gebruikersaccount aan en werk daar een poosje in. Als het dan goed gaat zit de oorzaak ergens in je huidige thuismap. Gaat het ook in dat nieuwe account fout dan heeft het met het systeem te maken en zou je de ‘combo update’ van je huidige OS versie opnieuw kunnen installeren. Dit kan met behoud van je data.

Ik heb nu al de hele dag geen chrome meer gebruikt en heb geen last meer van de paarse vlekken. Ik ga vanavond weer eens chrome gebruiken en ik denk dat de paarse balkjes weer tevoorschijn komen (zo niet dan moet het aan iets anders gelegen hebben). Weet je misschien wat het probleem in chrome zou zijn geweest? Ohja, ik heb gister wel nog 2 E-tickets gedownload via chrome! Lijkt me sterk dat het daar aan ligt :/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk niet met Chrome dus ik zou niet weten waar het aan kan liggen. Zoiets is lastig te achterhalen als het niet direct gebeurt maar 30 min later.

Bijdrager
    Apple Focus

Zou het ook aan een bepaalde site kunnen liggen?
    Lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee, dat is onmogelijk want het inlezen van een site staat volledig los van die indicator in je dock.

Bijdrager
    Apple Focus
    hendrik op 08 maart 2014

Nee, dat is onmogelijk want het inlezen van een site staat volledig los van die indicator in je dock.

Nou, ik heb het eens een paar dagen aangekeken en geen Chrome meer gebruikt. Sindsdien geen last meer van gehad! Toen ik een paar dagen geleden Chrome wel weer gebruikte kwamen de vlekken weer. Zo erg vind ik het na een aantal dagen niet meer om safari te gebruiken, ben der al weer aan gewend.

Ik wil je heel erg bedanken voor je reacties!

Sion

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja, dan ligt het dus aan het programma, of te wel Chrome. Het lag dus niet een een bepaalde site maar de Chrome browser. Ik heb het overigens sinds het bestaan van het dock nog nooit meegemaakt dat een programma dit voor elkaar kreeg…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.