20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickel

Paar iMac G5 Vraagjes…

Hallo allemaal,

Het is misschien een beetje een domme vraag en ik weet niet of ik hem in het goede forum heb geplaatst, maar het lijkt mij toch best belangrijk! Mijn vraag is of the iMac een beetje stevig op zijn ¨voet¨ staat, hij zou hier namelijk een plekje krijgen op een keukentafel die soms wel eens een dreun krijgt van iemand of van de hond! Het is dan niet de bedoeling dat ie hier van de tafel af pleurt! Nog een vraagje: Hoelang is de stroomkabel die je erbij geleverd krijgt? Van de tafel naar een stopcontact hier is zon 2,5 meter, is dat te halen of moet er dan zon lelijk verlengsnoertje aan? Nou ja, Ik hoop snel antwoord te krijgen! Groeten,

Nick

PS: Denken jullie dat ik beter nog even kan wachten tot Tiger er is??

Bijdrager
    Mark2

Hij staat zeer stevig op zijn voet en het snoer is waarschijnlijk te kort. Tiger komt deze maand (?) en zit dan vanzelf op je iMac als je die komende week bestelt.

Bijdrager
    Skip

Dat viel mij ook tegen… Het snoer is een stuk korter dan die van mijn 17″ breedbeeld G4. 2,5m zal ie misschien net (niet) halen

Bijdrager
    Ross

Ik denk dat met dat tiger iets te voorbarig is. Het zijn alleen nog maar geruchten. Het kan ook zijn dat die pas in juni uit is. Of heb ik iets gemist. Hij staat verder zeer stevig, alleen afhankelijk van wat voor tik de tafel krijgt kan ik mij best voorstellen dat die kan vallen, maar dan moet de tafel wel een aantal cm’s van de grond komen.

Bijdrager
    DEform

Hij staat zeer stevig op zijn pootje! Ik heb de 20″ en die staat op een computertafel met wielletje, langs mijn bed, en heeft dus ook all wel eens een stootje gehad;-) , maar is altijd overeind gebleven!

De stroomkabel is wel geen 2m lang denk ik, juist ni zo groot als mij denk ik (1,92)
    Maar er zijn ook niet-lelijke verlengsnoeren he!

Je kan idd beter nog ff op tiger wachten, dan zit er tiger en iLife al op, anders zijn het weer nutteloze kosten!Vraagje, waarom wil je in godsnaam je mooie maccie in de keuken tussen de soep en de patatten zetten?

Bijdrager
    Nickel

Ja, er staat nu zo´n oerlelijke windhoos laptop van de Aldi… Die is nu toe aan vervanging en ik heb mn pa overgehaald voor een iMac te gaan!!!

Bijdrager
    zero200

ik zou nog 2 weken wachten met kopen dan is tiger namelijk uit (eide van volgende week eigenlijk al)

Bijdrager
    himac
    ”zero200″

ik zou nog 2 weken wachten met kopen dan is tiger namelijk uit (eide van volgende week eigenlijk al)

dat zeggen ze ja:P

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Nickel”

Ja, er staat nu zo´n oerlelijke windhoos laptop van de Aldi… Die is nu toe aan vervanging en ik heb mn pa overgehaald voor een iMac te gaan!!!

Gefeliciteerd!! Er gaat een nieuwe (toegankelijke) wereld open voor je pa!!

Bijdrager
    Nickel

Haha ik weet het, hij is een beetje bang voor computers omdat hij altijd alles fout doet in Windhoos en dan moet ik altijd op komen draven! Hopelijk gaat dit beter en kan die voortaan wat meer zelf doen… :P

Bijdrager
    Nickel

Eventjes Off topic: Welke wireless router zouden jullie aanbevelen, het belangrijkste is dat het bereik gewoon goed is; ik wordt er zo ziek van om elke keer die antennetjes te zitten verstellen van dat achterlijke Trust apparaat… Ik heb gehoord dat Airport een slecht bereik heeft, klopt dit? Nou ja, graag jullie adviezen,

Nick

Bijdrager
    macpro
    ”Mark2″

Hij staat zeer stevig op zijn voet en het snoer is waarschijnlijk te kort. Tiger komt deze maand (?) en zit dan vanzelf op je iMac als je die komende week bestelt.

Stel dat Tiger eind deze maand uitkomt, dan is het niet vanzelfsprekend dat direct daarna elke nieuwe Mac ook daadwerkelijk met Tiger wordt geleverd. Er bestaat ook nog zoiets als oude voorraad en die wordt eerst opgemaakt.
    Dus als je de Mac besteld, geef dan expliciet aan dat je de Mac wilt hebben INCLUSIEF Tiger.
    Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je een Mac met Panther krijgt en een upgrade bon. Dan krijg je Tiger alsnog, maar moet je wel administratiekosten betalen.

Bijdrager
    Berend

Ik wacht zelf ook nog even op de update van de imac’s..
    Probleem van je router is dat het een trust is..
    veel mensen kopen een router zo goedkoop mogelijk (bijvoorbeeld bij de media markt die verkopen die troep).
    Trust, Sweex en meer van dat soort merken zijn gewoon slecht.. en veroorzaken voor de gemiddelde gebruiker meer problemen als dat het helpt!
    Ik zou zeggen.. kijk naar een Asus, SMC, Linksys routertje.. werkt goed en zijn betaalbaar.

Bijdrager
    macpro
    ”Nickel”

Ik heb gehoord dat Airport een slecht bereik heeft, klopt dit?

Hangt voor een groot deel ook af van het gebouw waar je in zit.
    Ik zit in een huis met lekkere gewapende betonnen vloeren.
    De Airport Extreme in de woonkamer heeft 1 etage hoger al een belabberd bereik.
    En de Airport Express op zolder redt het ook niet echt.
    Zeker in combinatie met een PowerBook die dankzij de alu behuizing niet zo’n goede ontvangst heeft.
    Dus als je de kans hebt om een UTP kabel te trekken voor een machine op een vaste plek, doe dat dan. Scheelt een hoop netwerk problemen.

Bijdrager
    iMac-Boy

Hij staat heel stevig op zijn voet daar hoef je niet bang voor te zijn.
    Omdat de iMac redelijk draagbaar is staat hij bij ons ook wel eens in de keuken.
    Op een zelfgemaakte zinken tafel met “applewitte stoelen” en een lichtgrijze achtermuur vind ik hem niet misstaan.
    Een iMac staat overal.

Bijdrager
    hans dorsman

De draadloze routers van Netgear schijnen een goed bereik te hebben.

Hans

Bijdrager
    Nickel

Staat idd mooi, wij hebben onderstaande ¨apple witte¨ tafel! Denk dat dat ook wel ok staat… De router die we nu hebben staan is een Trust van de eerste generatie, van toen niemand ze nog had, een Speedshare Wireless Home Web Station. Als ik nu een nieuwe neerzet is dat bereik dan zowieso beter? Die trust had wel 2 antennes… Graag reacties!

Nick

Bijdrager
    Walkingfingers

Het Arsenaal in Naarden van onze Jan duh Boeffrie! Daar past bijna iedere Mac bij.

Bijdrager
    Nickel

Hallo allemaal,

Nog een paar vraagjes over de aankoop van een iMac… Als we hem in Amerika kopen hoe zit het dan met het stroomkabel gebeuren? Zijn er losse stroomkabels verkrijgbaar voor de iMac? Is de taal van OSX ook instelbaar op Nederlands als we hem in Amerika kopen, of in Duitsland? Graag reacties!

Nick

Bijdrager
    macpro

Let even op met je garantie!
    Officieel geld die niet in Nederland als je de iMac in America koopt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.