19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Moderator
    Poezenbeest

Owjee… BAS-Groep op de fles?

De Volkskrant meldt dat BAS-Groep surseance heeft aangevraagd, het voorportaal van een faillissement. De BAS-Groep is een bekende, het nam eerder al het bankroete iCentre over, de partner van OMT in Labs…

Ik ben benieuwd of dit dan toch het einde gaat betekenen van de APR’s…

Bijdrager
    Eprom

Via Nu.nl

Bas Group, moederbedrijf van onder meer Dixons, heeft voor een aantal van haar vennootschappen, waaronder de winkelformules Dixons, iCentre en MyCom, uitstel van betaling aangevraagd.
    Dat maakt het bedrijf zaterdag bekend.

In een verklaring zegt Bas Group dat het bedrijf met de bewindvoerder werkt aan een doorstart. De winkelpanden en de webwinkels blijven tot nader order open.

Een woordvoerder van Bas Group kon nog niets zeggen over een tijdspanne waarin meer bekend moet worden.

Bij de Bas Group werken circa twaalfhonderd mensen. De medewerkers zijn via een mail ingelicht over de situatie bij het bedrijf.

Van de betreffende winkelformules is de in 1975 opgerichte elektronicaketen Dixons veruit de grootste. Bij dat bedrijf werken 650 medewerkers in 88 winkels. Bij de winkel MyCom staan de banen van 350 medewerkers verdeeld over 38 winkels op het spel.

Apple-dienstverlener iCentre heeft honderdnegentig mensen in dienst verspreid over 24 winkels. De zelfstandige verkoper van Apple-producten maakte in 2013 onder de vleugels van Bas Group al in afgeslankte vorm een doorstart.

Anoniem

De bakstenen winkel gaat ten onder aan het internetwinkelen wat juist een enorme vlucht aan het nemen is momenteel.

Bijdrager
    Eprom

En juist de mensen die de afgelopen jaren alles via internet kochten, klagen nu dat er zo veel winkels verdwijnen.:roll:

Bijdrager
    jf
    THX-1138 op 26 september 2015

De bakstenen winkel gaat ten onder aan het internetwinkelen wat juist een enorme vlucht aan het nemen is momenteel.

Er zijn inmiddels tekenen dat steeds meer mensen juist weer liever naar de stenen winkel gaan. Vanwege het gevoel (artikel zelf in handen hebben gehad, zeker nu je steeds vaker hoort dat mensen zelfs bij op het oog betrouwbare internetwinkels wel eens niet krijgen wat geadverteerd wordt) en ook vanwege eventuele garantie (toch makkelijker om bij een winkel binnen te lopen dan alles via telefoon en internet te moeten doen).

En qua webwinkels: jarenlang is net gedaan alsof het supermakkelijk is om een webwinkel te beginnen. Dat klopt op zich ook wel, maar hem ook draaiende houden is een ander verhaal, zeker als het aantal klanten en het bijbehorende gedoe toeneemt. Heb best veel veelbelovende webwinkels op hun snufferd zien gaan de afgelopen jaren, omdat groeien toch lastig is. Ineens moet je eigenlijk toch voorraad aanhouden, de wet kopen op afstand betekent dat je regelmatig spullen terug krijgt die je niet meer 1-op-1 weer als nieuw kunt verkopen en een paar kostbaardere garantiegevalletjes kunnen je al snel de das omdoen als je niet voldoende reserves hebt. Of je laat de klantenservice er bij zitten en krijgt een paar slechte reviews, waarna niemand meer bij je durft te bestellen. Eigenlijk doen alleen de echt grote jongens het “goed” en dan nog vooral omdat er vaak kapitaalkrachtige investeerders achter zitten (en toeleveranciers onder druk kunnen worden gezet om eigenlijk tegen bijna ongezonde marges te werken).

BAS groep is een lastig verhaal. Het was eigenlijk al verbazingwekkend dat ze destijds iCentre overnamen, omdat Dixons en MyCom daarvoor eigenlijk maar ternauwernood overeind waren gehouden na financiele problemen. Nu zie je soms op een steenworp afstand van elkaar nog winkels van de diverse ketens van de groep zitten, wat natuurlijk ook niet echt helpt. Het zou mij niet verbazen als in de doorstart dat vooral aangepakt wordt en eigenlijk alleen Dixons blijft bestaan, wat een breder aanbod heeft en dus niet afhankelijk is van een beperkt aantal productgroepen. Maar goed, dat is speculatie.

