2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    julienlanoo

Ownership & Permision Probleem.

In fotostudio, werken we enkel digitaal. Met deze camera’s ( leaf , Canon enz..) hebben we een irritant probleem met Ownership&Permisions)

Ok, op een “set” werkt men rechtstreeks van de camera naar de computer ( laptop ),
    De Raw Files worden dus meteen in “Capture One Pro ” van Phase One ge├»mporteerd.
    En, naar de Public map gecopieerd. Dus de folder structuur ziet er zo uit: Public/Foto_shoot1/Capture/
    en hierin de Raw Files ( nog eenmap /Processed en /Trash komt ook onder Foto_shoot1 ) te staan.

( Handig omdat, we dit dan zeer snel van computer naar computer kunnen overzetten)
    Het Probleem!

De Public Map heeft een Read an Write permission.
    Maar de mappen in deze Public map ( /Foto_shoot1 ) heeft een read only permision.

Ik kan dus alleen op de laptop vanuit capture one. Deze beelden ontwikkelen.
    Maar als ik ze wil ontwikkelen op de G5 ( waar het vlotter gaat) moet ik telkens Manueel de permisions gaan aanpassen in de finder. ( naar Read and write )

Hoe kan ik dus, het best, de folders ( die capture one maakt in de Public map)
    onmiddellijk naar Read and Write brengen, IPV Read Only.?

het zou mij bijzonder helpen.

met dan k
    Ju

Bijdrager
    Wildmac
    ”julienlanoo”

In fotostudio, werken we enkel digitaal.

De Public Map heeft een Read an Write permission.
    Maar de mappen in deze Public map ( /Foto_shoot1 ) heeft een read only permision.

Ik kan dus alleen op de laptop vanuit capture one. Deze beelden ontwikkelen.
    Maar als ik ze wil ontwikkelen op de G5 ( waar het vlotter gaat) moet ik telkens Manueel de permisions gaan aanpassen in de finder. ( naar Read and write )

Hoe kan ik dus, het best, de folders ( die capture one maakt in de Public map)
    onmiddellijk naar Read and Write brengen, IPV Read Only.?

het zou mij bijzonder helpen.

met dan k
    Ju

En de public folder staat waar, is dit een public folder van een user? Hoe staan de rechten ingesteld, voor de share-points. Maak je alleen gebruik van Apple Personal File Sharing? Dan is het misschien handiger om een ander stukje software te gebruiken.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12512

Hiermee maak je van elke map een sharepoint aan, en kan je aangeven wat de rechten en permissies zijn van deze sharepoint. En dus kan je instellen dat alles wat gemaakt wordt in deze map, rw rechten heeft.

Groet Arnold

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.