10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Drechu

Paar vraagjes over de Macbook pro 15" 2,3 en 2,6

Hey!

Ik ga voor mijn studie (Video Editing / Fotografie) een macbook aanschaffen.
    Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor editing en ik wil er ook graag fatsoenlijk op kunnen gamen.
    En zit met een paar vragen.

1. Als ik de 2,6Ghz neem met 8GB RAM en ik wil deze uitbreiden naar 16GB, kan ik dan gewoon 1 extra 8GB er bij kopen of moet ik dan 2x 8GB kopen? Omdat ik niet weet of er als ik hem koop 1x 8GB of 2x 4GB in zit.

2. Hoeveel geheugenslots voor RAM heeft de macbook?

3. Als ik de 2.3Ghz wil kopen kan ik deze dan ook naar 16GB uitbreiden? En is deze goed genoeg voor zwaar gebruik?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk genoeg zijn:)

Groeten!

Inactief
    Anoniem

De non retina neem ik aan?
    Dan zou ik de 4gb ram kopen en dan voor 80 euro 16 gb er in zetten, want als je 8 gb neemt heb je 2x 4 gb er in zitten en dar kist ook heel veel meer bij apple zelf

Bijdrager
    PowerMacje

Inderdaad gewoon de goedkoopste nemen met 4GB en dan upgraden naar 16GB. De MacBook Pro heeft 2 geheugensloten en als je ‘m besteld met 8GB geheugen krijg je 2x4GB.

En in plaats van die 300Mhz extra processorkracht zou ik investeren in een SSD.

Bijdrager
    Drechu

Ik weet niet hoe ik specifiek op je bericht kan reageren PowerMacje, maar welke SSD zou je mij aanraden om te nemen?
    En stel ik neem een 256GB betekend dat dan dat ik ook maar 256GB in totaal aan geheugen heb?
    Moet ik er dan ook nog een externe harde schijf bij kopen om bijvoorbeeld al mijn filmbestanden en muziek op te zetten?

En als ik een SSD er in zet, is het dan moeilijk om het OSX(zo heet dat toch?) er weer op te zetten?

Inactief
    Anoniem

Je kunt dan beter een ssd in plaats van je hdd en je hdd in de plaats van je superdrive en dan vanaf je hdd het os installeren op je ssd en je hdd wissen, dan het je al als het ware een externe hdd in je macbook

Bijdrager
    jurwis

Ik denk als je het zo snel uitlegt TS ’t vast zal snappen:-)
    De ssd zul je inderdaad meer aan hebben dan aan die betere processor.
    De laptop zal worden geleverd met twee gelijke modules, in het geval van 4 gb dus 2 x 2.
    Als je een ssd van zo’n 256 gb neemt heb je genoeg ruimte om het systeem en de extra gegevens op te zetten. De filmbestanden kun je dan bijvoorbeeld via een externe schijf er aan hangen, maar ik denk dat je voorlopig wel genoeg zult hebben aan een 265 schijf.

Bijdrager
    Drechu

En wat is dan een goede SSD om te kopen?
    En welk RAM is goed om te kopen?

Bijdrager
    jurwis

SSD (wel sterk in prijs gestegen de laatste tijd, misschien kun je ook de samsung 840 overwegen, deze staat wel iets minder goed bekend)

RAM (zal ook wel een setje van 2 x8 zijn, maar kan ‘m zo snel niet vinden)

Bijdrager
    Afroman

Vast een GLR student.:)

SSD heb je nog niet echt heel erg nodig. Ik zou eerder investeren in de 2x 8 GB RAM. SSD kan je later ook wel nemen. RAM is ook van cruciaal belang als je veel met Premiere/After Effects/Photoshop werkt. SSD kan handig zijn als je dingen exporteert naar de SSD toe en opstarten/lezen van dingen die op de SSD staan, maar als je werkt vanaf een externe schijf heeft het geen enkele zin meer.

Bijdrager
    McWouter

Vergeet niet het niet-reflecterende scherm als optie te kiezen. Geweldig als je op lokatie moet werken, geeft ook een mooi naturel beeld. Erg rustig aan de ogen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.