16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ob1mac

Paarse gloed over scherm…..

Hoi,
    Maakte vanavond iets vreemds mee…. Het scherm van mijn MBP (alu) liet plotseling een wat paarsige gloed zien. Maakte niet uit welk programma, titelbalken waren niet normaal metalic-grijs maar paarsig dus.
    Opnieuw opstarten hielp wel want daarna was alles weer normaal.
    Hebben anderen dit ook mee gemaakt? Of heb ik een enorm unieke macbook?

Bijdrager
    TheM4inframe

Crossover of iets anders dat gebruikt maakt van X11 gebruikt? Dit kan hierbij gebeuren.

Bijdrager
    ob1mac

In ieder geval niet Crossover gebruikt. Wat open stond: Mail, Safari 4 en iCal. Verder niets.

Bijdrager
    Lauwrence

Enige wat ik me voor zou kunnen stellen is een hickup van de scherm calibratie

Bijdrager
    ob1mac

Tsjaaa, hoop dat het geen voorbode van erger is. Heb de MBP net een maand of twee en bij er hardstikke content mee.

Bijdrager
    MadDonna

Ik zou gewoon even naar Apple bellen of langsrijden, je weet maar nooit.

Bijdrager
    vhhbeheer

Staat er wellicht een luidspreker of iets anders met een magneet in de buurt van het scherm?

Bijdrager
    jvr

Zag het er zo uit?

http://h4xr.org/e5mq

Heb ik 1x gehad, inmiddels half jaar geleden, maar verder geen gekke dingen gehad…

Bijdrager
    ob1mac

jvr: Nee, zo erg was het niet. De titelbalken waren in plaats van metalic-grijs nu paarsig.

vhhbeheer: Staat ook geen luidspreker in de buurt (wel een goeie trouwens om in de gaten te houden!!).

MadDonna: Denk dat idd maar ff ga bellen met Apple. Is dat Applecare contract nog ergens goed voor!

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Hier heb ik af en toe last van als ik mijn Mac Pro aanzet. Dan het grijze opstartscherm paars. Het heeft hier te maken met het DVI-naar- VGA plugje. Misschien dat er iets met de bedrading van jouw MBP mis is….

Moderator
    Poezenbeest

Probeer ook eens om het scherm op een standaard-kalibratie te zetten in Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > kleur

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”ob1mac”

vhhbeheer: Staat ook geen luidspreker in de buurt (wel een goeie trouwens om in de gaten te houden!!).

Het gaat toch om het ingebouwde LCD scherm van de MacBook?? Of heb je er een CRT aan hangen?
    In ieder geval hebben LCD schermen geen last van magneten, er zit immers geen elektronenkanon in,

En verder lijkt het me gewoon een kleurprofielprobleempje. Gebeurt bij mij ook wel eens bij het overschakelen van de ene naar de andere gebruiker.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Zerk”

Probeer ook eens om het scherm op een standaard-kalibratie te zetten in Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > kleur

Ja probeer dat eens. En kijk vooral of hij uberhaupt nog reageert op verschillende profielkeuze. Zo niet dan is er dus ergens iets misgegaan in het kleurbeheer van Mac OS (geen hardware probleem dus).

Bijdrager
    ob1mac
    ”Zeekomkommer”
    ”Zerk”

Ja probeer dat eens. En kijk vooral of hij uberhaupt nog reageert op verschillende profielkeuze. Zo niet dan is er dus ergens iets misgegaan in het kleurbeheer van Mac OS (geen hardware probleem dus).

OK, dat ga ik vanavond meteen doen!

Dank iedereen voor meedenken!:D

Bijdrager
    maclover111

als ik dit zie lijkt het mijn dat je video kaart Kapot is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Misschien slaat dit op jou probleem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.