7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

Paar pages vragen?

Hey allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een aantal sheets in pages. En ik heb een paar vragen.

1) Ik heb een tabel “Categories”. Nu wil ik in een andere tabel de optie hebben om via een popup een bepaalde categorie te klikken. Kan ik deze popup zelf laten maken naar aanleiding van wat er in de tabel popup staat?

2) Ik heb een tabel en als ik een nieuwe rij invoeg wil ik dat hij hetzelfde doet als in alle vorige rows. (checkboxes,popups etc.)

Bedankt,
    Randy

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bedoel je niet in Numbers? In Pages kun je geen menu’s, aankruisvakken e.d. in tabellen zetten, in Numbers wel.

Als antwoord op 1: nee, dat gaat niet:( In Numbers kun je een menu alleen met vaste waarden maken, niet dynamisch vanuit cellen in een tabel.

Je punt 2 is geen vraag, maar ik denk dat je bedoelde toe te voegen: “Hoe doe ik dat?”;) Het antwoord is dat dat alleen gaat als je de hele kolom hetzelfde maakt. Hier kun je het verschil zien:

In deze tabel heb ik kolom B aangeklikt en hem voor de cellen op “aankruisvak” gezet, waarna ik alleen cel C5 aangeklikt heb en daar ook een aankruisvak van gemaakt heb. Als ik dan de tabel groter maak gebeurt er dit:

In de kopregels van de kolom hoeft trouwens geen aankruisvak te staan, maar zodra er ook maar één “gewone” cel in een kolom is zonder aankruisvak, wordt op nieuwe rijen niet automatisch meer een aankruisvak gezet.

Bijdrager
    randyhereman

Oops ja, numbers idd…

Het is raar want bij mij doet hij dit dus niet automatisch. Ik wil het voor popups en voor checkboxes doen, maar beiden verlengen niet als ik het veld groter maak…:(

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien dan even de titel aanpassen?:)

En voor allebei werkt het bij mij zoals ik hierboven beschreef. Weet je wel zeker dat de héle kolom (behalve de kopregels) uit menu’s bestaat? Als er namelijk ook maar één cel tussenstaat die geen menu bevat, dan werkt het niet meer.

Bijdrager
    randyhereman

Dat was dus het probleem, ik gebruikte 2 regels!:) TYTYTY!

Bijdrager
    randyhereman

En ook uitgevonden dat je rechtermuisknop -> Footers and headers -> Headers: 2 kan doen en dan doet hij het wel met twee lijnen.

thanks again!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt tot vijf kop- en voetrijen hebben aan een tabel (en vijf kolommen aan de linkerkant); je kunt deze ook via het Infovenster kiezen, op het tabblad “Tabelinfo” (het derde symbooltje van links). Wil je dus dat Numbers automatisch cellen vult, dan kun je alleen in die rijen en/of kolommen andere dingen zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.