15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Bunny

paar vragen

ik kan over een paar weken mijn nieuwe macbook ophalen bij de macstore met de 2 ghz configuratie (1200 euro) (wit)

ik wil toch graag de volgende weten. aangezien ik nu windows xp heb op een dell.

1) Ik heb een architecten programma dat alleen op windows draait. ik wil dit graag ook op de macbook willen draaien. is dit mogelijk of moet ik toch windows xp instaleren?

2) ik wil toch graag age of empires 3, heroes of might and magic V en anno 1701 spelen op de macbook. kan de macbook dit ook aan (vooral anno 1701 ziet er goed uit)

3) Verder maak ik ook gebruik van Dreamweaver, Office, FTP client, Gmail notifier, msn, icq, aim, yahoo, bitcomet ( torrent), photoshop. heb je deze software ook voor de mac of een (gratis) alternatief voor?

4) Ik heb een Canon Laser Shop LBP-1120 laserprinter. pakt hij deze hardware ook gewoon netjes?

5) Hier ziet nog een 80 gb hdd met een backup van mij. maar dit is ingedeeld in een windows partities (fat32 dacht ik). Ik neem aan dat dit niet compatible is met mac en dat ik het moet formateren?

Ik hoop dat de overstappen naar de mac snel en pijnloos zal verlopen en ik hoop ook dat ik geen spijt van zal krijgen.

Bijdrager
    hansenonline

welkom op het forum!
    op de macbook en alle andere versies met de intelchips kan je windows xp installeren met boootcamp en/of paralells. zo kun je alle software gebruiken waar je nu je dell voor gebruikt.
    met de zoekfunctie op dit forum kan je veel vragen vinden en in het switchers gedeelte zal ook veel info voor je staan.

3) Verder maak ik ook gebruik van Dreamweaver, Office, FTP client, Gmail notifier, msn, icq, aim, yahoo, bitcomet ( torrent), photoshop. heb je deze software ook voor de mac of een (gratis) alternatief voor?

voor al deze programma’s heb je een mac versie of een alternatief, je moet dan wel een nieuwe licentie hebben of het laten omzetten naar de mac.

4) Ik heb een Canon Laser Shop LBP-1120 laserprinter. pakt hij deze hardware ook gewoon netjes?

voor de meeste printers heeft osx standaard de drivers en voor speciefieke applicaties moet je op de site van de prosucent of op http://www.versiontracker.com of [ur;]http://www.macupdate.com[/url] zijn.

5) Hier ziet nog een 80 gb hdd met een backup van mij. maar dit is ingedeeld in een windows partities (fat32 dacht ik). Ik neem aan dat dit niet compatible is met mac en dat ik het moet formateren?

alles dat in fat32 gefromateerd is kan windows macosx en linux lezen en schrijfen, alleen ntsf kan macosx lezen en niet op schrijven.

ik kan uit eigen ervaring zeggen dat macosx zeer snel went en dat je binnen een paar dagen het liefst niet meer met windows wilt werken.

veel plezier hier op het forum!

Bijdrager
    teddibeer

Welkom in het “plug and play”-tijdperk!

Geblokkeerd
    Anoniem

Welkom!

We hebben hele aardige moderators op dit forum, maar je moet ze niet kwaad maken dus
    a) gebruik de zoekfunctie en
    b) plaats dit soort topics in het Switchersforum!

Veel plezier op het forum!
    Bor.

Bijdrager
    beammeup

Je zult het meeste spijt krijgen van de tijd voor je Mac Book.

:P

Bijdrager
    trabant
    ”bunnyboy”

ik kan over een paar weken mijn nieuwe macbook ophalen bij de macstore (…)

En die konden die vragen niet beantwoorden als je €1300,- komt uitgeven?

In de eerste week met mijn Mac (lees: met MacOSX) heb ik het apparaat nog stijfgevloekt, maar al gauw wilde ik niet anders meer. Als je een boekje over MacOS 10.4 Tiger koopt, word je veel eerder vriendjes met het prachtige systeem.

De zoekfunctie op dit forum is voor verbetering vatbaar, maar dit is een aardig alternatief.

Bijdrager
    Turbanus

En oppassen dat er geen as valt op je mooie bookje….

Bijdrager
    Bunny
    ”trabant”
    ”bunnyboy”

ik kan over een paar weken mijn nieuwe macbook ophalen bij de macstore (…)

En die konden die vragen niet beantwoorden als je €1300,- komt uitgeven?