Bijdrager
    PowerMacje

Achja, bij iCentre staat de verkoop boven het daadwerkelijk oplossen van het probleem van de klant. Noem het marktwerking, noem het karma, ik lig er niet wakker van.

Bijdrager
    recoiller

Wat zullen de gevolgen voor OMT zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen denk ik?

Bijdrager
    recoiller

Ze zijn toch een soort van hoofdsponsor?

Bijdrager
    polansky
    jf op 26 september 2015
    THX-1138 op 26 september 2015

Er zijn inmiddels tekenen dat steeds meer mensen juist weer liever naar de stenen winkel gaan. Vanwege het gevoel (artikel zelf in handen hebben gehad.

Klopt, maar het probleem daarbij is, dat men enkel naar die winkel komt voor advies en een blik op het apparaat, om vervolgens met lege handen naar huis te gaan en daarna online te bestellen.

Ik heb zelfs al een keer gezien dat iemand ter plekke online kocht…. bij een totaal andere retailer dan waar hij op dat moment in de winkel stond.
    Hoe bot kun je zijn!

De toekomst van retailers ligt in ‘demo’ stores van de fabrikanten. Een hele winkel vol met alleen producten van dat ene merk en een klein assortiment van accessoires van andere merken. Apple zelf, is in dat concept eigenlijk koploper.

Bijdrager
    recoiller

Cool blue werkt met demo-stores. Dat is het nieuwe model. Ik denk dat een Zalando-winkel ook nuttig kan zijn. Maar het 1 zal niet meer kunnen bestaan zonder het ander.

Bijdrager
    JJmac

Je zal maar iets ter reparatie aanbieden, ik ben dan benieuwd hoe het dan verder gaat, iemand een idee?

Bijdrager
    Betatester

Mooi zo het waren alleen maar rot winkels

Bijdrager
    Betatester

Ze hadden toch een slechte help desk

Moderator
    Poezenbeest
    JJmac op 04 oktober 2015

Je zal maar iets ter reparatie aanbieden, ik ben dan benieuwd hoe het dan verder gaat, iemand een idee?

De curator is verplicht dat goed af te geven, omdat het niet onder het faillissement valt. Als er een bodembeslag door de fiscus is gelegd, dan zal de curator je doorverwijzen naar de ontvanger. In dit geval lijkt van dat laatste geen sprake.

Bijdrager
    recoiller

Klopt Poezebeest maar je kunt je apparatuur wel in eens veel langer kwijt zijn. Voor ‘de gewone man’ waren het prima winkels maar ik denk dat de meeste profs andere kanalen hebben.

Bijdrager
    Soulshaker
    Poezenbeest op 12 oktober 2015
    JJmac op 04 oktober 2015

De curator is verplicht dat goed af te geven, omdat het niet onder het faillissement valt. Als er een bodembeslag door de fiscus is gelegd, dan zal de curator je doorverwijzen naar de ontvanger. In dit geval lijkt van dat laatste geen sprake.

Wat wel kan gebeuren is dat die in verschillende dozen terugkomt. De technieker vijst hem uit elkaar , wacht op het onderdeel van apple.
    En dan gaat de zaak op de fles.

Bijdrager
    lauwvdh

Ik heb nog een cadeaubon van Dixons twv 35 euro.
    Wil deze eigenlijk gebruiken om een nieuw siliconen hoesje voor de iPhone 6S te kopen, maar Dixons verkoopt deze vooralsnog niet.
    Wel de Apple siliconen hoes voor de iPhone 6, maar de hoesjes zijn wel degelijk verschillend van elkaar qua look en feel.

Zo snel mogelijk uitgeven aan iets anders? Of zal met de doorstart alles wel weer goed komen met Dixons?

Bijdrager
    recoiller

Meteen uitgeven aan iets wat ze hebben. Je kunt een bon van een winkel niet gebruiken om iets te kopen wat ze niet verkopen.. Heeft niet eens iets met een doorstart te maken.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.