12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    PietroD

Paar vragen Parallels

Ik heb binnenkort een MBP en ik heb toch nog een aantal windows programma’s die ik wil blijven gebruiken, liefst via Parallels. Ik heb gelezen dat versie 3 dezelfde windows setup kan gebruiken als de windows die al met Bootcamp is geïnstalleerd. Neemt dit dan ook alle programma’s enzo over? En als je iets toevoegt in bvb Bootcamp, zie je dit dan ook in Parallels?
    Ook nieuw is dat je programma’s naar de Dock kunt slepen zodat je die als het ware als een gewone Mac-applicatie kunt opstarten. Maar bij het opstarten van zo’n programma moet wss eerst nog windows geladen worden of gebeurt dit echt meteen?

Bijdrager
    Turbanus

Je zult versteld staan hoe dat gebeurt!

Bijdrager
    lowfi

Volgens mij is er een demo beschikbaar.l Probeer het zelf even zou ik zeggen.

Bijdrager
    PietroD
    ”lowfi”

Volgens mij is er een demo beschikbaar.l Probeer het zelf even zou ik zeggen.

Dat zal ik zeker doen van zodra ik mijn MBP heb :)
    Dus voor de rest is alles zoals de meest positieve kant?:)

Bijdrager
    lowfi

Ik zou ook vmware proberen.

Bijdrager
    Yaris

Elders op het forum staat volgende review van de drie applicaties:

Bootcamp
    Voordelen:
    – gratis (voor Tiger nu nog wel mogelijk straks niet meer, maar zit weer wel standaard bij Leopard).
    – Als je zware apps wilt draaien dan start je op in Bootcamp en heb je alle system resources (CPU, RAM) voor windows.
    Nadeel:
    – Als je alleen even iets snel moet doen in Windows moet je rebooten van OS X naar Win

VMWare / Parallels zonder Bootcamp
    Nadeel:
    – Als je zware progs wilt gebruiken dan kun je geen optimaal gebruik maken van alle system resources omdat je die moet delen met OS X

VMWare / Parallels met Bootcamp
    Voordelen:
    – Als je een zware prog wilt draaien dan reboot je met Bootcamp naar Windows en kun je gebruik maken van al je resources (CPU, RAM).
    – Als je even snel iets moet doen in windows (spellchecken bijv), dan kun je binnen VMWare & Parallels je Bootcamp partitie opstarten, je hoeft dan niet te rebooten.

Met dank aan tulipan.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik zit er ook steeds meer aan te denken om VMWare (of Parallels) te gebruiken samen met bootcamp. Ik heb echter een probleem: mijn WinXP is een upgrade en die kun je niet in bootcamp installeren.

Is het mogelijk om mijn virtuele WinXP (in Parallels) op de bootcamp partitie te plaatsen, en deze daarna via bootcamp en in Parallels aan te spreken? Dus eigenlijk andersom dan dat je het normaal kunt doen?

Sleutelbeheerder
    Night

Nou nog een pro/contra lijst tussen VMWare en Parallels;)

Alvast één contra van Parallels: het vréét system resources en (als je je mac al langer aan hebt staan is het tergend langzaam, alsmede de rest van het OS. Na herstart, echter, draait Win2000 als een spreekwoordelijke tiet…

Bijdrager
    josephusjg

VMWare en Parallels samen geprobeerd. Oospronkelijk had ik voorkeur voor P (mijn zwager heeft het ook, is tevreden en weet veel ervan), maar vanaf het begin veel problemen. XP werd niet volledig opgestart (opgelost na advies van de support), diverse keren vastlopers van XP, moeite netwerkschijf te vinden, moeite internet te vinden, usb apparaten werken niet feilloos. Uiteindelijk lukt het allemaal wel, maar het liep niet lekker. systeem leek ook langzamer te worden.

Bij VMWare geen enkel probleem, dus uiteindelijk maar hiervoor gekozen en ik ben heel tevreden. Maar ja, ik gebruik het alleen voor mijn boekhoudprogramma en voor het aansturen van een all in one apparaat zonder mac ondersteuning. Ik belast het dus niet zwaar.

Nogmaals, mijn zwager heeft Parallels en bij hem draait het zonder enig probleem. Het kan aan mij liggen, maar voor mij werkte het gewoon niet lekker.

Bijdrager
    Geedee

Vraagje aan de kant: ga binnenkort ook nieuwe Mac aanschaffen. ik heb windows alleen maar nodig voor Internet Explorer omdat dat de enige browser is die een bepaald platform voor op het werk ondersteunt. Welk van de drie kan ik dan best gebruiken en moet je die al meteen installeren of kan dat ook nog nadien, als MacOS en een aantal progs er al opstaan?

Bijdrager
    Switch

Ik zou kiezen voor VMware. Het laadt veel sneller dan Parallels en het vreet minder resources. Als je windows alleen gaat gebruiken voor Internet Explorer lijkt me dat de beste oplossing.

Je kunt VMware of Paralells gewoon later (nadien) installeren.

Bijdrager
    disruption
    ”Yaris”

Elders op het forum staat volgende review van de drie applicaties:

Bootcamp
    Voordelen:
    – gratis (voor Tiger nu nog wel mogelijk straks niet meer, maar zit weer wel standaard bij Leopard).
    – Als je zware apps wilt draaien dan start je op in Bootcamp en heb je alle system resources (CPU, RAM) voor windows.
    Nadeel:
    – Als je alleen even iets snel moet doen in Windows moet je rebooten van OS X naar Win

VMWare / Parallels zonder Bootcamp
    Nadeel:
    – Als je zware progs wilt gebruiken dan kun je geen optimaal gebruik maken van alle system resources omdat je die moet delen met OS X

VMWare / Parallels met Bootcamp
    Voordelen:
    – Als je een zware prog wilt draaien dan reboot je met Bootcamp naar Windows en kun je gebruik maken van al je resources (CPU, RAM).
    – Als je even snel iets moet doen in windows (spellchecken bijv), dan kun je binnen VMWare & Parallels je Bootcamp partitie opstarten, je hoeft dan niet te rebooten.

Met dank aan tulipan.

Hallo.

Kleine vraag betreffende bovenstaande programma’s. Voor studies moet ik jammer genoeg een cursus MS Acces volgen. Daarbovenop moeten we ook een website bouwen over het stage en eindwerk in Dreamweaver. (op aanraden van lector moet ik die maken onder Windows, go figure).

Aangezien ik geen barst snap of ervaring heb met dergelijke cross over platform programma’s, wil ik graag vragen: Wat is mijn beste optie om te kiezen? Ik heb dus enkel Windoze nodig voor MS Acces en Dreamweaver.
    (Hopelijk toch, want ik veronderstel dat MS Word 2007 bestanden nog steeds uitwisselbaar zijn met Mac Word). Wil graag mn volledige systeem resources gebruiken uiteraard.

Naar wat ik verneem is de beste optie Bootcamp? Hoewel ik er redelijk aarzelend tegenop kijk, afgaande de reacties en problemen hier op het forum. En indien bootcamp, nu downloaden of wachten op Leopard? Ik neem aan dat de versie in Leopard stabiel zal zijn en dus allerhande problemen zich niet meer zullen voordoen?

Of is Parallells genoeg om acces en dreamweaver door te draaien?

Prijs maakt niet uit.

Graag reacties van gebruikers met ervaring, en geen secundaire bronherhalers.

Alvast bedankt!
    Mvg

J

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.