In de eerste week met mijn Mac (lees: met MacOSX) heb ik het apparaat nog stijfgevloekt, maar al gauw wilde ik niet anders meer. Als je een boekje over MacOS 10.4 Tiger koopt, word je veel eerder vriendjes met het prachtige systeem.

De zoekfunctie op dit forum is voor verbetering vatbaar, maar dit is een aardig alternatief.

die zeiden dat je de harddisk niet meer kon gebruiken maar moet formateren in dos zodat je het kan lezen. en dat windows appllicaties niet zullen draaien.

iets waar ik op betwijfelde. dus ik dacht dat ik liever aan een forum kan vragen waar mensen meer ervaring mee hebben.

ik ga binnenkort denk ik wel de tijd missen van de “missing dll files” :P kan ik geen smoesjes meer verzinnen dat mijn computer gecrashed is of dat ik een virus heb opgelopen.

dank jullie wel voor de reacties:) ik kijk er naar uit om zo snel mogelijk met de macbook te werken.:)

Bijdrager
    trabant

Op de Macs met een PowerPC processor kon je een virtuele x86 PC (en daarmee windows) draaien terwijl je eigenlijk toch met OSX had geboot. Op de intel Macs kan dat met Parallel’s Workstation. Alleen zwaar grafisch werk, zoals games, trekken die virtuele machines (nog) niet.

Wat OSX -en al helemaal als je virtualisatiesoftware gaat draaien- erg lekker vindt, dat is veel geheugen. Nou is dat bij Apple nogal prijzig, maar trap niet in de val dat je om de hoek een paar goedkope reepjes haalt: OSX is heel erg kritisch waar het de kwaliteit van geheugen betreft.
    Veel Apple Centers gebruiken Lifetime geheugen, ook de betere series van Kingston (dus niet value ram: daarmee haalt Kingston haar eigen goede reputatie onderuit!) worden hier vaker genoemd.

Het is aan jou of je een lange zoektocht naar goede goedkope reepjes begint of meteen op zeker speelt en bij een met macs ervaren adres wat bijkoopt.

Bijdrager
    magic-with-mac

Topic verplaatst naar Switchers

Bijdrager
    Bunny
    ”trabant”

Op de Macs met een PowerPC processor kon je een virtuele x86 PC (en daarmee windows) draaien terwijl je eigenlijk toch met OSX had geboot. Op de intel Macs kan dat met Parallel’s Workstation. Alleen zwaar grafisch werk, zoals games, trekken die virtuele machines (nog) niet.

Wat OSX -en al helemaal als je virtualisatiesoftware gaat draaien- erg lekker vindt, dat is veel geheugen. Nou is dat bij Apple nogal prijzig, maar trap niet in de val dat je om de hoek een paar goedkope reepjes haalt: OSX is heel erg kritisch waar het de kwaliteit van geheugen betreft.
    Veel Apple Centers gebruiken Lifetime geheugen, ook de betere series van Kingston (dus niet value ram: daarmee haalt Kingston haar eigen goede reputatie onderuit!) worden hier vaker genoemd.

Het is aan jou of je een lange zoektocht naar goede goedkope reepjes begint of meteen op zeker speelt en bij een met macs ervaren adres wat bijkoopt.

ik las ergens dat de macbook max 2 gb geheugen kan hebben. maar als er 2 sloten zijn. en op 1 slot kan er al 2 gb. Is het niet mogelijk dat 4gb ook tot een mogelijkheid hoort?

Bijdrager
    leovst

Volgens mij kan de macbook geen 2GB kaarten aan.

Bijdrager
    J.C.

Nop max is 1GB per slot. Ik weet niet wat voor programma je gebruikt voor architecten programma je draait, maar kijk eens naar Google SketchUp

En over dat anno 1701, hij wordt gemaakt voor windows XP dus moet je of Bootcamp/Parallels gebruiken of hopen dat ze een Mac osx versie maken. Ergens heb ik gelezen over een nieuwe tool voor game ontwikkelaars die Windows Xp code omzet naar Intel-based Mac’s

(ben even naam vergeten)

Bijdrager
    plonserd

SketchUp is wel niet echt een geavanceerd architectenprogramma he:)

Bijdrager
    Bunny

ik heb de order geannuleerd. omdat ik met flash weer bent begonnen te werken. en ik nu al op een 15 inch scherm moeite mee heb.

dus even sparen voor een macbook pro met 17 inch scherm en wat meer ram. dan moet het wel goed komen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.